ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Որքան էլ օտարազգի հեղինակների պիեսներ բեմադրենք, միևնույն է, ազգայինն է հիմքը»

«Որքան էլ օտարազգի հեղինակների պիեսներ  բեմադրենք, միևնույն է, ազգայինն է հիմքը»
31.05.2012 | 12:32

Երկնագույն էկրանը շատ արագ դերասանին կարող է ճանաչում բերել: Իսկ թատրո՞նը: ՈՒնի՞ այսօր թատրոնը հանդիսատես: Այս հարցով սկսեցինք մեր զրույցը Համազգային թատրոնի դերասան ՎԱՐՇԱՄ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆԻ հետ:


-Իհարկե, էկրանն անհամեմատելի արագությամբ դերասանին (հաճախ` ոչ դերասանին) հայտնի է դարձնում,- ասաց նա:- Թատրոնը դանդաղ, բայց շատ ավելի կայուն հայտնիություն է բերում: Թատրոնն այսօր, այո՛, ունի հանդիսատես: Մենք շաբաթը 4-5 ներկայացում ենք ունենում: Կարծեմ` շատ թատրոններ են այդպես ծանրաբեռնված աշխատում: Հնացել է արդեն այն միտքը, թե հանդիսատեսը թատրոն չի գնում:
-Ասում են` չունենք այսօր «առաջնորդ» դերասաններ, որոնք հանդիսատեսին թատրոն կբերեին: Համամի՞տ եք, սիրված դերասաններ չկա՞ն այսօր:
-Մենք միշտ համեմատում ենք անցյալի հետ, հիշում ենք, որ ունեցել ենք այս, այս դերասանները, որ մարդիկ գնում էին թատրոն նրանց խաղը դիտելու: ՈՒ երբ համեմատում ենք այսօրվա հետ, թվում է, թատրոնը մեռնում է: Իրականում այդպես չէ: Բեմական արվեստում շատ բան է փոխվել: Եթե շատ ավելի հետ գնանք, Վահրամ Փափազյանի, Հովհաննես Աբելյանի ժամանակ ընդհանրապես ռեժիսուրա չկար, ամեն ինչ կենտրոնացած էր մեկ դերասանի և նրա հետ խաղացող դերասանների վրա, որոնք ներկայացնում էին այդ մեկին: Ինչպես ֆուտբոլում. առաջ բոլորն օգնում էին Պելեին, հիմա ամեն թիմում կա չորս, հինգ Պելե: Դերասանները մի թիմում են հավաքվում, և չի ընդգծվում մեկի անհատականությունը: Այսօր մենք ունենք լավ դերասաններ, լավ ռեժիսուրա, լավ բեմանկարչություն, լավ ներկայացումներ:
-Թատերասերն ունի «իր թատրոնը», ինչո՞վ է դա պայմանավորված` դերասանական կազմո՞վ, ռեժիսորի աշխատանքով, ներկայացումների ընտրությա՞մբ:
-Հիմնականում ընտրում են ըստ ճաշակի: Ձեր նշած բոլոր հանգամանքները կարևոր են` թե՛ դերասանախումբը, թե՛ ռեժիսուրայի տեսակը: Գրագետ հանդիսատեսը, շրջելով մի քանի թատրոններում, ինքնըստինքյան գնում է այն թատրոնը, որը հավանել է, ստացվում է` ունի նախընտրած թատրոն:
-Ինչո՞վ է առանձնանում Համազգային թատրոնը:
-Մեր թատրոնն ունի իր ձեռագիրը, տեսակը, բնավորությունը, որը պահպանվում է բոլոր ներկայացումներում: Թատրոնի անունն արդեն իսկ խոսում է ուղղվածության մասին` համազգային: Որքան էլ օտարազգի հեղինակների պիեսներ բեմադրենք, միևնույն է, ազգայինն է հիմքը: Եթե բեմադրում ենք դե Ֆիլիպոյի «Ծննդյան տոները սենյոր Կուպելոյի տանը», ուրեմն, նմանություններ ենք տեսնում մեր սովորույթների հետ: Արվեստում կարող ես ամեն բան անել, բայց ազգայինը պետք է առաջնային լինի: Ես չեմ հասկանում այն երգիչներին, ովքեր երգում են միայն անգլերեն, ռուսերեն: Ո՞Ւմ համար են երգում, եթե ոչ` ընկերների, բարեկամների, համաքաղաքացիների: Դա վերաբերում է ամեն ինչին` լեզվին, տեսակին, սովորույթներին:
-Ո՞րն է թատրոնի թիվ մեկ խնդիրը:
-Նոր բան ասելը, համաշխարհային թատրոնին զուգահեռ քայլելը: Տեխնիկական առաջընթացի մեր օրերում այնքան դժվար է մարդկանց զարմացնելը: Իսկ զարմացնելը արվեստի կարևորագույն խնդիրներից է: Չեմ ասում, թե թատրոնը տեխնոլոգիական նորություններ պիտի ունենա: Թատրոնը միշտ էլ եղել է ու կլինի, որովհետև զարմացրել է հոգեկան աշխարհի միջոցով, որովհետև դու գնացել ես ու քեզ ես տեսել բեմի վրա: Բայց ինչ-որ նորություններ են պետք, նոր լուծումներ, որ մարդիկ այն ամենից հետո, ինչ տեսնում են (հրապարակի թրեյդ-շոուներից հետո, երբ աչքերիդ առաջ քանդվում-կառուցվում է հրապարակը և այլն), գան թատրոն ու ներկայացում դիտեն: Այսինքն, ստեղծագործական խնդիր ունի թատրոնը, ինչի համար ցանկություն է պետք և ֆինանսներ:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում PR ասվածին: Մեր օրերում, կարծես, դա ամենակարճ ճանապարհն է հայտնի դառնալու, ինչու ոչ` նաև հանդիսատեսին թատրոն բերելու:
-Մեր թատրոնները մի քիչ խուսափում են PR-ից, դա խորհրդային ժամանակներից մնացած հոգեբանություն է: Հիմա գովազդն առաջին հերթին տեղեկացնելու համար է: Ժամանակն է հասկանալու, որ գովազդը վատ բան չէ, եթե դու գովազդում ես, չի նշանակում, թե վատ ապրանք ունես: Այն, որ մենք այսօր լիքը դահլիճում շաբաթը հինգ օր ներկայացում ունենք, աշխատանքի արդյունք է, նաև PR-ի, որ իրականացնում է մեր տնօրենությունը:
-Համազգային թատրոնը բեմադրելու է Պերճ Պռոշյանի «Հացի խնդիրը»: Բեմադրության համար «Գրանդ քենդի» ընկերությունը հատկացրել է մոտ 18 միլիոն դրամ, որից 1 միլիոնը տրամադրվելու է գովազդներին: Ընտրությունն ինչո՞վ է պայմանավորված, կարծում եք` «Հացի խնդիրը» արդիակա՞ն է, ասելիք ունի՞ այսօրվա հանդիսատեսին:
-Նախ, ազգային գործ բեմադրելու խնդիր էր դրված: Եվ կարծում եմ, կենցաղային, սոցիալական խնդիրների, սյուժետային պատմությունների (աղջիկ-տղա հարաբերություն, խոսք տալ, երդում դրժել և այլն) առումներով «Հացի խնդիրը» արդիական է:
-Ի՞նչ կասեք մեր հեռուստասերիալների մասին, նկարահանվելու առաջարկներ կա՞ն:
-Առաջարկներ մինչ օրս լինում են, չնայած ես արդեն մեկ տարի չեմ խաղում: Խաղացել եմ, առաջիններից եմ եղել: Այն ժամանակ դա ռիսկային քայլ էր, կարող էր ընդհանրապես չստացվել: Բոլոր դերասանները քննադատում էին, հետո հերթով խաղացին վատ սերիալներում, իրենք էլ վատ խաղացին, ոմանք լավ խաղացին: Սերիալը հեռուստատեսության և ֆիլմի խառնուրդ է: Հույս ունեինք, որ կհղկվի ընթացքում ու կմոտենա ֆիլմին, բայց եղավ հակառակը` հղկվեցին թերությունները, շատ ավելի հեռացավ ֆիլմից, նույնիսկ իր նախնական տեսքից: Հիմա սերիալում նկարահանվելու համար դերասանի մասնագիտության կարիք չի զգացվում: Կարևոր չէ` ինչպես են խաղում, կարևորը` տեքստը ասվի, հասկանանք` ինչ ասաց, խաղը մեզ հետաքրքիր չէ: Ես տեսա, որ դա իմ մասնագիտությունը չէ արդեն, դրա համար էլ չեմ խաղում:
-Իսկ գեղարվեստական ֆիլմերի՞ մասին ինչ կասեք: Նկարահանվելու առաջարկներ ունե՞ք:
-Դա ցավոտ թեմա է ինձ համար, շատ եմ ուզում նկարահանվել գեղարվեստական ֆիլմերում, մինչև հիմա ինչքան նկարահանվել եմ, քիչ է: Առհասարակ, շատ չեն նկարահանվում ֆիլմեր, այդ քիչ թվով ֆիլմերում էլ կա՛մ դերը չի համապատասխանում, կա՛մ ռեժիսորը քեզ չի նկատում: Հույս ունեմ, որ դեռ կլրացնեմ այդ բացը, դեռ կնկարահանվեն գեղարվեստական ֆիլմեր, եթե ոչ, ինքս կնկարահանեմ:
-Կյանքում խաղո՞ւմ եք:
-Չէ, հիմարություն է, կյանքում խաղալը ո՞րն է: Ընդհանրապես, մարդիկ չեն սիրում առօրյայում իրենց մասնագիտությամբ զբաղվել:
-Բայց հաճախ դերասանները կյանքում էլ են գործածում իրենց բեմական հնարքները:
-ՈՒրեմն մասնագիտության մեջ բավարարված չեն: Մարդիկ սիրում են խաղալ, բայց եթե բեմի վրա բավարարում ես այդ ցանկությունը, կարիք չկա կյանքում նույնն անելու:
-Ծրագրերի մասին ի՞նչ կասեք:
-Վիդեոարտադրության փորձեր եմ անում, երբ ստացվի, կիմանաք:
-Իսկ երազանքների՞:
-Երազանքներս կապված են երեխաներիս հետ և երկրիս: ՈՒզում եմ` երեխաներս լավ երկրում ապրեն:


Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 4186

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ