«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Արտասահմանում «մատաղ» հասկացությունը այլ կերպ է ընկալվում»

«Արտասահմանում «մատաղ» հասկացությունը այլ կերպ է ընկալվում»
07.09.2012 | 15:14

Լոռու ամենամեծ գյուղերից մեկը` Օձունը, շրջապատված է խիտ անտառապատ լեռնաշղթաներով: Հայտնի է իր սրբավայրերով, լեգենդներով, հարուստ է պատմաճարտարապետական հուշարձաններով:

Գյուղի կենտրոնական մասում գտնվում է Օձունի գմբեթավոր բազիլիկ եկեղեցին: Եկեղեցու ճարտարապետական ու գեղարվեստական վերլուծություններն ապացուցում են, որ Օձունում եկեղեցի է հիմնվել 4-րդ դարում: Ներկա եկեղեցին` 5-րդ դարում, 8-րդ դարում վերակառուցել է Օձնեցին: Աշխարհում հայտնի է իր վաղ շրջանի մեծարժեք հարթաքանդակներով ու հնագույն խաչերով: Այստեղ ամեն օր գրեթե 100 զբոսաշրջիկ է այցելում: Օձունի և ենթաշրջանի հոգևոր հովիվ տեր Վրթանես քահանա Բաղալյանը մեզ հետ զրույցում ասաց, որ զբոսաշրջիկները շատ հաճախ հետաքրքրվում են բուն հայկական սովորություններով: Մեր այցելության ժամանակ մատաղ էր մատուցվում: Որքան ինձ հայտնի է, արտասահմանում «մատաղ» հասկացողությունը այլ կերպ է ընկալվում: Անգամ փառատոնի ներկայացված հայկական ֆիլմը մրցույթի չէր արժանացել այն պատճառով, որ այնտեղ զոհաբերության տեսարան կա, այսինքն` մատաղի:
Տեր Վրթանեսի խոսքով` մատաղը մեղքերի քավության զոհ չէ կամ ողջակեզ, այլ գոհաբանական ընծա: Գրիգոր Լուսավորիչը կռապաշտությունը վերացնում է և, կուռքերի համար անիմաստ զոհեր մատուցելու փոխարեն, պատվիրում է, որ աղը բերեն եկեղեցի, օրհնվի, օրհնած աղը խառնեն կերակրին ու բաժանեն աղքատներին, որպես ողորմություն:
«Այսօր էլ մատաղ էր արվել և ինչպես տեսաք, օտարազգիները ուրախությամբ ճաշակեցին մատաղից, միաժամանակ իրենց էլ բացատրվեց մատաղի խորհուրդը,- ասաց նա:- Քրիստոսը մեր մեղքերի թողության ու քավության համար է խաչվել, մեղքերի թողության համար զոհ մատուցելու կարիք չունենք: Մատաղ անում ենք, երբ ազատվում ենք դժբախտությունից կամ երբ հաջողություն է լինում: Կարող ենք առանց առիթի էլ կերակուր եփել ու բաժանել աղքատներին»:
Օձունի հոգևոր հովվի կարծիքով, լավ կլինի, որ օտարերկրացիները, ենթադրությունների փոխարեն, հավաստի աղբյուրներից տեղեկանան մեր ժողովրդի ավանդույթների, կարգերի մասին և օրինակ վերցնեն: «Մեր ժողովուրդը դարերի ընթացքում կուտակած փորձ ունի, մարդկության պատմության հնագույն ժողովուրդներից մեկը լինելով` շատ բան ունի այլոց տալու: Սրանով հպարտանում եմ, ոչ մեծամտանում»,- ասաց տեր Վրթանես քահանա Բաղալյանը, հավելելով, որ ինքներս էլ մեր ազգային շատ սովորույթներ ուսումնասիրելու կարիքն ունենք, մանավանդ հոգևոր բարեպաշտական սովորույթները պիտի խորապես ուսումնասիրենք և կիրառենք:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5449

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ