«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Երբ ամիրապետը մոտենում է Օձնեցու մարմնի վերքերը տեսնելու, արյան կաթիլ է ցայտում նրա աչքին, և կույր աչքը սկսում է տեսնել»

«Երբ ամիրապետը մոտենում է Օձնեցու մարմնի վերքերը տեսնելու, արյան կաթիլ է ցայտում  նրա աչքին, և կույր աչքը սկսում է տեսնել»
28.09.2012 | 12:06

Հայազգի սրբերի շիրիմներ Հայաստանում քիչ կան. մեծ մասը մնացել է Արևմտյան Հայաստանում: Օշականում Մեսրոպ Մաշտոցի գերեզմանն է, Տաթևի վանքում` Գրիգոր Տաթևացու, Արդվիում` Հովհաննես Օձնեցու, որ նվիրական ուխտատեղի է հայ հավատացյալների համար:
Ամեն տարի ապրիլի 17-ին Լոռվա մարզի Օձուն գյուղում մեծ շուքով նշվում է սբ. Հովհաննես Իմաստասեր կաթողիկոս Օձնեցու տոնը: Բազմաթիվ ուխտավորներ Օձունի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին տաճարում մասնակցում են պատարագի, որից հետո այցելում են Արդվի գյուղի Սրբհանեսի վանք, ուր գտնվում է Օձնեցու շիրիմը:
Տարածաշրջանի շրջանավարտները, ավանդույթի համաձայն, Արդվիի եկեղեցու զանգն են հնչեցնում (միակ պահպանված զանգն է տարածաշրջանում), որ կատարվեն իրենց երազանքները: ՈՒխտավորները, որոնց հոսքը երբեք չի դադարում, պատմում են իրենց հետ պատահած հրաշքների մասին:
Սուրբ Հովհաննես Օձնեցին, որ հայտնի է նաև Իմաստասեր անունով, հայ եկեղեցու մեծագույն հայրապետներից է: Գահակալության 11 տարիներին (717-728 թ.թ.) կարողացել է դիմակայել բյուզանդական ու արաբական ճնշումներին, պայքարել աղանդավորության դեմ:
«Ասում են, որ օտարները նախանձում էին հայերին, որ այդպիսի առաջնորդ են ունեցել: Օձնեցին և՛ քաղաքական, և՛ հոգևոր առաջնորդ է եղել ու լավագույնս ղեկավարել է ազգը,- պատմում է Օձունի և ենթաշրջանի հոգևոր հովիվ տեր Վրթանես քահանա Բաղալյանը:- Ըստ վարքագիրների, հոգևոր ու մտավոր կատարելությունից զատ, փայլել է նաև արտաքին վայելչությամբ: Արաբ խալիֆը, լսելով Օձնեցու գեղեցկության և իմաստության մասին, ցանկանում է նրա հետ անձամբ հանդիպել և հրավիրում է Դամասկոս (719 թ): Երբ Օձնեցին ներս է մտնում, ներկաները զարմանում են նրա շքեղ տեսքից: Դամասկոսում հայոց կաթողիկոսը ներկայանում է խալիֆին «փայլուն և շքեղ զգեստներով պճնված, աղեբեկ ծաղկյալ մորուսը ոսկեփունջ կազմած և օպնիազից պատրաստված ոսկենկար գավազանով»: Ամիրապետն ասում է, թե ինքը լսել է, որ Հիսուսը և նրա առաքյալները եղել են հեզ ու խոնարհ, աղքատությունը սիրող, պարկեշտ և ճոխությունից հեռու, ուստի ինչպե՞ս է ստացվել, որ նրանց հետևորդը ներկայանում է նման շքեղությամբ: Օձնեցին պատասխանում է, որ նրանք իրենց իշխանությունը գործադրելու և ժողովրդի վրա ազդեցություն ունենալու համար հրաշագործության ուժ ունեին, և քանի որ ինքն այդ ուժը չունի, արտաքին տեսքով ու խոսքով է ազդում մարդկանց վրա, իսկ եթե ուզում է իր ներքինը տեսնել, ասում է, որ պետք է ներկաներին դուրս հրավիրի: Օձնեցին հանում է իր շքեղ զգեստները, և ամիրապետը նրանց ներքո տեսնում է այծի մորթուց քուրձը: Երբ ամիրապետը մոտենում է վերքերը տեսնելու, արյան կաթիլ է ցայտում նրա աչքին, և կույր աչքը սկսում է տեսնել:
Արաբ խալիֆը հայտարարում է, որ հայոց կաթողիկոսի ցանկացած խնդրանքը կկատարի: Օձնեցին նրան դիմում է երեք խնդրանքով. այն է, որ 705-ին Խրամում, Նախիջևանում այրված իշխանների ժառանգները վերադառնան Արևելյան Հայաստան, ժառանգեն իրենց իշխանությունը, նրանցից հարկեր չվերցնեն երեք տարի, մինչև կկայանան։ Խնդրում է նաև, որ եկեղեցուն ազատ գործելու հնարավորություն տրվի, և եկեղեցին ու վանքերը ազատվեն հարկերից:
728-ին Օձնեցին հրաժարվում է կաթողիկոսական գահից, տեղապահ է ընտրում Դավիթ Արամոնեցուն և գալիս է Դվինից Արդվի, զբաղվում է ուսուցչությամբ, ճգնակեցությամբ և կարծում է` լավագույն բանը, որ կարող է անել ազգի համար, աղոթելն է: Այսօր էլ երկնքում մեզ համար բարեխոս է»:
Միասնական հնչած «Հայր մերից» հետո տեր Վրթանեսը վստահեցրեց, որ Օձնեցու բարեխոսությամբ Աստված մեր բոլորի աղոթքը լսելի կանի:
Սուրբ Հովհաննես Օձնեցի կաթողիկոսի գլխավոր ձեռնարկներից է հայ եկեղեցու բարեկարգման համար 726-ին գումարված Դվինի ժողովը, ինչպես նաև նույն թվականի Մանազկերտի ժողովը, որի նպատակը հայերի ու ասորիների ընդհարումներին վերջ տալն էր:
Օձնեցին թողել է հարուստ ու արժեքավոր գրական ժառանգություն: Նրա «Կանոնագիրք հայոց»-ը հայ իրականության մեջ իրավաբանական առաջին մեծ ժողովածուն է, որտեղ ի մի են բերված եկեղեցական կանոնները: Հեղինակ է նաև բազմաթիվ ճառերի և շարականների:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2550

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ