ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Բոլոր քրիստոնյա ժողովուրդները ժամանակին մեզ դավաճանել են»

«Բոլոր քրիստոնյա ժողովուրդները ժամանակին մեզ դավաճանել են»
12.12.2008 | 00:00

«ԵՍ ԷՍ ՀՈՂԻ ԲՈՒՅՍՆ ԵՄ, ՉԵՄ ԿԱՐՈՂ ՈՒՐԻՇ ՏԵՂ ԱՊՐԵԼ»
Հենրիկ Մալյանի անվան թատրոն-ստուդիայի դերասան ԱՐԱ ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ համաձայն չէ այն տարածված կարծիքին, թե հայ թատրոնը մահացել է։
-Կարո՞ղ եք, հայ լինելով, ապրել արտերկրում ու Ձեզ լավ զգալ:
-Իհարկե, կարող եմ:
-Ինչո՞ւ չեք ապրում, գնալու հնարավորությո՞ւն չկա:
-Հնարավորություն շատ կա: Աստծուն փառք, Մալյանի թատրոնը շրջել է աշխարհով մեկ: Հայաստանում ոչ մի թատրոն այդքան չի շրջագայել: Եվ առաջարկներ էլ եղել են, որոնք ընդունելով՝ կարող էի մնալ ու ապրել ինձ դուր եկած որևէ երկրում: Բայց իմը սա է: Ես էս հողի բույսն եմ, չեմ կարող ուրիշ տեղ ապրել: Կարող եմ իմ երեխային ուղարկել, բայց ինքս չեմ գնա:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում միստիկային: Ձեզ համար որևէ նշանակություն ունի՞ ԱՄՆ-ի առաջին սևամորթ նախագահի ընտրության և Halloween-ի (Սարսափ-դդմատոնի) գիշերվա զուգադիպության հանգամանքը:
-Միստիկան հետաքրքիր բան է, բայց երբեմն վերածվում է ծրագրերի և առևտրի: Ես կողմնակից եմ ազնիվ միստիկային: Այո՛, միստիկայի մեջ էլ է պետք ազնիվ լինել: Երբ ինչ-որ միստիկ երևույթի եմ հանդիպում, փորձում եմ այն անցկացնել իմ միջով, հասկանալ՝ սա էն ազնի՞վ միստիկան է, թե՞ ընդամենը խաղ է, որ հազար տարի խաղում են մարդկանց գլխին:
-Հայ և հույն հոգևորականների՝ ծեծկռտուքի վերաճած հակադրությունն ընդամենը հայի և հույնի կռի՞վ է, թե՞ որոշակի կառույցների կողմից քրիստոնեության հիմքերը խարխլելու ծրագրավորված փորձ:
-Վաղուց եմ հետաքրքվում այդ խնդրով, ընկերներ էլ ունեմ, որոնք ականատես են եղել այդ վեճերին ու պատմել ինձ մանրամասները: Կարծում եմ, որ Ձեր նշած երկու հանգամանքն էլ այս վեճի մեջ առկա են: Բայց, անկեղծ ասեմ, այս հակադրության մեջ հայերն ավելի ազնիվ են:
-Ընդհանրապես, աշխարհաքաղաքական իրողություններում կարո՞ղ եք հիշատակել մի դեպք, երբ հայերն ազնիվ չեն եղել: Ինձ թվում է, որ հայերն ավելի շատ իրենց տան ներսում են անազնիվ խաղեր խաղում:
-Շատ ճիշտ կարծիք է, միանգամայն համաձայն եմ: Ամենալավ օրինակն այն է, թե մենք ինչպես ենք դրսից հյուր ընդունում: Ինչպես որ վերաբերվում ենք մեր հյուրերին, ինչպիսի սիրով ու հարգանքով նրանց ընդունում ենք, այդպես էլ վերաբերվում ենք աշխարհին ու մեզ դրսևորում աշխարհաքաղաքական անցուդարձերի ժամանակ: Իսկ ինքներս մեզ այդպես չենք գնահատում, ինչպես հյուրերին: Տան անդամների նկատմամբ այդպիսի բարեկրթություն ու հոգատարություն չենք ցուցաբերում, ինչ հյուրերի նկատմամբ:
-Համեստ (չասենք՝ աղքատիկ) աշխատավարձով գոյատևող արվեստագետի տեսանկյունից ինչպե՞ս եք գնահատում ԱԺ խոսնակների երկուական օգնականներին պետբյուջեից 100 հազարական դրամ աշխատավարձ վճարելու հանգամանքը:
-Ես դեռ վաղուց եմ մտածել մեր երեսփոխանների աշխատավարձերի մասին՝ առանց մտավորականների աշխատավարձի հետ համեմատականներ անցկացնելու մտադրության: Կա ավելի վայրենի փաստ: Երբ երեսփոխանն ստանում է այդքան բարձր աշխատավարձ ու սահմանում, թե որքան պիտի ստանա իր թոշակառու ծնողը, դա վայրենություն է: Այն մարդիկ, որ նման օրենքներ են ընդունում, իրավունք չունեն երեսփոխան լինելու: Մեր պառլամենտն իրավունք չունի գոյություն ունենալու, եթե նրա անդամներն իրենց ծնողներին նման թոշակ են տալիս, իսկ իրենց համար սահմանում նման աշխատավարձեր: Սա աբսուրդ է և ուղղակի վայրենություն:
-Ինչպե՞ս եք գնահատում մայնդորֆյան հռչակագիրը: ՈՒնե՞ք որոշակի վերաբերմունք այս փաստաթղթի նկատմամբ:
-ՈՒնեմ, իհարկե: Կարծում եմ՝ մեզ պետք է պատմությունից դասեր քաղել: Ես զգում եմ, որ մենք, ցավոք սրտի, ուշադրություն չենք դարձնում պատմությանը: Ախր պատմությունը մեզ անընդհատ դասեր է տալիս, բայց մենք դրանք չենք յուրացնում: Խոսքս միայն մեր քաղաքական գործիչների, ղեկավարության մասին չէ: Ամբողջ ժողովուրդը պիտի հետևի պատմության մեջ եղած օրինակներին: Մենք շատ լուրջ վտանգի մեջ ենք, ուղղակի չենք զգում դա: Հայաստանը չորս կողմից շրջափակված է, ինչո՞ւ: Մեզ շրջափակելու իրավունք չունեն: Մենք պիտի պահանջենք, որ առաջին հերթին այդ շրջափակումը վերացնեն, հետո նոր փորձենք թուրքերի հետ ինչ-որ դիվանագիտական հարաբերություններ ստեղծել:
-Շրջափակման մեջ գտնվելը մեր սխալ դիվանագիտության հետևա՞նքն է:
-Չասենք, թե սխալ դիվանագիտության հետևանք է, ուղղակի մենք չենք կարողանում լավ պահանջել: Մենք իրավունք ունենք աշխարհից ինչ-որ բաներ պահանջելու:
-Ի՞նչ կռվաններով:
-Առաջին հերթին այն կռվանով, որ մենք քրիստոնյա ժողովուրդ ենք: Բոլոր քրիստոնյա ժողովուրդները ժամանակին մեզ դավաճանել են՝ իրենց շահերից ելնելով: Մենք պիտի համարձակորեն պահանջենք: Այնինչ հայկական խեղճությամբ ենք պահանջում: Երազում եմ, որ քսան տարի հետո գա մի սերունդ, որն ավելի ազատ լինի հոգեպես, ավելի խիզախ լինի, քան մենք՝ այսօր:
-Ձեր բնորոշած այսօրվա հայկական խեղճության հողի վրա կարո՞ղ է ազատ ու խիզախ սերունդ բարձրանալ:
-Ամեն դեպքում, մենք այսօր ավելի ազատ ենք շնչում, քան նախորդ սերունդները: Անկախությունը մի փոքր ավելի ազատ շնչելու հնարավորություն, այնուամենայնիվ, մեզ տվել է: Ավելի ազատ լինելու պարագաները ստեղծված են մեզ մոտ: Ինձ թվում է՝ գոնե այդչափ ազատ շնչելու հնարավորությունը թույլ կտա համարձակ սերունդ ունենալ:
-Շոուն, զվարճանքը, մատչելի արժեքները մեր օրերում շատ են տարածվել: Սա բացառապես այսօրվան ու այսօրվա հասարակությա՞նը բնորոշ երևույթ է:
-Ինչ որ կատարվեց մեզ հետ այս հեղափոխությունից հետո, ինչ որ փոխվեց մեր մտածողության մեջ արվեստի նկատմամբ վերաբերմունքում, կարելի է կոչել շրջադարձ՝ 180 աստիճանով: Ստեղծվեց մի խոր անդունդ մինչև 90-ական թվականների և դրանից հետո եկած ժամանակահատվածների միջև: Այն սերունդը, որը ձևավորվեց 90-ականներից հետո, կարծես թե կապ չունի նախորդ ժամանակվա հետ: Այսօր կան երիտասարդ արվեստագետներ, որոնց մեջ նաև իմ նախկին ուսանողներն են, որոնք կենսագրություն չունեն: Պատճառն այն է, որ նրանց մուտքն արվեստ համընկել է այդ բեկումնային շրջանին: Բայց, միևնույն է, ազգը մշակութային պոտենցիալ ունի: Մենք ուզենք, թե չուզենք, օտարը ուզի, թե չուզի, մեր ազգն իր պոտենցիալն ունի: Մենք խթանենք, թե չխթանենք, այդ պոտենցիալն ազգի հետ ծնվում է ու իրենն անելու է, մի օր պայթելու է: Ոչ ոք չի կարող ժխտել այդ պոտենցիալի գոյությունը: Այդ հարստությունը կա մեր մեջ: Մենք դրան ճանապարհ տանք, թե չտանք, զարգացնենք, թե չզարգացնենք, միևնույն է, ինքը մի օր պայթելու է: Մեր երկրում կատարված սոցիալ-քաղաքական, բարոյահոգեբանական փոփոխությունները դանդաղեցրել, խեղաթյուրել են այդ պոտենցիալի դրսևորումը, բայց արմատներին վերադառնալու ընթացքը չեն կասեցրել: Ինչպե՞ս կարող է այդ ընթացքը կասեցվել, եթե Ամերիկայի ոչ հայաբնակ մի շրջանում, ոչ հայախոս մի ընտանիքում ինչ-որ մի հայ է ծնվում, որն անգլերեն է խոսում, հայերեն չգիտի էլ, բայց հանկարծ կատարվում է այդ պայթյունը, ու մարդը գտնում է իր ազգային ինքնությունը:
-Դուք նկարահանվել եք Սիլվա Հակոբյանի «Տնից փախել եմ» երգի տեսահոլովակում, և Ձեր կերպարը շատ տպավորիչ է: Սա բացառի՞կ դեպք է, թե՞ տեսահոլովակները կարող են դառնալ շարունակական Ձեր ստեղծագործական կյանքում:
-Չեմ կարծում, թե տեսահոլովակները կդառնան շարունակական: Հազիվ թե հետագայում նկարահանվեմ տեսահոլովակներում: Իմ ստեղծագործական կյանքը թատրոնում է ու թատրոնում էլ լինելու է այսուհետ: Այժմ ռեժիսոր Արթուր Սահակյանի հետ պատրաստում ենք նոր ներկայացում՝ «Բուրատինո»: Աշխատում ենք «Mea culpa»-ի խմբով: Շատ անհամբեր ենք, մեծ սպասումներ ունենք այս ներկայացումից: Հավանաբար, այն կհանձնենք 2009-ի մարտի 1-ին: Այս տարվա սպասումները կապված էին Սարոյանի 100-ամյակին նվիրված՝ «Պատմություններ գնացքում» ներկայացման հետ, որի պրեմիերան եղավ վերջերս: Նաև հանձնեցինք Պերճ Զեյթունցյանի «Նայի՛ր հայելու մեջ» պիեսի հիման վրա Արտաշես Հովհաննիսյանի բեմադրությունը Պատանի հանդիսատեսի թատրոնում: Իմ ստեղծագործական սպասելիքները սրանք էին, որոնք կամաց-կամաց իրականանում են: Իսկ թե մյուս տարի ինչեր կլինեն, Աստված գիտե:
Զրուցեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3525

Մեկնաբանություններ