Համաձայն բրիտանացի և ամերիկացի նյարդաֆիզիոլոգների ուսումնասիրությունների, մարդն ամենից լավ սովորում և յուրացնում է նոր լեզուներ երկուսից չորս տարեկան հասակում: Հետազոտողները պնդում են, որ հենց այս շրջանում է շրջակա միջավայրի ազդեցությունը ներգործում լեզվի զարգացման վրա:
Լոնդոնի համալսարանի Կայսերական քոլեջի և ԱՄՆ-ի Բրաունյան համալսարանի գիտնականները սկանավորել են 1-6 տարեկան երեխայի 108 ուղեղ: Վաղ մանկությունից երեխաների գլխուղեղի նյարդային մանրաթելերը ակտիվորեն պաշտպանված են «մելիոնե վահանակներով»: Այդ պատճառով, յուրաքանչյուր կիսագնդում գոյություն ունեցող այս երևույթի բաղադրությունը, կարող է տարբեր լինել:Այդ դրսևորումը կոչվում է «միլիոնե անհամաչափություն», որը պատասխանատու է լեզուների իմացության և սովորելու համար:
Մանուկ հասակում երեխայի գլխուղեղում մելիոնե վահանակը մեծանում է, մասնավորապես, ուղեղի ճակատային մասի ձախ կիսագնդում, որը պատասխանատու է լեզվական հմտությունների համար: Բացի այդ, գիտնականները հայտնաբերել են, որ չորս տարեկանում երեխայի ուղեղում դադարում է վահանակի տարածումը, ինչը նշանակում է, որ մինչև այդ ժամանակը ուղեղը ենթակա է փոփոխությունների և ճկուն է ընկալունակ լեզուների ուսուցման նկատմամբ:
Այս ուսումնասիրության արդյունքները տպագրվել են Neuroscience ամսագրում : Գիտնականների կարծիքով, այդ եզրակացությունը բացատրում է, թե ինչու են երեխաները դեռ մանուկ հասակում, գտնվելով երկլեզու միջավայրում, շատ հեշտությամբ, սահուն և առանց արտասանության շեշտադրումների կարողանում խոսել երկու լեզվով: Հետազոտության հեղինակները նաև նշում են, որ բացահայտումը հնարավորություն կտա հետագայում լուծել շատ խնդիրներ` կապված խոսքի զարգացման և այլ խանգարումների հետ, ինչպիսիք են, օրինակ, աուտիզմը և դիսլեքսիան:
Հասմիկ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆ