Հայկական կողմի հայտարարությունները վկայում են ՀԱՊԿ աշխատանքի բոլոր ձևաչափերից Երևանի հեռանալու մասին՝ լրագրողներին ասել է ՌԴ ԱԳ փոխնախարար Ալեքսանդր Պանկինը՝ պատասխանելով նոյեմբերի 28-ին ՀԱՊԿ գագաթնաժողովին Հայաստանի մասնակցության հնարավորության մասին հարցին՝ տեղեկացնում է ՏԱՍՍ-ը։               
 

«Կոռուպցիայի խնդիրը մեր հանրապետության համար դարձել է քրոնիկ հիվանդության նման մի բան»

«Կոռուպցիայի խնդիրը մեր հանրապետության համար դարձել է քրոնիկ հիվանդության նման մի բան»
16.01.2009 | 00:00

«ՄԵՐ ԳԼԽԻՆ ԵԿԱԾ ՊԱՏՈՒՀԱՍՆԵՐԻ ՄԻ ԶԳԱԼԻ ՄԱՍՆ ԱՅՆ ՊԱՏՃԱՌՈՎ Է, ՈՐ ՄԵՆՔ ՀԵՌԱՆՈՒՄ ԵՆՔ ԱՍՏԾՈՒՑ»
…և ոչ միայն մշակույթի մասին
Մեր հանրապետությունում կրթական բարեփոխումների գործընթացն իրականացնող կարևորագույն օղակներից մեկն է գնահատման և թեստավորման կենտրոնը (ԳԹԿ), որի տնօրեն, ֆիզմաթ գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, Ռուսաստանի սոցիալական և մանկավարժական գիտությունների ակադեմիայի թղթակից անդամ ՄԱՆՈՒԿ ՄԿՐՏՉՅԱՆՆ է մեր զրուցակիցը:
«ԿՈՌՈՒՊՑԻԱՆ ԻՆՁ ՀԱՄԱՐ ՄԻՇՏ ՑԱՎԱԼԻ ՀԱՐՑ Է ԵՂԵԼ»
-Պարոն Մկրտչյան, ԳԹԿ-ի տնօրենի պաշտոնը զբաղեցնելը ենթադրո՞ւմ է ավգյան ախոռները մաքրելու հերկուլեսյան առաքելություն:
-Չէի ցանկանա ընկալվեր այնպես, որ այս աշխատանքի հիմնական իմաստը բացասական երևույթները, թերությունները վերացնելն է: Այդ խնդիրը կա, իհարկե, բայց առաջնային չէ և ամենաանհրաժեշտը չէ: Մեր հիմնական նպատակն է ստեղծել գնահատման նոր համակարգ, որպիսին չենք ունեցել: Դա պետք է հագեցած լինի համապատասխան գաղափարներով, ընդգրկի համապատասխան ծավալներ: Այս աշխատանքը ենթադրում է մեծ պատասխանատվություն: Բայց նաև բավական հաճելի ստեղծագործ աշխատանք է, որը և գրավում է ինձ:
-Մեր հանրապետությունում կրթական համակարգն ամենակոռումպացվածներից մեկն է՝ սկսած դպրոցական դրամահավաքներից մինչև բուհական ընդունելություն և այդուհետ: Ձեր ղեկավարած կենտրոնի գործունեությունը կարո՞ղ է նպաստել այս երևույթը կանխելուն, թե՞ նման նպատակ չի դրված Ձեր առջև:
-Նպատակը դա չէ, բայց աշխատանքի ընթացքում այդ խնդիրը ծագում է և, ցավոք, դառնում առաջնայիններից մեկը: Կոռուպցիայի խնդիրը մեր հանրապետության համար դարձել է քրոնիկ հիվանդության նման մի բան, որը շատ դժվար է բուժել: Կրթական ոլորտի կոռումպացվածության մասին խոսելիս երևույթը պետք է դիտարկենք խնդրի ընդհանուր լուծման համատեքստում: Շատ մեծ նշանակություն ունի, թե այն ինչպես կլուծվի այլ ոլորտներում: Մյուս կողմից էլ, կրթական համակարգում այդ խնդիրը լուծելով, մենք չպետք է կարծենք, թե ընդամենը կրթական համակարգի խնդիր ենք լուծում: Դա նաև պետք է նպաստի, հանգեցնի այդ խնդրի լուծմանն այլ ոլորտներում:
-Դուք հիմա պատասխանում եք որպես կրթական համակարգի բարձրաստիճան պաշտոնյա՞, թե՞ պարզապես Հայաստանի քաղաքացի:
-Կոռուպցիան ինձ համար միշտ ցավալի հարց է եղել: Ես դեռ սովետական տարիներին ասում էի, որ մեր ամենամեծ պրոբլեմը դա է: Եվ որքան երևույթը խորանում է, այնքան դառնում է վտանգավոր: Այս դեպքում իմ պաշտոնը կարևոր չէ: Հարցն ինձ հուզում է որպես Հայաստանի քաղաքացու:
«ՄԱՐԴՆ ԱՍՏԾՈՒՑ ԱՌԱՋԻՆ ՀԵՐԹԻՆ ՊԵՏՔ Է ԽՆԴՐԻ ՄԵՂՔԵՐԻ ԹՈՂՈՒԹՅՈՒՆ»
-Հայ մարդու՝ Աստծուն ուղղված աղերսներն այսօր առավելապես ի՞նչ բովանդակության են, ըստ Ձեզ:
-Հայ մարդը (և ոչ միայն) Աստծուց առաջին հերթին պետք է խնդրի մեղքերի թողություն, ապա՝ հաղորդակցվելու շնորհ: Աստվածաշնչում շատ հետաքրքիր մի պահ կա։ Հիսուսը, դիմելով աշակերտներին, ասում է, որ ինքը կգնա, ու կգա Մխիթարիչը, այսինքն՝ Սուրբ Հոգին: Հետևաբար, հիմա Սուրբ Հոգին ներկա է աշխարհում: Բայց մեկ այլ բան էլ կա. Հիսուսն ասում էր, թե կարող են հարցնել Սուրբ Հոգուց ամեն ինչի մասին ու խորհուրդներ ստանալ, նույնիսկ կարող են իմանալ ավելին, քան իրենից են իմացել: Այս հարցնելն ու ստանալն այնքան էլ պարզ բան չէ: Դա հատուկ շնորհք է: Կարողանալ հաղորդակցվել Սուրբ Հոգու հետ, արժանանալ այդ պարգևին ու մշտապես պահպանել այն` ամենակարևոր բանն է: Ես չեմ կարծում, թե մեր ժողովուրդը, իրեն քրիստոնյա, հավատացյալ համարելով հանդերձ, իսկապես Աստծուն դիմում է խնդիրներ ունենալիս: Խոսքը պրոբլեմների, հոգսերի մասին չէ: Նույնիսկ երբ մարդ ինչ-որ պատասխանատու որոշում է կայացնում, պիտի դիմի Աստծուն: Օրինակ՝ երիտասարդ աղջիկներից քանի՞սն են ամուսնությունից առաջ դիմում Աստծուն՝ իրենց ընտրության հարցում խորհուրդ ստանալու համար, պարզելու համար՝ իրենք աստվածահաճո՞ ընտրություն են կատարել, թե՞ ոչ:
-Ամանորը հոգևո՞ր բովանդակության տոն եք համարում, թե՞ աշխարհիկ:
-Չեմ կարծում, թե Նոր տարին առնչություն ունի հոգևորի հետ: Հոգևոր իրողության հետ առնչություն ունի Սուրբ ծնունդը: Ընդ որում, Հայ առաքելական եկեղեցու օրենքներով, այդ օրերին հայտարարվում է պահքի շրջան, մինչդեռ մեր ժողովուրդն զբաղված է ուտել-խմելով:
«ԵՐԲ ԱՍՏՎԱԾ ՔԵԶ ՀԵՏ ՉԷ, ԴՈՒ ԿԱՐՈՂ ԵՍ ՇԱՏ ԴԱԺԱՆ ՓՈՐՁՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԵՆԹԱՐԿՎԵԼ»
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում հեթանոս աստվածներին պաշտամունքի ծեսեր մատուցելու մերօրյա իրողությանը, հայ քրմերի գոյության փաստին:
-Կարծում եմ՝ մեր գլխին եկած պատուհասների զգալի մասն այն պատճառով է, որ մենք հեռանում ենք Աստծուց: Կամ՝ ժամանակ առ ժամանակ ենք հեռանում: Ընդ որում՝ չպետք է մտածել, թե Աստված մեզ պատժում է: ՈՒղղակի երբ Աստված քեզ հետ չէ, դու կարող ես շատ դաժան փորձությունների ենթարկվել, քեզ հետ կարող է ամեն ինչ պատահել: Մենք և՛ ազգովի, և՛ անհատապես լուրջ հիմքեր ենք ստեղծել, որպեսզի ապաշխարենք: Մենք ապաշխարելու մեծ կարիք ունենք: Տեղիք ենք տվել դրան: ՈՒ դրսևորումներից մեկն էլ Աստծուց հեռանալն է, հետ գնալը դեպի հեթանոսություն, հեթանոս աստվածներին պաշտելը: Սա շատ վիրավորական է: Երբ քեզ տրված է ուրախանալու հնարավորություն այն բանով, որ Աստված քեզ, քո ազգությունն ընտրել է իր ճանապարհով գնալու համար, բացել է քո առաջ այդ ճանապարհը, բացահայտել է քեզ համար քրիստոնեական հրաշքը, ու դու հրաժարվում ես այդ պարգևից, շատ ծանր մեղք է:
-Մեր երկրի ներքաղաքական քաոսը նո՞ւյնպես Աստծուց հեռանալու արդյունք է:
-Իհարկե: Աստված սեր է, սերը ներողամտություն է, սերը փոխըմբռնում է, սերը համբերություն է: Եվ եթե կա գժտություն, նշանակում է կա սիրո պակաս: Եթե կա որևէ խառնակչություն, նշանակում է, որ Աստված բացակայում է: Իսկ երբ Աստված բացակայում է, անհնար է, որ չսկսվեն խառնակչություն, կռիվ, հալածանք, խառնաշփոթ, խռովություն: Հենց որ Աստծո ներկայությունը մի փոքր թուլանում է, լինում են նման դրսևորումներ:
«ԻՇԽԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՆՐԱ ՀԱՄԱՐ ԵՆ, ՈՐ ԱՊԱՀՈՎԵՆ ԱՐԴԱՐՈՒԹՅԱՆ ԹԱԳԱՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆԸ»
-Եթե Աստված սեր է, սերը՝ ներողամտություն, այս կենսափիլիսոփայությունից չի՞ բխում մարտի 1-ի գործով ձերբակալվածներին համաներում շնորհելու անհրաժեշտությունը:
-Ես այդ հարցով իսկապես չեմ զբաղվում: Համաներման հարցը կապ չունի Աստծո ներողամտության հետ: Գոյություն ունի նաև արդարության հարց: Իշխանությունները նրա համար են, որ ապահովեն արդարության թագավորությունը: Իսկ արդարությունը կարող է խախտվել տարբեր ձևերով: Պատկերացնո՞ւմ եք, որ ես անեմ այն, ինչ ցանկանամ, ու այն մարդը, որը հույս ունի, թե ինչ-որ ուժ ինձ կանգնեցնելու է, տեսնի, որ ոչ թե կանգնեցնում է, այլ ներում: Իմ նկատմամբ ներողամիտ լինելով հանդերձ՝ այդ ուժն անարդար է վարվում կարգուկանոնի նկատմամբ, այն մարդկանց նկատմամբ, ովքեր հույսները դրել էին իր, տվյալ դեպքում՝ իշխանությունների վրա: Ընդհանրապես, սկզբունքն ինքնին անընդունելի է. չի կարելի մտածել, թե մարդասպանին կարելի է ներել:
-Իսկ ինչպիսի՞ն են ակնկալիքները 7-ի գործով դատավարությունից: Վստա՞հ եք, որ այն անաչառ կլինի:
-Անկեղծորեն խոստովանեմ՝ չեմ զբաղվում այդ հարցով և չեմ զբաղվում գիտակցաբար: Չեմ կարդում այդ թեմային վերաբերող հոդվածներ, չեմ լսում հաղորդումներ:
-Ինչի՞ց եք Ձեզ ապահովագրում:
-Ոչ թե ապահովագրում եմ ինձ ինչ-որ բանից, այլ պարզապես քաղաքականությունն իմ ոլորտը չէ, ես այդ տիրույթում ակտիվ գործիչ չեմ: Զբաղվում եմ կրթության, մշակույթի ոլորտներով: Բայց մտովի շատ հարցեր եմ քննարկում, որոնք կրթության, մշակույթի հետ կապ չունեն: ՈՒ հանկարծ ինձ բռնում եմ այն բանում, որ սխալ եմ մտածում: Իսկ ավելի շատ տանջվում եմ այն դեպքում, երբ սխալ եմ մտածում, քան այն դեպքում, երբ սխալ եմ գործում: Եվ քանի որ չեմ ուզում այդ հարցերում սխալվել, դրանցով չեմ զբաղվում: Որպեսզի չսխալվեմ, որպեսզի ճիշտ, արդար լինեմ, պետք է շատ խորանամ այդ ամենի մեջ: Ամեն դեպքում մենք պիտի դրսևորենք փոխվստահություն: Կան մարդիկ, հասարակական կազմակերպություններ, համապատասխան կառույցներ, որոնք զբաղվում են այդ հարցով, և մենք պետք է վստահենք նրանց: Դա իրենց տիրույթն է:
«ԵՍ ԸՆԴՀԱՆՐԱՊԵՍ ԴԵՄ ԵՄ «ԸՆԴԴԻՄՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՐՏԱՀԱՅՏՈՒԹՅԱՆԸ»
-Ի՞նչ եք կարծում, Ժորժ Կոլոմբիեի և Ջոն Պրեսկոտի այցը Հայաստան մեզ համար նպաստավոր ելքի կհանգեցնի՞ ԵԽԽՎ-ի հունվարյան նստաշրջանում:
-Ե՛վ պատմական փաստերից ելնելով, և՛ մերօրյա իրականությունը դիտարկելով, կարծում եմ, որ մենք պետք է ավելի համարձակ լինենք, և մեզ ավելի շատ կհարգեն: Այլազգիների, այլ պետությունների ներկայացուցիչների մեջ գուցե թե մեր հանդեպ չարամտություն չկա, բայց քաղաքական նպատակներ հաստատ կան: Ընդ որում, քաղաքական նպատակներում էլ կարող են լինել մոլորություններ: Կարող են մտածել, թե հօգուտ մեզ ինչ-որ քաղաքական ծրագրեր են իրականացնում, բայց դա ընդամենը մոլորություն լինի: Շատ կարևոր է ցույց տալ աշխարհին, որ մենք ունենք մեր հաստատ այլուղին և դրանից չենք շեղվի՝ անկախ ճնշումներից: Մենք պետք է վաստակենք այդ այլուղին, դա հենց այնպես չպետք է տրվի, ինքնանպատակ չպետք է լինի: Քրիստոնեության ամբողջ պատմության ընթացքում մենք այդպես ենք դրսևորվել: Անկախ քրիստոնեության՝ դեպի տարբեր աղանդներ, դեպի տարբեր ուղղություններ շեղվելուց, մենք կարողացել ենք միշտ հաստատ մնալ մեր ընտրած, մեր ըմբռնած ուղու վրա: Կարծում եմ՝ մեր ապրելակերպով, մեր ներքին կյանքի կազմակերպման հարցերով պետք է մեզ նշմարելի դրսևորենք, այնպես, որ կողքից զգան այդ բանը: Դրսի աշխարհը պետք է զգա, որ այս ազգը, այս երկիրն ինքնուրույն մոտեցումներ ունի և կայուն, վճռորոշ քայլեր է անում: Եվ չպետք է միայն բավարարվել պայման դնելով կամ առաջարկություն անելով: Պետք է գործի փոխադարձ հարգանքի սկզբունքը, որը հարկավոր է վաստակել:
-Դա վաստակելու հարցում մեր ընդդիմությունը կարո՞ղ է դրական դերակատարություն ունենալ:
-Ես ընդհանրապես դեմ եմ «ընդդիմություն» արտահայտությանը: Որպես մեթոդաբան՝ կուզեի ասել, որ սա իրականության տարօրինակ խեղաթյուրում է: Մենք երկար ժամանակ սև-սպիտակ հեռուստացույց էինք նայում, սև-սպիտակ լուսանկարներ էինք տեսնում: Իրականում մեր տեսածը գունավոր էր, բայց մենք միայն երկու գույն էինք տեսնում: Այդպես է և քաղաքականության մեջ: Տարբեր ու շատ են քաղաքական դաշտում գործող ուժերը, և դրանք սև-սպիտակ չեն: Անհնար է մեկին կոչել ընդդիմություն, մյուսին՝ իշխանություն և պատկերացնել, որ դրանք կա՛մ սև են, կա՛մ սպիտակ: Իրականում դրանք տարբեր քաղաքական շահեր ունեցող սուբյեկտներ են, որոնք տարբեր պահերի տարբեր խաղեր են խաղում ու տարբեր վերադասավորումների են ենթարկվում: Եթե մարդը խոսում է սև-սպիտակ լեզվով, նշանակում է` նրա պատկերացումներն էլ են այդպիսին ստեղծված իրավիճակի նկատմամբ, և այդ մարդը ոչ թե սխալվում է, այլ մոլորության մեջ է, ունի խեղաթյուրված պատկերացումներ: Իսկ այդ դեպքում և՛ վերլուծությունները կլինեն խոտանված, և՛ կայացված որոշումները՝ անարդյունավետ:
«ՄԱՐԴԸ ՈՉ ՄԻԱՅՆ ՊԻՏԻ ԿԱՐՈՂԱՆԱ, ԱՅԼԵՎ ՊԻՏԻ ՑԱՆԿԱՆԱ ՎԱՐԵԼ ՈՐԵՎԷ ՊԱՇՏՈՆ»
-Քաղաքապետի ընտրության շեմին ենք: Ըստ Ձեզ, ի՞նչ հատկանիշներով պիտի օժտված լինի Երևանի քաղաքապետը:
-Առհասարակ, եթե մարդը գործի նպատակն ու շահը չգերադասեց մնացած բոլոր շահերից, անկախ իր ունեցած հատկանիշներից, տվյալ պաշտոնում իրեն չի արդարացնի: Մարդը կյանքի իմաստի մի կտորը պետք է տեսնի իր գործունեության մեջ, ու դա պետք է առաջնային լինի նրա համար: Դա պահանջում է լուրջ նվիրվածություն: Եվ եթե քաղաքապետն այդ նվիրվածությունը չունենա, եթե իր գործին նայի ոչ թե որպես նպատակի, այլ որպես պաշտոնի, դա կլինի աղետ: Կարծում եմ, որ մենք ունենք այդ գործին պատրաստ մարդիկ, բայց պետք է մեխանիզմներն այնպիսին լինեն, որ նրանք համաձայնեն ու ցանկանան աշխատել: Ինձ էլ են առաջարկել ընդգրկվել ավագանու ցուցակում, հետագայում էլ զբաղեցնել քաղաքապետի պաշտոնը: Եվ շատ են զարմացել, երբ մերժել եմ: Մարդը ոչ միայն պիտի կարողանա, այլև պիտի ցանկանա վարել որևէ պաշտոն:
Զրույցը վարեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3362

Մեկնաբանություններ