ՀԱՊԿ-ի վերլուծական ծառայությունը գործում է շուրջօրյա և ուշադիր հետևում է Կուրսկի շրջանում իրավիճակի զարգացմանը՝ հայտնել են ռազմական դաշինքի մամուլի ծառայությունից։ Կազմակերպությունը խոստացել է սահմանված ժամկետում իրականացնել բոլոր անհրաժեշտ ընթացակարգերը՝ Ռուսաստանի կողմից ռազմական օգնության խնդրանքի դեպքում, սակայն մինչև օրս Կուրսկի շրջանում ստեղծված իրավիճակի առիթով Ռուսաստանի կողմից նման դիմում չի եղել։                
 

ՏՆՕՐԵՆՆԵՐԸ «ՆԱԼՈԳ» ԵՆ ԴՆՈՒՄ, ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԸ` ՊԱՀԱՆՋՈՒՄ

ՏՆՕՐԵՆՆԵՐԸ «ՆԱԼՈԳ» ԵՆ ԴՆՈՒՄ, ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԸ` ՊԱՀԱՆՋՈՒՄ
08.10.2010 | 00:00

Խորհրդային տարիների համեմատ մանկավարժի դերն այսօր հասարակության մեջ զգալիորեն ընկել է: Արդարության դեմ չմեղանչելու համար պետք է խոստովանել, որ, չնայած դժվարին աշխատանքին, նրանք պետության կողմից երբեք արժանիորեն չեն գնահատվել: Երևի դա է պատճառը, որ, «կոպեկներ» կոչվող իրենց աշխատավարձից բացի, վերջիններս մեծ սիրով ընդունում են նաև աշակերտների դրամական նվիրատվությունները:
ԱՇԱԿԵՐՏ-ՈՒՍՈՒՑԻՉ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԱՌՔՈՒՎԱՃԱՌՔԻ ՀԱՐԹՈՒԹՅՈՒՆ ԵՆ ՏԵՂԱՓՈԽՎԵԼ
Գաղտնիք չէ, որ մայրաքաղաքի դպրոցներում աշակերտ-ուսուցիչ հարաբերությունները վաղուց արդեն առքուվաճառքի հարթություն են տեղափոխվել: Հանրակրթական դպրոցներում լայն թափ ստացած դրամահավաքությունը դժգոհությունների մեծ ալիք է բարձրացրել ծնողների շրջանում, ովքեր, չկարողանալով պայքարել տիրող իրավիճակի դեմ, ճարահատյալ դիմում են լրագրողների օգնությանը: «Մենք դեմ չենք դրամահավաքությանը, բայց գոնե չափի մեջ լինի: Ինչպե՞ս է, որ քաղաքի շատ դպրոցներում ծնողական ֆոնդը 1000 դրամից չի անցնում, իսկ մեր` Պուշկինի անվան դպրոցում հասնում է 3000-4000 դրամի»: «Միայն սեպտեմբերին տարբեր պատրվակներով արդեն 14 հազար դրամ են հավաքել, մի՞թե անխղճություն չէ»: Սա դրամահավաքություն չէ, այլ բացահայտ թալան, մեկը մյուսին լրացնելով` բողոքում էին հիշյալ դպրոցի ծնողները:
Դեռ մեկ ամիս է անցել սեպտեմբերմեկյան մեկնարկից, սակայն ծնողները հասցրել են բավականին մեծ գումար զոհաբերել ուսուցիչների քմահաճույքներին: Ամենազավեշտալին այն է, որ տարեցտարի մեծանում է ծնողկոմիտեների սահմանած դրամաչափը: Եթե սրանից մի քանի տարի առաջ ՈՒսուցչի օրվա կապակցությամբ Կենտրոնի բոլոր դպրոցներում յուրաքանչյուր երեխայից վերցնում էին 2000 դրամ, ապա այս տարի` 5000: «Եթե ամեն առիթով այդքան գումար հավաքեն, ո՞ւր կհասնի,- ասում էր տիկին Նունեն, որի երեխաները սովորում են Խ. Աբովյանի անվան դպրոցում։- Տղաս 11-րդ դասարանում է, աղջիկս` 4-րդ: Երկար տարիներ շփվում եմ այդ դպրոցի հետ, բայց մինչ օրս այս կարգի դրամահավաքություն չեմ տեսել»:
Հարցումների արդյունքում պարզեցի, որ մայրաքաղաքի ոչ կենտրոնական դպրոցներում ծնողական ֆոնդն ու տոների կապակցությամբ հավաքվող գումարը համեմատաբար ավելի քիչ են, քան Չարենցի, Չեխովի, Մայակովսկու, Դաշտենցի, Պուշկինի էլիտար համարվող դպրոցներում: Մոտ երկու տարի առաջ Պուշկինի անվան դպրոցի տնօրենուհին սույն խնդրի շուրջ պատասխանելով լրագրողի հարցին, վրդովված ասել էր, թե իրենք արգելել են ամեն տեսակի դրամահավաքը, և ի՞նչ կարող են անել, եթե ծնողները շարունակում են հավաքել և իրենց չլսել: Գուցե իսկապես մեղավոր են հենց ծնողնե՞րը, ովքեր իրենք են «վատ սովորեցրել» ուսուցիչներին։ Դժվար է ասել: Փաստն այն է, որ զանգվածային դարձած դրամահավաքությունն այլասերող ազդեցություն է ունենում ողջ համակարգի վրա:
Մարդկանց առավելապես հունից հանում է այն երևույթը, որ վերոհիշյալ դպրոցներում մոգոնել են «ֆակուլտատիվ» կոչվող առարկաների (անգլերեն, ռուսերեն) ուսուցում, որոնց համար առաջին և երկրորդ դասարանների երեխաների ծնողները պարտավոր են ամեն ամիս 1000-ական դրամ վճարել: Ծնողների պատմելով` շաբաթական մեկ անգամ դասավանդվող այս առարկաների ուսուցիչները բառացիորեն ոչինչ չեն սովորեցնում աշակերտներին, ընդամենը համապատասխան դասագրքերից նկարչական հանձնարարություններ են տալիս: «Առաջին դասարանի 1500 դրամ արժեցող ռուսերենի դասագիրքը, որը պարտադրեցին գնել անցած տարի, հենց տարեսկզբից պետք չեկավ, մեկ-երկու էջ թերթեցին, մեկ-երկու նկար արտանկարեցին և վերջ։ Փոխանակ տառերին ծանոթացնեին, մանավանդ որ վճարովի դասընթաց էր»,- բողոքում էին ծնողները, որոնց երեխաները փոխադրվել են երկրորդ դասարան և շարունակում են վճարել ֆակուլտատիվի համար պահանջվող ամսական գումարը:
Իսկապես, զարմանալի է. եթե «ֆակուլտատիվ» առարկաների ուսուցումն իրականացվում է օրենքի սահմաններում, ապա ի՞նչ վճարի մասին է խոսքը, իսկ եթե այն օրենքի շրջանակներից դուրս է, ինչպե՞ս հասկանալ դասացուցակում տեղ գտած լրացուցիչ առարկաների գոյությունը: Պատասխանն ավելի քան պարզ է. դասացուցակում լրացուցիչ առարկաներ «խցկելով»` ուսուցիչները, պարզապես, կողմնակի գումար են աշխատում և ծնողների միջոցով լրացնում աշխատավարձի պակասը: Սակայն մի՞թե որևէ բան կարող է արդարացնել այս ամոթալի վիճակը, որ տիրում է հայրենի կրթօջախներում:
Մյուս խնդիրը դպրոցական համազգեստներին է առնչվում: Յուրաքանչյուր դպրոց ունի իր համապատասխան «ֆորման»` սև, կապույտ, կանաչ, կարմիր: Կոնկրետ Պուշկինի անվան դպրոցի սաները հարկադրված են կրել մուգ կապույտ համազգեստ, որը խանութներում արժե 27 հազար դրամ: Տեղեկացանք, որ շատ երեխաներ, չկարողանալով հարմարվել դպրոցի «անհարիր» պայմաններին և չհարգելով պուշկինականի սրբազան «կանոնները», տեղափոխվել են այլ դպրոց: Հարցումներից պարզվեց, որ նման դեպքեր եղել են ոչ միայն Պուշկինի անվան, այլև թիվ 51, 114, Չեխովի դպրոցներում: Ասել է թե` պատկերն ամենուր նույնն է:
ԲՈՒՖԵՏԻ ԳՆԵՐՆ ԷԼ ԵՆ «ԷԼԻՏԱՐ»
Պուշկինի անվան դպրոցի բողոքավոր ծնողներին շատ են զայրացնում հատկապես դպրոցի բուֆետի գները: «Նույն բուլկին է, նույն խաչապուրին, որ դրսում վաճառվում է 50 դրամով, բայց դպրոցի պատերից ներս, չգիտես ինչու, արժե 100-150 դրամ: Կրկնակի թանկ են բուֆետում վաճառվող բոլոր սննդամթերքները, սկսած հյութերից, բուլկեղենից, վերջացրած հասարակ հացով: Իհարկե, ոչ միշտ են երեխաներն օգտվում բուֆետից, շատ հաճախ ինքներս ենք տնից որևէ ուտելու բան դնում, բայց, դե, հասկանում եք` երեխաները սիրում են բուֆետում վաճառվող թխվածքաբլիթներն ու ուտեստները, բայց ահավոր գների պատճառով միշտ չէ, որ կարողանում են գնել։ Հետո էլ ասում են` Հայաստանում մարդիկ չեն կարողանում ապրել: Լավ էլ ապրում են` խաբելով, թալանելով, չեն ասում` ախր երեխեքի հետ գործ ունենք, կարելի՞ է երեխային խաբել: Փոխանակ հանրակրթական և ուսումնական հաստատություններում սնունդը համեմատաբար մատչելի գնով վաճառեն, անամոթաբար հակառակն են անում»:
Ցավալի է հատկապես այն ծնողների վիճակը, ովքեր ունեն մեկից ավելի դպրոցահասակ երեխա և չգիտեն` ինչպե՞ս անեն, որի՞ պահանջները բավարարեն: Վերջիններս որքան էլ փորձում են դուրս գալ այս խճճված իրավիճակից, ինչ-որ կերպ լուծում գտնել, չի ստացվում: Նրանք զայրանում են, վրդովվում, բայց շարունակում են գնալ հոսանքին համընթաց: Մինչև ե՞րբ:
Սերգեյ ՍԱՂՈՒՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1710

Մեկնաբանություններ