ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

Կավելանա՞ն հավաքագրվող հարկերը, թե՞ կնվազեն

Կավելանա՞ն հավաքագրվող հարկերը, թե՞ կնվազեն
17.10.2008 | 00:00

ԲԱՐԵՓՈԽՈՒՄՆԵՐ
Հայաստանում վերջին շրջանում իրականացվող հարկային բարեփոխումների վերաբերյալ հասարակության և պետության կարծիքներն էականորեն տարբերվում են իրարից, և դա բնական է։ Մի կողմից պետությունը խնդիր ունի ապահովելու անհրաժեշտ հավաքագրվող հարկերի չափը, մյուս կողմից` հասարակությունը, մասնավորապես նրա գործարար շերտը, ձգտում է հնարավորինս քիչ հարկեր մուծել:
Պարզ է, ցանկացած զարգացած և զարգացող երկրում տնտեսության հիմնական շարժիչ ուժը փոքր և միջին բիզնեսն է, որը Հայաստանում ոչ մի կերպ դեռևս չի կարողանում ամրապնդվել և իր լուրջ խոսքն ասել մասնավորապես արտադրական ոլորտում: Ըստ պաշտոնական տվյալների, Հայաստանում գրանցված 150 հազար տնտեսավարողներից, այսպես թե այնպես, ակտիվ գործունեություն է ծավալում կեսը, հիմնականում՝ մանր ու միջին գործարարները: Զարգացած երկրներում, ինչպիսիք են ԱՄՆ-ը, Գերմանիան, Ֆրանսիան, ՀՆԱ-ի 70-80 տոկոսը տալիս են հենց այդ բիզնեսի ներկայացուցիչները: Այսինքն՝ այնտեղ հնարավորություն է ընձեռվել մարդկանց մի մեծ շերտի՝ ակտիվ մասնակցել տնտեսական կյանքին, արարել իրենց բարեկեցությունը և ապահովել հարկային մուծումները: Սակայն այս շերտի վերջնական կայացման համար զարգացած երկրներում հարկային օրենսդրությունը, չնայած ամբողջ խստությանը, այնպես չի ճնշում մանր և փոքր բիզնեսի ներկայացուցիչների գործունեությունը, ինչպես Հայաստանում:
Վերջերս միջին և փոքր բիզնեսի զարգացման վրա սկսել են հատուկ ուշադրություն դարձնել նաև ԱՊՀ երկրներում, քանի որ առանց այս շերտի կայացման անհնար է խոսել երկրի տնտեսապես կայացվածության և առաջընթացի մասին: Մասնավորապես, վերջերս Ռուսաստանի Պետական դուման հավանության արժանացրեց կառավարության ներկայացրած և Դումայում փոփոխությունների ենթարկված հարկային բարեփոխումների այն փաթեթը, որով գործունեության բավականին լիբերալ պայմաններ են ստեղծվում հատկապես մանր ու միջին գործարարների համար: Բացի պարզեցված կերպով գործունեության իրավունք ստանալուց, նաև միջին և փոքր գործարարության վրա էապես նվազեցվում է հարկային ծանրաբեռնվածությունը: Եվ հատկանշական է այն, որ այդպիսի բիզնեսի ներկայացուցիչների մոտ, եթե հարկային մարմինները չեն տիրապետում լուրջ խախտումների վերաբերյալ հստակ ինֆորմացիայի, ստուգումներն անցկացվելու են 3 տարին մեկ: Ինչ խոսք, սա մի կողմից ազատ շնչելու հնարավորություն է ընձեռում ռուսաստանցի փոքր ու միջին գործարարներին և միաժամանակ նրանց ստիպում հնարավորինս խուսափել հարկերը թաքցնելուց, քանի որ այդ պարագայում տույժերն ու տուգանքներն այնպիսին են, որ գործարարին կստիպեն մաքուր աշխատել: Այսինքն՝ պետությունը մի կողմից հեշտացնում է բիզնեսի վարման ընթացակարգերը, միաժամանակ ուժեղացնում հնարավոր խախտումների դեմ պայքարը:
Այժմ անդրադառնանք Հայաստանին: ՀԴՄ-ների տեղադրման մասին խոսակցությունները Հայաստանում արդեն ընթանում են 7 տարի: Սակայն, չգիտես ինչու, կառավարությունը, տարբեր ժամանակներում տեղի տալով այս կամ այն հակազդեցությանը, երկարացնում էր դրանց լիարժեք օգտագործման ժամանակահատվածը: Եվ այս տարի, պարզեցված հարկի վերացումից հետո, կառավարությունը հայտարարեց, որ այդ հարկատեսակից ավելի շատ օգտվում էր մեծ բիզնեսը, որը մասնատել էր իր չափաբաժինները և փաստացի հարկ չէր մուծում, ինչպես իրական փոքր և միջին բիզնեսը: Զարմանալի է մի բան. եթե այդքան ժամանակ տեղյակ էին դրա մասին, ապա ինչո՞ւ համապատասխան գործողություններ չէին ձեռնարկում, քանի որ այս պարագայում խոշոր բիզնեսը փաստացի չնչին հարկեր էր մուծում պետական բյուջե: Իսկ եթե գիտեին, ապա այստեղից էլ առաջանում էր ստվերային տնտեսության այն մասը, որը մինչ օրս էլ Հայաստանում զգալի չափերի է հասնում: Համենայն դեպս, պարզեցված հարկի վերացումից հետո Հայաստանում հավաքագրվող հարկերի նվազում է արձանագրվել, և դեռ պարզ չէ, թե արդյոք ՀԴՄ-ների տեղադրումից հետո տեղի կունենա հավաքագրվող հարկերի ավելացո՞ւմ, թե՞ կգրանցվի հակառակը:
Ատոմ ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 9832

Մեկնաբանություններ