ԱՄՆ-ի հայտարարություններն այն մասին, թե Հայաստանը ցանկանում է երես թեքել Ռուսաստանից, մերկապարանոց են, ՌԴ-ի և Հայաստանի՝ դարերի ընթացքում ձևավորված կապերը կդիմանան բոլոր փորձություններին, որոնց անընդհատ ենթարկում է Արևմուտքը՝ «ՌԻԱ Նովոստի»-ին ասել է ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցիչ Մարիա Զախարովան։ «Պատմության ընթացքում մենք քանիցս օգնություն ենք տրամադրել եղբայրական հայ ժողովրդին, մտադիր ենք դա անել նաև այսուհետ»,- հավելել է նա։               
 

«Գիրք ծաղկանցը»` մնջախաղի պետական թատրոնում

«Գիրք ծաղկանցը»` մնջախաղի պետական թատրոնում
07.11.2013 | 14:07

Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնը ներկայացնում է «Գիրք ծաղկանց» բեմադրությունը` ըստ Դերենիկ Դեմիրճյանի համանուն վիպակի:

Մեկ ժամ տևողությամբ միմոդրաման պատկերում է միջնադարյան հայկական բարձրաքանդակը` Մարդու, Առյուծի, Ցլի և Արծվի միֆական կերպարներով, որոնք խորհրդանշում են չորս ավետարանիչներին: Բարձրաքանդակը կենդանանում է` պատմելու գրքի ու գրի խորհրդի, մագաղաթյա մատյանների և նրանցում տեղ գտած աստվածային մանրանկարների մասին: Փոքրիկ պոետը ծանոթանում է հայոց այբուբենին և սկսում գրել ծաղիկների մասին իր գիրքը: Ժամանակը հոսում է: Գիրքը բուժում է փոքրիկ աղջկա անբուժելի հիվանդությունը: Երիտասարդ կինը բացահայտում է գրքի խորհուրդը: Գիրքը իր մշտական հանգրվանն է գտնում սրբազան գրապահոցում` Մատենադարանում:
Ներկայացման բեմադրիչը Ժիրայր Դադասյանն է, կոմպոզիտորը` Վահան Արծրունին:
Դերերում` Յուրի Կոստանյան, Նաիրա Եդիգարյան, Մարգարիտա Առաքելյան, Շուշան Սարգսյան, Ինա Հախնազարյան, Մերի Կիրակոսյան:
Դերենիկ Դեմիրճյանի տուն-թանգարանի վարիչ, գրականագետ Կարինե Ռաֆայելյանը բեմականացման առիթով ասաց, որ բովանդակային աղերսներն այստեղ այնքան շատ չեն, որքան մթնոլորտն է հիշեցնում «Գիրքր ծաղկանցը», այսինքն` մեր համաժողովրդական պաշտամունքն է առ գիրք, նրա անցած ճանապարհը և բազում դեգերումներից հետո հանգրվանումը Մատենադարանում:
«Այս ստեղծագործության մեջ ես տեսա հայկական մանրանկարչություն, հայ բեմարվեստ, հայ կինոարվեստ, և՛ Փարաջանովին տեսա, և՛ Ժիրայր Դադասյան բեմադրիչ արվեստագետին տեսա, և, իհարկե, Դեմիրճյանին,- ասաց նա:- Ամեն ինչ ժեստերի, երաժշտության լեզվով է մատուցվում, այստեղ տեքստ էլ չկա, որ մենք բովանդակային աղերսների մասին խոսենք: Գործը ստեղծված է ուղղակի Դեմիրճյանի հենքով: Վահան Արծրունու երաժշտությունը շատ համահունչ է թեմային, շատ պլաստիկ են արտիստները, և ընդհանրապես, դասական այս գործի անունը ոգեղեն մթնոլորտի առկայություն է ապահովում դահլիճում: Ցավոք, այն հանիրավի մոռացության է մատնված»: Կարինե Ռաֆայելյանը նշեց, որ երջանկահիշատակ Լևոն Անանյանը շահագրգիռ էր, որ Դեմիրճյանի «Գիրք ծաղկանցը» և «Քաջ Նազարը» ներմուծվեն հանրակրթական ծրագիր, Ժիրայր Դադասյանը նրան նույնպես ասել է, որ կողմնակից է այդ նպատակին:
Ժիրայր Դադասյանը մեզ հետ զրույցում «Գիրք ծաղկանցի» առիթով ասել էր. «Գրականությունը մեզ համար առիթ է, ըստ էության, մենք ինքներս ենք ստեղծում դրամատուրգիան, մնջաղաղում մենք ենք հեղինակը: Նա, ով ծանոթ է «Գիրք ծաղկանց» ներկայացմանը և վիպակին, կտեսնի ինչ-որ ներքին կապ, բայց ոչ վերարտադրություն: Այսինքն, մնջախաղը ոչ թե բեմականացում է, այլ տվյալ գրական գործի ներքին ազդեցության, տրամաբանության վերարտադրությունն է` այս տեսքով: Մնջախաղը չունի պատրաստի դրամատուրգիա, չի գրվում, մարմինն ինքն է ստեղծում դրամատուրգիան, և ներկայացումը ձևավորվում է աշխատանքի մեջ»:
Նշենք, որ «Գիրք ծաղկանցի» հերթական բեմադրությունը կկայանա այսօր Երևանի պատանի հանդիսատեսի թատրոնի շենքում:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3104

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ