ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

Ազգի մեծությունը չի որոշվում նրա թվաքանակով, ինչպես մարդու մեծությունը` նրա հասակի բարձրությամբ

Ազգի մեծությունը չի որոշվում նրա  թվաքանակով, ինչպես մարդու մեծությունը` նրա հասակի բարձրությամբ
11.11.2014 | 00:52

Ամեն անգամ, երբ ռուսական որևէ բարձրաստիճան պաշտոնյա գալիս է Հայաստան և այս կամ այն ակումբում (ՀՀ Ազգային ժողովն էլ, ըստ իս, ակումբ է), լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ասում է այս կամ այն խելացի կամ ոչ խելացի միտքը, հաջորդ օրը մեր մամուլը ողողվում է նրա արտահայտած հիմար մտքերի շուրջ լայն մեկնաբանություններով: Այդպես եղավ Գրիզլովի` պետական այրին ոչ հարիր արտահայտությունից հետո, այդպես եղավ ռուս հայտնի լրագրող Դմիտրի Կիսելյովի ոչ պակաս...
Բայց այդ հայտնի ռուս լրագրողի մասին ասելիքս ցանկանում եմ սկսել հեռվից: Հաճույքով եմ նայում և լսում այդ գրագետ լրագրողի «Вести недели»-ի յուրաքանչյուր թողարկում։ Սակայն մեկ անգամ, ամիսներ առաջ, երբ նույն ծրագրով լսեցի նրա խոսքը ռուս և ադրբեջանցի ժողովուրդների երկուհարյուրամյա դարավոր բարեկամության մասին, ակամայից ապշեցի, նույնիսկ մի պահ չհավատացի լսելիքիս, բայց երբ լսեցի նրա հետագա խոսքերն այդ բարեկամության մասին, համոզվեցի, որ լսելիքս տեղում է, և ինքս ինձ ասացի` տեր Աստված, սա գեբելսյան դպրոցի սուպերսաներից է: Գեբելսը սրա մոտ ղալաթ է արել: Կիսելյովը շարունակում էր, ասելով, որ երկու հարյուր տարի ադրբեջանցիները կողք կողքի ռուսների հետ կռվել են Անդրկովկասի ազատագրման համար, էլ չհամբերելով, ակամայից մեկնեցի ձեռքս դեպի էկրան և բղավեցի` Կիսելյով, դու կամ լկտի սուտասան ես, կամ 200 տարի առաջ կատարված դեպքերի պատմությանն անտեղյակ, ավելի ճիշտ` այդ հարցերում անգրագետ: Նախ` «ադրբեջանցի» հասկացությունը պատմության մեջ սկսել է շրջանառվել XIX դարի երկրորդ տասնամյակում (Լենինը նրանց միշտ Կովկասի թաթար է անվանել), իսկ երկու հարյուր տարի առաջ, Ղարաբաղում հետագայում ադրբեջանցի կոչված այդ բաշիբոզուկները կռվում էին ռուսների դեմ: Եթե Կիսելյովը կարդար ռուս զինվորական պատմաբան Պոտեի աշխատությունները, որն այնպես քաջատեղյակ է վերլուծել այդ շրջանի բոլոր անցքերը, ապա կիմանար` ով էր ղարաբաղցի Վանին, այսինքն` ղարաբաղցիները, և ինչպես է նա իր իմացությամբ ու քաջությամբ փրկել ռուսական զորքը շրջափակումից և բաշիբոզուկներին գերի ընկնելուց: Այլ կերպ հնարավոր էլ չէր: Տգետ, վայրագ, մուսուլման բաշիբոզուկները, որոնք պաթոլոգիկ ատելությամբ էին լցված դեպի քրիստոնյաները, չէին կարող նրանց բարեկամը դառնալ: Այդ միայն Քրիստոսին կուռք դարձրած հայերը քրիստոնեական հավատով հավատում էին Կովկաս եկած քրիստոնյաներին և անհավանական նվիրվածությամբ կռվում էին նրանց կողքին: Վանին ինչ իմանար, որ 200 տարի հետո ոմն Կիսելյով պիտի անարգի իր արածը և այն վերագրի ռուսի դեմ կռվող բաշիբոզուկին:
Մի՞թե Կիսելյով երևույթը եզակի է: Վարշավան ազատագրած ազգությամբ լեհ խորհրդային մարշալի կիսանդրին չի դրված Վարշավայում, այլ ամերիկացի գեներալ Էյզենհաուերի: Այսօր տեսնում ենք, թե ինչպիսի վայրագությամբ են ՈՒկրաինայում ոչնչացնում իրենց երկրի ազատության համար մեռած խորհրդային զինվորների պատվին (իսկ ՈՒկրաինայում զոհվել է 3,5 միլիոն խորհրդային զինվոր) կառուցված հուշարձանները: Ինչո՞ւ: Որովհետև այդ է պահանջում այսօր աշխարհում կառավարող քաղաքականությունը: Ռուսները փրփրակալած բերաններով բարձրաձայնում են ամենուրեք ինքնորոշման իրավունքը, դատապարտում են Լենինին, Խրուշչովին, բայց կույր են ձևանում, երբ հերթը հասնում է Ղարաբաղին, Կարսի պայմանագրին:
Այսօր ոչ թե մեկ Ռուսաստան կա աշխարհում, այլ ընդամենը մի քանի օր առաջ ինքնորոշումով լույս աշխարհ եկան երկու փոքր ռուսաստաններ` Դոնեցկի, Լուգանսկի դեմոկրատական հանրապետությունները: Իսկ պուճուր Ալիևը թութակի նման սիրում է կրկնել, թե հայերն արդեն մեկ անգամ ինքնորոշվել են: Հետաքրքիր է, ռուսները քանի՞ անգամ կարող են ինքնորոշվել: Մի՞թե դրանից մենք պետք է վատ զգանք: Պիտի վատ զգանք, որ մեր ժողովրդի լավ բարեկամ Ռիժկովն ասաց, թե Ղրիմը Ղարաբաղի հետ չի կարելի համեմատել, որովհետև Ղրիմը Ռուսաստանի մաս է: Ո՞Ւր է այն հայ քաղաքական գործիչը, որ չի մտածի աթոռին մնալու մասին և կանցկացնի հանրաքվե երկու հայկական պետությունների միավորման նպատակով: Չկա: «Չկայի» գործոնը ոչ թե այն է, որ մենք փոքր ժողովուրդ ենք, ինչպես արտահայտվեց ինչ-որ կլուբում մեր հայրենակից Միհրանյանը, այլ որ մեր կառավարողները միշտ փոքր են եղել: Ազգի մեծությունը չի որոշվում նրա թվաքանակով, ինչպես մարդու մեծությունը` նրա հասակի բարձրությամբ: Չինացիք մեծաքանակ ազգ էին: Մոնղոլներից պաշտպանվելու համար չինական պատն են կառուցել: Ճապոնացիք անհամեմատ քիչ են նրանցից, բայց միշտ նվաճել և շահագործել են նրանց: Եվ ճապոնացիք հաղթել են չինացիներին առանց պատերազմի: Փող են տվել չինացուն, ափիոն են ցանել, և որը ծխել են, որն էլ ճապոնացիք են ծախել: Իսկ չինացին անտարբեր հայացքով նստել է պատի տակ, այսինքն` պարտվել է ճապոնացուն առանց պատերազմի: Չինացիները հիմա են մեծ ազգ։ Ինչո՞ւ: Այդ հարցի պատասխանը միայն նրանք կարող են տալ: Յուրաքանչյուր ազգ, եթե ճիշտ գտնի իր մեջ իր գենի զարգացման բանալին, կհզորանա: Կարճ ժամանակում Պուտինը գտավ իր գենի զարգացման բանալին, և այսօր նա ռազմականորեն հզոր է: Քիչ համարելով ցամաքային իր ունեցվածքը, իր սահմաններն ընդլայնեց (1,5 միլիոն քառակուսի կմ Հյուսիսային օվկիանոսով): Եթե Ռիժկովն ասաց, որ Ղրիմը Ղարաբաղ չէ, որովհետև Ղարաբաղը Հայաստանի մաս չէ, ես հասկանում եմ, նա մեզ հուշում էր` Ղարաբաղը դարձրեք Հայաստանի մաս:
Կիսելյովի հայկական տարբերակը` Հայաստանը չդարձավ Եվրասիական տնտեսական միության հիմնադիր անդամ, որովհետև նրա քաշը փոքր է: Ինչպիսի՞ գիտակցված ապուշություն: Ժամանակին ՄԱԿ-ում որպես մշտական խորհրդի անդամ Չինաստանը ներկայացնում էր քչերի կողմից ճանաչված Թայվանը: Հարցը քաշը չէ, այլ գործոն լինելը: Եթե միայն քաշով լիներ, սպորտում տարբեր քաշային կատեգորիաներ չէին լինի: Քաղաքականության մեջ էլ քաշային կատեգորիաներ կան, բայց ոչ մեկը չի արհամարհվում: Եթե Հայաստանը քաշ չունենար (ռազմական հարմար դիրքը նրա քաշն է), ապա ռուսներն այդքան չէին ջանա նրան Եվրասիական տնտեսական գոտի բերելու համար: Իսկ Ռուսաստանը գիտակցաբար, ինչ-որ տեղ նաև մեր քաղաքական գործիչների մեղքով, չի թողնում, որ այդպես լինի, որովհետև Ադրբեջանը դեռ պիտի բերեն իրենց ազդեցության ոլորտ, Եվրասիական տնտեսական միություն: Բա որ հանկարծ Հայաստանը վետո՞ դնի: Այնպես որ, «խելոք» քաղաքագետներն էլ կարող են գիտակցաբար հիմարություններ ասել:

Սոկրատ ՀՈՎՍԵՓՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2261

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ