18 հունվարի, 2022 թ.
Քրիստոսի արձանի շուրջ ծավալվող քննարկումները ստիպեցին, որ նորից գնամ ինձ ծանոթ քանդակագործ-արձանագործի մոտ՝ խորհրդակցելու։ Նրան գտա մի թղթի վրա կռացած՝ ինչ-որ էսքիզ խզմզելիս։ Մատիտը տեղավորեց ականջի հետևն ու ոգևորված շփեց ձեռքերը.
- Ամեն ինչ փայլուն է ստացվում, ինչու՞ ես եկել։
- ՈՒզում եմ հասկանալ, թե էդ ի՞նչ արձանի մասին են բոլորը խոսում։
- Քրիստոսի արձան պիտի սարքենք, ես էլ եմ մասնակցելու մրցույթին։ Տես, արդեն էսքիզը ավարտում եմ։
- Հիմա դա էդքան անհրաժե՞շտ էր։
- Դուք չեք հասկանում, արձանը պիտի խորհրդանշի մեր տեղական Քրիստոսին։ Բայց դա չի բարձրաձայնվում, որ համը չհանեք։
- Տեղականը ո՞րն է։
- Հլը հիշի, ո՞վ էր շարունակ իրեն համեմատում Քրիստոսի հետ, ո՞վ էր մարգարեություններ անում ու սաղմոսներ ասում։
- Մի տեսակ չեմ հիշում։
- Պարտավոր ես հիշել։ Ո՞վ վանեց խավարը մեր աշխարհից ու մեզ պարգևեց լույսը զվարթ։ Ո՞վ մոմ վառեց ու վառեց հավատի կրակ։
- Սպասի հլը, էն որ պրոսպեկտի վրա հավատի կրակ վառեց ու վրան խորովա՞ծ արեց։
- Հա։
- Այ, որ ասեցիր, սկսեցի գլխի ընկնել, բայց ուրիշները ո՞նց են իմանալու, թե էդ ինչ Քրիստոս ա։
- ՈՒրիշների համար հուշող բաներ եմ նկարել էսքիզի մեջ։
- Ի՞նչ բաներ։
- Օրինակ՝ ուսապարկ։ Արձանը կլինի ուսապարկով։
- Բայց դա գռեհիկ անախրոնիզմ է։
- Ոչ մի անախրոնիզմ էլ չկա, դա քո իմացած ուսապարկը չի։
- Բա ի՞նչ ա։
- Խուրջին։
- Խուրջի՞ն։
- Հա, միջնադարում մարդիկ խուրջինով էին ճամփա գնում, դա էր նրանց ուսապարկը։
- Դու համոզվա՞ծ ես, որ խուրջինից գլխի կընկնեն, թե ում ես նկատի ունեցել։
- Ես ապահովության համար մի հատ էլ շիշ բռնող եմ նկարել։
- ՈՒ ասում ես, որ դա անախրոնիզմ չի՞։
- Մի վախեցիր, նրա ձեռքին ոչ թե շիշ է լինելու, այլ տիկ։
- Ո՞նց թե՝ տիկ։
- Որովհետև միջնադարում ճամփորդները տիկերով էին ջուր տանում։
- Միևնույն է, չհամոզեցիր։ Ախր մեր կյանքը շան կյանք ա, իսկ դրանք արձանների վրա միլիոններ են ծախսում։
- Հենց նոր ինձ հրաշալի միտք տվեցիր։
- Ի՞նչ միտք։
- Որ ասեցիր շան կյանք, հիշեցի, որ նրանց հետ շուն էլ կար։ Տես, շիշ բռնողի կողքը մի քիչ տեղ ա մնացել, հիմա մի հատ շուն կնկարեմ։
- Միջնադարյա՞ն շուն։
- Անպայման։
Կարո ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ