ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

Ովքեր են համշենցիները

Ովքեր են համշենցիները
04.07.2014 | 11:08

Համշենահայերի մասին հասարակության ունեցած տեղեկությունները այնքան էլ ամբողջական չեն: Նրանց մասին առավել լիարժեք ինֆորմացիա հաղորդելու նպատակով պարբերաբար իրականացվում են հանդիպումներ, քննարկումներ Համշենի, համշենահայության, նրանց լեզվի, ծագման մասին: Նման մի հանդիպում էլ կազմակերպվել էր հունիսի 25-ին` արևմտահայոց հարցերի ուսումնասիրության կենտրոնում:
8-րդ դարում մոտ 10-հազարանոց հայերի մի խումբ` Շապուհ և Համամ Ամատունիների գլխավորությամբ, գաղթեց դեպի ներկայիս Համշենի տարածք և այստեղ հիմնեց կիսանկախ մի իշխանություն, որը Համամ Ամատունու անվամբ կոչվեց Համամաշեն, ապա կրճատ` Համշեն: Համշենահայերը խրոխտ, աշխատասեր ժողովուրդ են եղել: Համշենի իշխանությունը բավականին երկար ժամանակ կարողացել է պահպանել իր կիսանկախ գոյությունը: 17-րդ դարից սկսած Համշենում սկսվեցին բռնի թուրքացումն ու իսլամացումը:
Արևմտահայոց հարցերի ուսումնասիրության կենտրոնի թուրքերեն բաժնի վարիչ, պատմական գիտությունների թեկնածու ՄԵԼԻՆԵ ԱՆՈՒՄՅԱՆԸ նկատում է, որ Թուրքիայում բնակվող համշենցիներն առանձնահատուկ են իսլամացած և ծպտյալ հայերի շրջանում: Նրանց մի մասը հայախոս է, հաղորդակցվում է հայկական բարբառներից մեկով: Թուրքագետը նշում է, որ, բացի Թուրքիայից, առկա են համշենցիների խմբեր Միջին Ասիայում, Աբխազիայում, Ռուսաստանում: Հետխորհրդային շրջանում բնակվող համշենահայերը քրիստոնյա են, հայախոս և իրենց համարում են հայ: Ինչ վերաբերում է Թուրքիայի համշենցիներին, ապա նրանց մի մասն ընդունում է իր հայկական ծագումը, մյուս մասը` ոչ: Թուրքագետը նկատում է, որ այս հարցում համշենցիները, թերևս, մեղավոր չեն, քանի որ տարիներ շարունակ թուրքական պատմագրությունը նրանց մեջ արմատացրել է այն գաղափարը, թե իբր համշենցիները թուրքական ցեղի մի տեսակ են, և նրանց համար դժվար է միանգամից կարծրատիպերը հաղթահարել: Այնուամենայնիվ, վերջին տասնամյակում որոշ տեղաշարժեր նկատվում են: Համացանցի, հաղորդակցման միջոցների զարգացման, հայ գիտնականների ուսումնասիրությունների ու այցելությունների շնորհիվ համշենցիները տեղեկանում են իրենց ծագման մասին: Համշենական մշակույթը իր պարերով, երգերով որևէ աղերս չունի իսլամական մշակույթի հետ: Համշենական որոշ համայնքներ նշում են հայկական ազգային տոները, մասնավորապես` Վարդավառը:
2011 թ. հիմնվել է Համշենի մշակույթի պահպանման «Հատիկ» միությունը: Գլխավոր կենտրոնակայանը Ստամբուլում է, ունի մասնաճյուղեր Անկարայում, Խոպայում: Միության անդամների շրջանում նույնպես տարաձայնություն կա ազգային պատկանելության վերաբերյալ: Մի մասն ընդունում է իր հայկական ծագումը, մյուսը` ոչ:
Թուրքագետը նշում է, որ համշենցիները, ինչպես նաև Թուրքիայի մյուս ազգային փոքրամասնությունները որոշակիորեն արհամարհված են, նրանց դժվարությամբ են բարձր պաշտոններ տալիս: Սակայն ներկայում Եվրամիությանը Թուրքիայի անդամակցության շրջանակներում որոշակի ազատություններ և իրավունքներ (հիմնականում ձևական) շնորհվում են: Այնուամենայնիվ, այսօր համշենցիները սկսել են բարձրաձայնել իրենց իրավունքները, խոսել մշակույթի պահպանման մասին:


Լիլիթ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3325

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

­կին փո­խա­րի­նում են մուրճն ու գան­ձա­նա­կը