Այսօր ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը կհանդիպի Մեծ Բրիտանիայի վարչապետ Քիր Սթարմերի հետ։ Բրիտանական կառավարությունը լիովին ընդունելի է համարում Storm Shadow թևավոր հրթիռների կիրառումը Ռուսաստանի խորքում գտնվող թիրախների դեմ, սակայն ցանկանում է ուղիղ համաձայնություն ստանալ Վաշինգտոնից, որպեսզի տպավորություն չստեղծվի, թե այս հարցում դաշնակիցների միջև տարաձայնություններ կան։ Ըստ աղբյուրների՝ Բայդենը դեռ վերջնական որոշում չի կայացրել։               
 

«ՀՈՒՍԱՀԱՏՈՒԹՅՈՒՆԸ ՆՈՐ ՏԱՐԲԵՐԱԿ ՉԳՏՆԵԼՆ Է»

«ՀՈՒՍԱՀԱՏՈՒԹՅՈՒՆԸ ՆՈՐ ՏԱՐԲԵՐԱԿ ՉԳՏՆԵԼՆ Է»
23.09.2011 | 00:00

«Բեռնված» կյանք, որ փոքր չափաբաժիններով ներկայացվում է հանդիսատեսին: Կյանք, որն ապրելու համար պետք է մի քիչ հորինել, մի քիչ լավատես լինել ու նաև ծիծաղել:
Երիտասարդ ռեժիսոր ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ՇԱՏՅԱՆԻ «Բեռնելով կյանքս» ֆիլմի հերոսը զինվորական ծառայությունն ավարտելուց մի քանի օր առաջ հիվանդանում է շաքարախտով, և նրան, որպես զինծառայությանը ոչ պիտանի զինվորի, զորացրում են: Այստեղից էլ սկսվում են բոլոր խնդիրները: Ինստիտուտ, ընտանիք, երեխա, ամենօրյա պարտադիր ներարկումներ: Դեղ գնելու հնարավորություն չունեցող երիտասարդն ստիպված է դիմելու հանցագործության: Պարտքեր, աշխատանքի որոնում, միամիտ և անզգույշ քայլեր, որոնք բանտ ընկնելու իրական նախապայմաններ են:
«Բեռնելով կյանքս» ֆիլմն արժանացել է «Ոսկե ծիրան» 8-րդ երևանյան միջազգային կինոփառատոնի «Լավագույն հայկական ֆիլմ», Բրիտանական խորհրդի հայտարարած «Փառատոնի նոր անուն», ինչպես նաև կինեմատոգրաֆիստների «Նուարդ» մրցանակներին (որպես լավագույն կարճամետրաժ ֆիլմ):

Նոյեմբերի 16-20-ին, Բրիտանական խորհրդի աջակցությամբ, Հարություն Շատյանը մասնակցելու է Բրիստոլում անցկացվող Encounters միջազգային կինոփառատոնին: Մինչ այդ` սեպտեմբերի 10-21-ին, ֆիլմը մասնակցել է Ռուսաստանի Անապա քաղաքում կայացած «Կինոշոկ» միջազգային կինոփառատոնին:
«Բեռնելով կյանքս» ֆիլմը ռեժիսորի դիպլոմային աշխատանքն է, նկարահանվել է սիրողական տեսախցիկով, թե՛ օպերատորը, թե՛ գլխավոր դերակատարը ռեժիսորն է:

-Փաստորեն, եթե կա ցանկություն, ասելիք, կարող ես ֆիլմ նկարել նաև սիրողական տեսախցիկով, թեև հակառակ պատկերն ավելի հաճախ է հանդիպում. կա գումար, կա ժամանակակից տեխնիկա, ու չհաջողված ֆիլմ:
-«Բեռնելով կյանքս» ֆիլմն ամբողջովին նկարահանվել է սիրողական տեսախցիկով, և դա ոչ թե այն պատճառով, որ չկար պրոֆեսիոնալ տեխնիկա, այլ ուղղակի դրա կարիքը չկար: Կարծում եմ` ֆիլմի հաջողություններից մեկը հենց դրանով է պայմանավորված. նման նկարահանումով, նման տեխնիկայով ստացել ենք առավելագույնս անկեղծ ֆիլմ: Իսկ գերխնդիրն ի սկզբանե դա էր` ստեղծել անկեղծ ֆիլմ: Այսօր մարդիկ նկարահանում են ինչով պատահի, հարցն այն է, թե ի՞նչ են նկարում, քանի որ կարևորը միտքն է: Եթե ունես լավ գաղափար, իրագործելու համար միջոցներ անպայման կգտնվեն:
-Չերչիլն ասել է` երբեք, երբե՛ք, երբեք մի հուսահատվիր: ՈՒնե՞ք ապրելու, պայքարելու Ձեր դրույթը:
-Հուսահատությունը նոր տարբերակ չգտնելն է: Ցանկացած պարագայում պետք է փորձես դժվար իրավիճակից դուրս գալու միջոց գտնել: Ես միշտ օգտագործում եմ «Ամեն ինչ լավ կլինի» լավատեսական արտահայտությունը: «Բեռնելով կյանքս» ֆիլմի հերոսը, անկախ դժվարություններից, միշտ լավատես է: Նա ոչ թե համակերպվում է կյանքի մատուցած անակնկալ բարդություններին, այլ փորձում է գտնել լուսավոր կետեր և դրանց միջոցով դուրս գալ բարդ իրադրություններից:
-Արվեստագետը հարցե՞ր է առաջադրում, թե՞ պատասխաններ գտնելու փորձեր անում:
-Արվեստագետը չգիտեմ, բայց նրա գործերը պետք է հարց ունեցողին տան պատասխան, պատասխան ունեցողին` հարց: Իմ ֆիլմում բարձրացված հարցերի պատասխաններն ամեն մարդու համար անհատական են: Եվ, ընդհանրապես, արվեստում չկա միանշանակ ոչինչ:
-Դալին աում էր` արվեստագետը նա չէ, ով ոգեշնչվում, է այլ նա, ով ոգեշնչում է: Ձեր ֆիլմը մենախոսությո՞ւն է, թե՞ յուրատեսակ երկխոսություն աշխարհի հետ (Ձեր դեպքում` հումորի միջոցով նաև): Կարծում եք` «աշխարհը» լսո՞ւմ է Ձեզ:
-Ոգեշնչվել ինչ-որ արվեստի գործով և ստեղծագործել դրա ազդեցությամբ սխալ է, քանի որ դա կլինի առնվազն մեկ քայլ պակաս, քան ոգեշնչման առարկան է եղել: Իսկ ոգեշնչվել ինչ-որ պատմությունով և դա դարձնել, ասենք, ֆիլմ, կարելի է և նույնիսկ անհրաժեշտ: «Բեռնելով կյանքս» ֆիլմը պատկանում է խոստովանանքի ժանրին, և կարելի է ասել, հերոսը երկխոսության մեջ է տեսախցիկի հետ, իսկ տեսախցիկն այս դեպքում հենց աշխարհն է: Նա հեգնում է ինքն իրեն և դրանով իսկ արժևորում նրա խոսքը։ Իսկ «աշխարհը» դեռ կլսի:
-Գովազդային տեսահոլովակներ եք նկարում: Դա ապրելո՞ւ միջոց է, թե՞ սիրած աշխատանքի մի մասը:
-Ես իմ ռեժիսորական գործունեությունն սկսել եմ գովազդային հոլովակներ նկարահանելով, երբ դեռ առաջին կուրսում էի: Դա լրիվ այլ ոլորտ է, որտեղ պետք է ճկուն լինես: Այն ժամանակ գումար վաստակելու միջոց էր, իսկ հետագայում գովազդային ոլորտը դարձավ աշխատանքի մի մաս:
-Սերիալ կնկարեի՞ք:
-Սերիալները բավականին աշխատատար և ժամանակատար են, և երբ մտնում ես այդ ոլորտ, այլ բան անելու ժամանակ և ուժ չի մնում, իսկ ես դեռ անելու շատ բան ունեմ:
-Հաջորդ ֆիլմն ինչի՞ մասին է լինելու: Ծրագրերի մասին մի փոքր կպատմե՞ք:
-Հետագայի համար կան ծրագրեր, և ներկայումս արդեն որոշակի աշխատանքներ արվում են, սակայն դրանց մասին կխոսեմ ավելի ուշ: Խոսել բոլորն էլ կարող են, ես սիրում եմ միանգամից ներկայանալ:
-Երիտասարդ արվեստագետի տեղը Հայաստանում։
-Մի քանի տարի առաջ ես ամեն Աստծո օր մտածում էի, թե ինչ եմ անելու ինստիտուտն ավարտելուց հետո, իսկ ավելի ուշ հասկացա, որ ավելի լավ է ոչ թե սպասել, մտածել, այլ հենց այդ տարիներին ինչ-որ բան անել` չնայելով անելիքի որակին, անպատրաստ լինելուն: Ոչ ոք քեզ չի խանգարում ինչ-որ բան անել, անկախ նրանից` ուսանո՞ղ ես, թե՞ սկսնակ մասնագետ: Եթե չեն խանգարում, դա արդեն լավ է, իսկ օգնողներ միշտ էլ կան: ՈՒղղակի շատ երիտասարդներ վախենում կամ «ալարում» են ինչ-որ բան սկսել, կամ էլ իրենց ուժերին վստահ չեն և նախընտրում են ուրախանալ ուրիշների հաջողություններով, քան ունենալ սեփականը: Կան նաև երիտասարդ արվեստագետներ, որոնց ես անվանում եմ «շարֆիկով արվեստագետներ». նրանք միշտ խոսում են բարձր արվեստներից, փնովում ցանկացած նորամուծություն և իրենց «շարֆիկից» այն կողմ ոչինչ չեն տեսնում:
-ՈՒնե՞նք լավ կինո:
-Մենք ունենք շատ լավ «ուղեղներ», որոնք պետք է ուղղակի աշխատեն և չնստեն թախտին, սպասեն հովանավորին: Իսկ լավ կինո ունենք, ունեցել ենք և հաստատ կունենանք, քանի որ ես այսօր ճանաչում եմ իրենց գործի նվիրյալների և հպարտ եմ, որ ունեմ այնպիսի ընկերներ, ովքեր կինո են ստեղծում:
-Այսօր կարճ ֆիլմերը ավելի ներկայանալի չե՞ն, հաշվի առնելով մեր կյանքի ռիթմը:
-Այսօր ամեն ինչի կարճն է գնահատվում, սակայն կա «կոմերցիոն ֆիլմ» հասկացությունը, որը նախատեսված է ժամանցի համար, և չեմ կարծում, որ կինոթատրոն գնացող հանդիսատեսը պատրաստ է վճարելու մի ֆիլմի համար, որը տևում է, ասենք, 30 րոպե: Նա, բնականաբար, ցանկանում է որոշակի ժամանակ անցկացնել կինոթատրոնում: Իսկ մնացած դեպքերում, թեկուզ հենց լրագրության մեջ, պետք է լինել առավելագույնս լակոնիկ և բովանդակալից:
-«Բեռնելով կյանքս» ֆիլմում համակարգչային բառապաշարն ակնհայտ է: Համացանցայի՞ն մարդ եք: Այսօր նույնիսկ երիտասարդների զգալի խմբի կարելի է անվանել ֆեյսբուքցիներ:
-Ֆիլմի նախնական անվանումն այլ էր, սակայն մոնտաժային փուլում ես և պրոդյուսեր Գրիգոր Հայրապետյանն այն վերանվանեցինք «Բեռնելով կյանքս»: Առաջին հայացքից համակարգչային տերմին է, սակայն ունի նաև երկրորդ իմաստը, որը բեռնված կյանք ունեցող երիտասարդի մասին է, իսկ նրա կյանքը փոքր չափաբաժիններով ներկայացվում է հանդիսատեսին: Ես համացանցում բավականին շատ եմ լինում, քանի որ ներկայումս տեղեկացված լինելու ամենաարագ տարբերակը դա է, ինչն ունի նաև իր բացասական կողմերը, բայց դա արդեն այլ խոսակցության թեմա է:
Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1166

Մեկնաբանություններ