ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«Հյուսիս-Հարավ» ռազմավարության կարևոր զարկերակ՝ առանց Հայաստանի

«Հյուսիս-Հարավ» ռազմավարության կարևոր զարկերակ՝ առանց Հայաստանի
18.05.2023 | 23:21

Ռուսաստանի և Իրանի առաջնորդներն առցանց համաձայնագիր են ստորագրել «Ռեշտ-Աստարա» երկաթուղու կառուցման վերաբերյալ (164 կմ)՝ «Հյուսիս-Հարավ» միջազգային տրանսպորտային միջանցքով բեռնափոխադրումները զարգացնելու նպատակով։

Ակնկալվում է, որ ծրագրի ավարտից հետո Եվրասիայի հաղորդակցական կապը զգալիորեն կբարելավվի։ Իրանի, Ադրբեջանի և Ռուսաստանի կողմից իրականացվող այս նախագիծը նախատեսում է մինչև 2030 թ. տարանցիկ բեռների ծավալը 2-5 մլն տոննայից հասցնել 30 մլն տոննայի։ Արդյունքում Մոսկվայից և Սանկտ Պետերբուրգից երկաթուղով բեռներ կարող են փոխադրվել դեպի Պարսից ծոց՝ շրջանցելով Իրանի հարավային Բանդար Աբբաս նավահանգստի կանգառը։ Սա կկրճատի Սանկտ Պետերբուրգից Հնդկականի Մումբայ նավահանգիստ ապրանքների առաքումը մոտ 10-11 օրով: Նշեմ, որ ծովային ճանապարհով փոխադրումը տևում է 43-47 օր։

Հարկ է նշել, որ ավանդաբար Հայաստանը դիտարկվում էր որպես «Հյուսիս-Հարավ» միջազգային միջանցքի պոտենցիալ մասնակից, նախ՝ Իրան-Հայաստան ձախողված երկաթուղային նախագծի, ապա՝ խնդրահարույց Հյուսիս-Հարավ մայրուղու, ավելի ուշ՝ Իրանի կողմից առաջարկված Թեհրան-Ջուլֆա-Երասխ-Երևան-Գյումրի-Թբիլիսի-Սև ծով լոգիստիկայի շրջանակներում (վերջինս իրանցիները «Կովկասյան միջանցք» անվանեցին):

Պաշտոնական Նյու Դելին նույնպես հանդես եկավ «Հյուսիս-Հարավ» Հայաստանի ինտեգրման օգտին, սակայն այս ուղղությամբ որևէ քայլ դեռևս չկա։ Բացառությամբ հայկական կողմի՝ Չաբահար նավահանգիստ մուտք գործելու մասին հռետորաբանության, որն ինքնին կարող է հետաքրքիր լինել միայն Հայաստանի և Իրանի միջև երկաթուղային կապի առկայության դեպքում։ Այն պայմաններում, երբ Գորիս-Կապան ավտոմայրուղին գտնվում է Բաքվի վերահսկողության տակ, իսկ Շինուհայր-Տաթև-Աղվանի-Կապան շրջանցիկ ճանապարհը կիսավեր վիճակում է և ունի ցածր թողունակություն, հայկական կողմի մուտքը Չաբահար չի կարող լուրջ տնտեսական արդյունք ապահովել:

Այսպիսով, Իրան-Ադրբեջան-Ռուսական երկաթուղու կառուցումը դառնում է «Հյուսիս-Հարավ» ռազմավարության կարևոր զարկերակը՝ անդրկասպյան երթուղու հետ մեկտեղ, որով Ռուսաստանն ու Իրանը նույնպես ուղիղ տրանսպորտային կապ են ապահովում:

Վահե Դավթյան

Դիտվել է՝ 3959

Մեկնաբանություններ