«Վաղուց ժամանակն է, որպեսզի Ալլա Պուգաչովան ճանաչվի որպես օտարերկրյա գործակալ և զրկվի Ռուսաստանի Դաշնությունում իր ամբողջ ունեցվածքից՝ Ռուսաստանի Դաշնության զինված ուժերը վարկաբեկելու և արևմտյան քարոզչության օգտին աշխատելու համար»,- հայտարարել է ՌԴ Պետդումայի պատգամավոր Ալեքսեյ Ժուրավլյովը։ Ավելի վաղ Պուգաչովան Instagram սոցիալական ցանցում Կիևի մանկական հիվանդանոցի վրա հրթիռի խոցման մասին գրառում էր արել։               
 

«Մեր հանդիսատեսը գլամուրից դուրս գտնվող մարդն է» (ֆոտոշարք)

«Մեր հանդիսատեսը գլամուրից դուրս գտնվող մարդն է» (ֆոտոշարք)
19.11.2012 | 18:00

Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնը ներկայանում էր «Արդաղիոն» բեմադրությամբ: Ներկայացումից առաջ զրուցեցի թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար, ռեժիսոր ԺԻՐԱՅՐ ԴԱԴԱՍՅԱՆԻ հետ:

Բազմախոս, բարձրախոս սերիալները աղմուկով են լցնում մեր առանց այն էլ աղմկոտ միջավայրը: Եվ այդ աղմկոտ հեռուստաաշխարհն ունի իր լսարանը: Ո՞վ է մնջախաղի հանդիսատեսը: Մոտավորապես այսպիսին էր առաջին հարցս:
«Սովորաբար ներկայացումներից առաջ նախաբան եմ ասում, որ հանդիսատեսն ավելի հեշտությամբ թափանցի ներկայացման մեջ: Խոսքիս սկզբում նշում եմ, որ ոչ ոք նրա գլուխն այստեղ չի տանի, ոչ ոք չի խոսի, ամեն ինչ լուռ է արվում, բայց շատ բովանդակային,- ասաց Ժիրայր Դադասյանը:- Իհարկե, մենք ունենք հանդիսատես: Դա այն հանդիսատեսն է, որին հուզում են ավելի լուրջ խնդիրներ, քան այն շերտային, մակերեսային վիճակները, որ տրվում են հեռուստատեսությամբ, զանգվածային լրատվամիջոցներով: Այսինքն, մեր հանդիսատեսը գլամուրից դուրս գտնվող մարդն է, որ ավելի շատ հետաքրքված է իր ներքին և, առհասարակ, մարդուն հուզող խնդիրներով»:
Զրուցակցիս խոսքով` սա այն հարցի պատասխանն է, թե ինչու է մարդը գեղարվեստական գիրք կարդում: Մնջախաղի թատրոնի մեկ ներկայացում նայելը, ըստ նրա, համարժեք է մեկ գեղարվեստական գիրք կարդալուն, և եթե մարդն ունի այդ պակասը, լրացնում է նաև այս ձևով:
Մնջախաղի թատրոնի խաղացանկում ընդգրկված է տասից ավելի ներկայացում: Այս խաղաշրջանում ներկայացվել է յոթը` ընթացիկ խնդիրների պատճառով: Կան նաև նոր ներկայացումների նախագծեր, նոր գաղափարներ, որոնք ընթացքի մեջ են:
«Արդեն քանի տարի է` թատրոնը պետպատվեր չի ստանում,- ասաց Ժ. Դադասյանը:- 2005-2010 թթ. ներառյալ մենք ստացանք ներկայացում բեմադրելու հայտեր և հինգ տարվա ընթացքում բեմադրեցինք վեց ներկայացում: Ամեն տարի մեկ ներկայացում բաց էինք թողնում, որովհետև մեծ ծավալի ինչ-որ բան անելու համար միջոցներ են պետք: Երբ նայեք ներկայացումը, կպատկերացնեք, թե ինչի մասին է խոսքը»:
Հետաքրքրվեցի` ներկայացումները հիմնվում են ավելի շատ դասակա՞ն, թե՞ ժամանակակից գրականության վրա:
«Գրականությունը մեզ համար առիթ է, ըստ էության, մենք ինքներս ենք ստեղծում դրամատուրգիան, մնջաղաղում մենք ենք հեղինակը,- ասաց պարոն Դադասյանը:- Նա, ով ծանոթ է «Գիրք ծաղկանց» ներկայացմանը և վիպակին, կտեսնի ինչ-որ ներքին կապ, բայց ոչ վերարտադրություն: Այսինքն, մնջախաղը ոչ թե բեմականացում է, այլ տվյալ գրական գործի ներքին ազդեցության, տրամաբանության վերարտադրությունն է` այս տեսքով: Մնջախաղը չունի պատրաստի դրամատուրգիա, չի գրվում, մարմինն ինքն է ստեղծում դրամատուրգիան, և ներկայացումը ձևավորվում է աշխատանքի մեջ»:
Մնջախաղի պետական թատրոնն առայժմ տեղավորվել է Պատանի հանդիսատեսի թատրոնի շենքում` վարձակալական հիմունքներով, ունի մեկ փորձասենյակ և շաբաթական մեկ անգամ խաղալու հնարավորություն, որը լիուլի օգտագործում է: Հավանաբար, մյուս տարի կունենան իրենց տարածքը Հյուսիսային պողոտայում, թատրոնի գեղարվեստական ղեկավարի խոսքով` այն կլինի Երևանի ամենագեղեցիկ, ամենահետաքրքիր թատրոնը:
Մինչև տարեվերջ մնջախաղի սիրահարները կարող են դիտել Ժիրայր Դադասյանի «Գիրք ծաղկանց» և «Արդաղիոն» ներկայացումները, Յուրա Կոստանյանի «Շրջանակից դուրս» ներկայացումը և «Մանրապատումները» (ԱՄՆ, Շվեյցարիա), որը Հայաստանում ներկայացվում է առաջին անգամ: Հանդես են գալու ոչ միայն թատրոնի դերասանները, այլև Մնջախաղի թատրոնի ստուդիայի շրջանավարտներն ու ավարտական կուրսի ուսանողները:
Մնջախաղի պետական թատրոնն այս տարի հյուրախաղեր է ունեցել ԱՄՆ-ում: Հայ գրատպության 500-ամյակի առիթով Լոս Անջելեսի հանրային գրադարանում ներկայացրել են «Գիրք ծաղկանցը», որը ջերմությամբ է ընդունել օտարազգի հանդիսատեսը: Մի ներկայացում էլ խաղացել են հայ համայնքի համար:
Ժ. Դադասյանի խոսքով` ամեն ներկայացում ունի իր հանդիսատեսը, թեև հայաստանյան հանդիսատեսը շատ է սիրում «Չարի ծաղիկները», «Գիրք ծաղկանցը»: «Ի՞նչ կասեք օրվա ներկայացման մասին» հարցին պատասխանեց. «Կասեմ, որ սա իմ սիրելի ներկայացումներից է»:
Մի քանի խոսք «Արդաղիոնի» մասին:
Ինչպես հանդիսատեսին տեղեկացրեց Ժիրար Դադասյանը, Սուրբ Արդաղիոնի պատմությանը առաջին անգամ հանդիպել է Հենրիկ Հովհաննիսյանի գրքերից մեկում: «Հետաքրքրեց ինձ թեման ու որոշեցի անդրադառնալ,- ասաց նա:- 4-րդ դարի սկզբում արագորեն տարածվում էր քրիստոնեությունը: Հռոմեական կայսրությունն ամեն միջոց ձեռնարկում էր, որ կանխի այդ «աղետալի աղանդը», և դրա համար լուրջ քաղաքական տեխնոլոգիաներ էին կիրառվում դեռ այն ժամանակ: Միմերի թափառական թատերախմբեր էին ուղարկվում արևելյան քաղաքներ, որոնք ծաղրում էին ավետարանական պատմությունները և հակաքրիստոնեական ներկայացումներ ցուցադրում: Եվ ահա այսպիսի մի ներկայացման ժամանակ Արդաղիոնը պատկերում է խաչի վրա աստվածային չարչարանքների տեսարանը: Աստված տեսնում է դերասանի անկեղծ, նվիրված ու բացառիկ խաղը, երկնային լույս է իջեցնում` դարձի բերելով հերոսին: Արդյունքում, որպեսզի փրկեն ներկայացումը, ընկերները իսկապես խաչում են Արդաղիոնին»:
Ժիրայր Դադասյանը պատմեց նաև, որ բոլորովին վերջերս «Նյու Յուրք թայմս» թերթի թղթակիցը հոդված է գրել մնջախաղի թատրոնի ներկայացման մասին, որը, ըստ նրա, բեմադրել է Պատանի հանդիսատեսի թատրոնը: Չնայած այս թյուրիմացությանը, հոդվածի հեղինակը «Արդաղիոնը» ներկայացրել է որպես ավանգարդ ներկայացում ու ամփոփել իր խոսքը մի զարմանալի եզրահանգմբ. «Իրականում այս ներկայացումը Հայաստանի նկարագիրն է, որն առաջինն աշխարհում ընդունեց քրիստոնեությունը` որպես պետական կրոն` մ.թ. 301-ին»:
«Սա նաև մեր աշխատանքի գնահատականն է,- ասաց ներկայացման բեմադրիչը,- որովհետև թատրոնը ժամանակային արվեստ է, դժվար է առանց ժամանակի մեջ լինելու, ժամանակի խնդիրը բարձրացնելու հետաքրքիր ու տպավորիչ գործ ստանալ»:
Հավելենք, որ մեկ գործողությամբ պատմական միմոդրամայի տևողությունը 55 րոպե է: Բեմադրիչը Ժիրայր Դադասյանն է: Դերերում` Շուշան Սարգսյան, Նունե Սուքիասյան, Հայկ Միրզոյան, Արթուր Հայրապետյան, Նաիրա Եդիգարյան, Մարգարիտա Առաքելյան: Բեմադրող նկարիչը Անուշ Ստեփանյանն է, զգեստների նկարիչը` Լիլիթ Ստեփանյանը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 3328

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ