ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

20 կանխատեսում 2020-ի համար (մաս 3-րդ)

20 կանխատեսում 2020-ի համար (մաս 3-րդ)
07.01.2020 | 14:08

(Նախորդ մասը)


11. Մենք կունանանք անհատական կոմպանյոններ
Բիլլ Գեյտսը 1999-ին իր «Բիզնեսը՝ մտքի արագությամբ» գրքում կանխատեսել է անհատական սարքերը, որ միացվում ու ներդաշնակեցնում են բոլոր սարքերը տանը կամ գրասենյակում և թույլ են տալիս տվյալներ փոխանակել: Այդ սարքը կստուգի էլեկտրոնային փոստը կամ ծանուցումները և կտրամադրի անհրաժեշտ տեղեկություն, իսկ երբ դուք գնաք խանութ, կարող եք նրան հաղորդել, թե ինչ կերակուր եք ցանկանում պատրաստել և նա ձեզ կփոխանցի անհրաժեշտ մթերքների ցանկը: Գեյտսը հեռու չէր իրականությունից: Siri, Google Assistant, Amazon Alexa և այլ ինտելեկտուալ տեխնոլոգիաներ հիմա հեշտությամբ փոխանցում են տվյալները ձեր մյուս սարքերին ու պատասխանում են հրամաններին:


12. Ավտոմեքենաները ամիսներով կերթևեկեն առանց լիցքավորման
Ինչպես կանխատեսել են Շվարցն ու Լեյդենը՝ 2010-ին «ջրածինը նավթավերամշակման նման գործարաններում կվերամշակվի և կբեռնվի մեքենաներին որ կարող են հազարավոր մղոններ ու երկար ամիսներ երթևեկել առանց լիցքավորման»: 2020-ին, նրանց խոսքով, համարյա բոլոր նոր ավտոմեքենաները կլինեն հիբրիդային, հիմնականում ջրածնի էներգիան օգտագործող: Առայժմ այդպես չէ: Toyota-ն ու Honda-ն ջրածնային շարժիչով ավտոմեքենաների շուկայում առաջատար դիրքերում են, բայց դա բարդ պայքար է էլեկտրամոբիլներ վաճառող մրցակիցների հետ: 2018-ին ԱՄՆ-ում վաճառվել է 2300 ավտոմեքենա ջրածնի տարրերով վառելիքով, որ վաճառված ավտոմեքենաների 1%-ից քիչ է՝ հաղորդում է InsideEVs-ը, որ լուսաբանում է էլեկտրամոբիլների մասին նորությունները: 2018-ին եվրոպական երկաթուղային Alstom ընկերությունը երթուղի մտցրեց աշխարհում առաջին գնացքը ջրածնային շարժիչով, 2020-ին Լոնդոնը ծրագրում է շահագործման մեջ մտցնել երկհարկանի ավտոբուսներ ջրածնային շարժիչով:


13. Աշխարհում գլխավոր հիվանդությունները կլինեն սրտայինն ու ընկճախտը
1996-ին հասարակական առողջապահության Հարվարդի դպրոցը և Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպությունը կանխատեսել են, որ 2020-ին աշխարհում հիվանդությունների գլոբալ բեռը՝ առողջ կյանքից կորցրած տարիները հիվանդությունների, հաշմանդամության կամ վաղ մահվան պատճառով, կլինեն սրտի իշեմիկ հիվանդությունը և միաբևեռ, խոր (կլինիկ) ընկճախտը: Այն ժամանակ հիմնական պատճառները ստորին շնչառական ուղիների ախտահարումներն էին (օրինակ՝ պնևմոնիան) և դիարեան: Սա մոտ է ճշմարտության՝ 2017-ին, երբ հրապարակվեցին տվյալները, սրտի իշեմիկ հիվանդությունը երկրորդն էր հիվանդությունների գլոբալ բեռում, բայց ոչ ընկճախտը: 5 գլխավոր պատճառներն էին՝ նեոնատալ խանգարումները, սրտի իշեմիկ հիվանդությունը, ինսուլտը, ստորին շնաչառական ուղիների ախտահարումները և թոքերի խրոնիկ օբստրուկտիվ հիվանդությունները:


14. Մակերևույթի գլոբալ ջերմաստիճանը աճելու է
«Կլիմատիկ կանխատեսումները սովորաբար արվում են առավել երկար ժամանակի համար, բայց հիմա մեջբերվում է 2020-ի կանխատեսումը: 1995-ին Կլիմայի փոփոխությունների փորձագետների միջկառավարական խմբի զեկույցում կանխատեսվում է, որ 2100-ին մակերևույթի գլոբալ ջերմաստիճանը կարող է բարձրանալ Ֆարենգեյթով 3,6 աստիճան /2 աստիճան Ցելսիուոսով՝ նայած ջերմոցային գազերի գլոբալ արտանետումներին: Ամեն ինչ ըստ ծրագրի է՝ դեռ 80 տարի կա և երկու կանխատեսումն էլ կարող են կատարվել: Միջին գլոբալ ջերմաստիճանը 90-ականների կեսերից բարձրացել է Ֆարենգեյթով 1 աստիճանով (0,6 աստիճան Ցելսիուսով):


15. Մարդիկ ոտք կդնեն Մարսի վրա
Ազգային հետազոտական խորհրդի տիեզերական ուսումնասիրությունների զեկույցում 1996-ին նշվում է, որ ՆԱՍԱ-ն տիեզերք կուղարկի «հնարավոր հետազոտական առաքելություններ Լուսին ու Մարս՝ հաջորդ քառորդ դարում», կանխատեսվում է, որ մարդիկ ոտք կդնեն Մարսի վրա 2018-ին: Շվարցն ու Լեյդենը կանխատեսում են նման սցենար. «2020-ին մարդիկ ոտք կդնեն Մարսի վրա: Չորս աստղագնացներ վայրէջք կկատարեն ու կկիսվեն իրենց լուսանկարներով 11 միլիարդ մարդու հետ, որ կհետևեն այդ պահին: Թռիչքը կլինի համատեղ նախագիծ, որին աջակցում են մոլորակի բոլոր երկրները՝ ընդհանուր նպատակին սևեռուն ուշադրության տասնամյակների գագաթնակետը»: Դեռ ոչ: Մարդը Մարսի վրա ոտք չի դրել, բայց ուղարկել է 8 անօդաչու տիեզերանավեր մոլորակի մակերևույթն ուսումնասիրելու:
Գրեյս Հաուկ, USA Today

(շարունակելի)


Հ.Գ. Բիլլ Գեյտսը, իհարկե, հանճար էր: Եվ նրա կանխատեսումները նույնպես հանճարեղ էին ու իրականանում են: Այսօր մեր առօրյայում արդեն նորամուծություն չեն տարատեսակ սարքերը, որ արագացնում ու բարձրացնում են կյանքի որակը:
Ինչու ջրածինը չի դառնում ավտոմեքենաների հիմնական լիցքավորիչ: Հարցը իրականում ոչ թե գիտական է, այլ՝ քաղաքական: Պատկերացնուժմ եք՝ ինչքանով կկրճատվի նավթի պահանջարկը աշխարհում ու ինչպես դա կհարվածի նավթ արտահանող երկրների տնտեսական վիճակին: Toyota-ն ու Honda-ն ջրածնային շարժիչով ավտոմեքենաների շուկայում առաջատար դիրքերում են, ու դա բարդ պայքար է ոչ միայն էլեկտրամոբիլներ վաճառող մրցակիցների հետ, բարդ պայքար է տեխնոլոգիական առաջընթացի համար քաղաքական ասպարեզում՝ հանուն տնտեսական վիճակի:


Սրտի իշեմիկ հիվանդությունը պահպանում է իր մահացու դիրքերը, բայց 21-րդ դարասկզբին, ինչպես 20-րդ դարավերջին իր ամուր դիրքերն ունի քաղցկեղը, որի բուժման տարատեսակ միջոցներ են առաջարկում տարբեր երկրներում ուսումնասիրություններ կատարող գիտնականները: Առայսօր քաղցկեղի բուժման միջոց գտնված չէ:
Հիշու՞մ եք ջրասույզ եղած Վենետիկը՝ ահա և ձեզ գլոբալ ջերմացման հետևանքը: Մարդկության ու քաղաքակրթության համա գլոբալ ջերմացումն աղետ է, բայց վնասակար գազերի արտանետումը կանխելու փոխարեն՝ դեռ շարունակվում են վեճերը՝ գլոբալ ջերմացումը մարդու՞ գործունեության հետևանք է, թե՞ բնական երևույթ, որ եղել է նաև նախկինում, թեև չեն արվել հետազոտություններ: Դե իսկ Մարսի վրա ոտք դնելը համարենք իդեա ֆիքս: Պետք է, չէ՞, որ մարդկությունը համատեղ գոնե մեկ նպատակ ունենա:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 12405

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ