«Վաղուց ժամանակն է, որպեսզի Ալլա Պուգաչովան ճանաչվի որպես օտարերկրյա գործակալ և զրկվի Ռուսաստանի Դաշնությունում իր ամբողջ ունեցվածքից՝ Ռուսաստանի Դաշնության զինված ուժերը վարկաբեկելու և արևմտյան քարոզչության օգտին աշխատելու համար»,- հայտարարել է ՌԴ Պետդումայի պատգամավոր Ալեքսեյ Ժուրավլյովը։ Ավելի վաղ Պուգաչովան Instagram սոցիալական ցանցում Կիևի մանկական հիվանդանոցի վրա հրթիռի խոցման մասին գրառում էր արել։               
 

Ես Կարծախը լքված ու խնամքի կարոտ տեսա

Ես Կարծախը լքված ու խնամքի կարոտ տեսա
20.07.2012 | 02:52

Հուլիսի 14-ին Ջավախքի հինավուրց և նշանավոր Կարծախ գյուղում տեղի ունեցավ մեծ հանդիսություն` նվիրված համբավավոր աշուղ և ժողովրդական երգիչ Ջիվանուն (Սերոբ Ստեփանի Լևոնյան, 1846-1909) և 1830-ական թվականներին կառուցված Սբ. Հովհաննես-Կարապետ եկեղեցու վերաօծմանը: Ջիվանին գյուղի բնակիչների ազգային հպարտությունն է և մշտապես եղել է մեր հիշողության նվիրական շերտերում: Նա հայ աշուղական արվեստը բարձրացրել է նոր մակարդակի և ստեղծել իր դպրոցը:

Կարծախցիները (և ոչ միայն) հանդես են եկել հրաշալի մի նախաձեռնությամբ` սեփական նյութական միջոցներով համատեղ վերանորոգել հոգևոր հարուստ ավանդույթներ ունեցող Աստծո այս տունը և գյուղացիների հոգում վերականգնել ամենազոր հավատը, որը լավագույն բարի գործերի ակունքն է և սատարիչը: Ի դեպ, եկեղեցին ժամանակակից տեսքով վերակառուցվել է 1891-1896 թվականներին: Այն 1830 թ. կարնեցիների հայտնի գաղթից հետո եղել է Ախալցխայի Սբ. Փրկիչ եկեղեցու եկեղեցապատկան կալվածք:
ՈՒշադրության է արժանի այն հանգամանքը, որ Գյումրի-Բավրա միջպետական և ռազմավարական հսկայական նշանակություն ունեցող ավտոմայրուղին բարվոք վիճակում չէր, մինչդեռ Վրաստանի սահմանից մինչև Կարծախ գյուղ տանող ճանապարհը կառուցապատված է բարձր որակով և միջազգային չափանիշներին համապատասխան: Ինչպես ասում են, մեկնաբանություններն ավելորդ են:
Գյուղը Ջավախքի հարավային դարպասն է և գտնվում է տարանցիկ ուղիների հանգուցակետում: Այն տեղավորված է գեղատեսիլ վայրում` եզերված Գինեյ վեհանիստ լեռով և Խոզապին (Խոզաբույն) գեղեցիկ լճով: Ի դեպ, վերջինիս մեծ մասը ներկայումս Թուրքիայի տարածքում է, իսկ սարը, կարծես, բնակավայրի յուրօրինակ պահապանն է: Հավելենք նաև, որ լեռան վրա կա Քյոռօղլի սրբատեղին: Պատկերը լրացնում են մերձակա անտառակները, որոնք հանգստի հովվերգական տեղեր են: Գյուղի շրջակայքում պահպանվել են հին գյուղատեղիներ, գերեզմանոցներ և հավասարաթև մեծ խաչեր: Այսինքն, ներկա կեցությունն ու անցյալը մի ներդաշնակություն են ստեղծում:
Միջոցառմանը մասնակցում էին ՀՀ սփյուռքի նախարար Հրանուշ Հակոբյանը, ԱԺ պատգամավորներ Վարդան Այվազյանը, Տաճատ Վարդապետյանը, Արթուր Ստեփանյանը, Արցախի պատերազմի հերոս, գեներալ-գնդապետ Գուրգեն Դալիբալթայանը, վիրահայ թեմի առաջնորդ Վազգեն եպիսկոպոս Միրզախանյանը, Սամցխե-Ջավախեթիայի նահանգապետ Վանո Ցիկլաուրին, Ախալքալաքի շրջանային վարչության նախագահ Համլետ Մովսիսյանը և այլք:
Գյուղն այսօր ունի 250 տուն բնակչություն, որը բավականին փոքր թիվ է: Նախկինում այն հոծ բնակչություն է ունեցել և փառաբանված էր իր մեծահամբավ արհեստավորներով, օրինակ` դարբիններով: Անգամ բազմամարդ լինելու համար ժամանակին ստացել է «Փոքր Ստամբուլ» անունը: Մշտապես եղել է հայաբնակ: ՈՒշագրավ է այն, որ բնակավայրը եղել է գրչօջախ` հայկական ձեռագրերի ստեղծման վայր: Բացի Ջիվանուց, այստեղ ապրել և ստեղծագործել է նաև աշուղ Ղարա Ղազարը (Սիայի), որը եղել է նրա ուսուցիչը:
Սակայն ներկա պահին ես Կարծախը լքված ու խնամքի կարոտ տեսա: Դրա լավագույն վկայությունը կողպված ու «մեռած» բազմաթիվ տներն են, որոնց առջև մոռացության մացառներ, տատասկներ ու փշեր են աճել: Տպավորությունն այս առումով ճնշող և մտահոգիչ էր: Նախկին կարծախցիները տարվա մեջ, թերևս, մեկ անգամ գալիս են, ուրախանում, իրենց կարոտն առնում և հեռանում: Իսկ գյուղը մնում է իր հոգսերի հետ` ծանրաբեռ ու ինչ-որ տեղ հուսաբեկ: Կա թուրքերի ¥ինչպես Աջարիայում¤ և մեսխեթցի թուրքերի բնակեցման իրական սպառնալիք, որը գլոբալիստական ուժերի հստակ սցենարն է: Հնարավոր է, որ շուտով բացվի վրաց-թուրքական սահմանը, որը ժողովրդագրական իմաստվ հայերիս շահերից չի բխում: Իսկ մենք կրկին չունենք ռազմավարական կոնկրետ մոտեցում այս մարտահրավերին: Գյուղը չունի աշխատատեղեր, գյուղամիջյան ճանապարհներն անբարեկարգ են, դեռ լուծված չէ խմելու ջրի հարցը և այլն: Այսինքն, այստեղ ապրելն իսկական հերոսություն է:
Բայց չէ՞ որ կոնկրետ հայրենասիրության և հոգատարության լավ դրսևորում կլիներ, եթե արտերկրում ապրող գործարար կարծախցիները ¥և ոչ միայն¤ կարողանային գյուղատնտեսական փոքր արտադրություններ հիմնել և բնակիչներին պահել տեղում: Սա կարող է լինել գյուղը փրկելու և ազգային ինքնությունը պահպանելու լավագույն միջոցն ու սևեռուն նպատակը: Արդյոք բավական չէ՞ մեր էությունից դուրս ապրելը. չէ՞ որ դա ինքնակողոպուտ է:
Գյուղի տարածքում անհանգիստ ու եռանդուն թևաբախումներով ճախրում էին ճայերը, որոնք յուրօրինակ ձևով ահազանգում էին Կարծախի օրախնդիր հարցերի ու տագնապների մասին: Համենայն դեպս, ես այդպես ընկալեցի: Մի՞թե սա օրհաս է: Չեմ կարծում: Բնավ երբեք: Ջիվանու` այդ մեծ հայորդու ոգին այսօր իր ազգապահպան դերն է կատարում և մեզ համար դրվատելի օրինակ է: Նա մեզնից ակնկալում է կոնկրետ գործեր և անմնացորդ նվիրում ազգային ծրագրերին:


Ռուբեն ՆԱՀԱՏԱԿՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2172

Մեկնաբանություններ