«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

ԲԱՑԱՌԻԿ ՏԱՂԱՆԴ

ԲԱՑԱՌԻԿ ՏԱՂԱՆԴ
05.11.2010 | 00:00

Հանրապետական և միջազգային մի շարք հեղինակավոր մրցույթների մասնակցած, ոսկե, արծաթե, բրոնզե մեդալների և պատվոգրերի արժանացած ժողովրդական վարպետ էր ՍԱՀԱԿ ՍԱՀԱԿՅԱՆԸ, ում հմուտ ձեռքի տակ սովորական կավը, շամոտը, փայտը, մետաղը, կաշին ու տարատեսակ ներկերը դառնում էին արվեստ արարող հումք և ինքնադրսևորման յուրատիպ միջոց: Արվեստի հետ հարազատությունը ժառանգել է նախապապից` մշեցի Սահակից, որը եղել է նաղաշ, բրուտ, փորագրություններ արել քարի վրա: Արվեստի դպրոցը նրա համար կյանքն էր: Լոռվա բնաշխարհը, հայ ավանդական ճարտարապետության, խեցեգործության, կարպետագործության նմուշները, խաչքարերի զարդանախշերը ներշնչանքի աղբյուր են ծառայել ինքնուս ստեղծագործողի բեղուն որոնումների համար: Պակաս կարևոր չեն եղել այս իմաստով նաև իրական, կենդանի մարդիկ, հայ և համաշխարհային գրականության, դիցաբանական պատումների հանրաճանաչ հերոսները: Նրա ստեղծագործություններում իրենց նորովի կերպավորումն են գտել «Քաջ Նազարը», «Բարեկենդանը», «Մեծապատիվ մուրացկանները», «Ազգային ջոջերը», «Մոլլա Նասրեդինը», Հաշեկի «Շվեյկը»: Վերջին աշխատանքը նրան լայն ճանաչում բերեց Չեխոսլովակիայում և շնորհեց Սկալիցա քաղաքի պատվավոր քաղաքացու կոչում: Ստեղծել է նաև անիմալիստական աշխատանքների շարքեր, հուշանվերների «Հայկական տիկնիկներ» շարքը: 1977-ին «Հայաստան» պաննոյի և մի շարք այլ գործերի համար Սահակ Սահակյանն արժանացել է դեկորատիվ-կիրառական արվեստի ինքնագործունեության առաջին համամիութենական փառատոնի դափնեկրի կոչման: Նույն թվականին 120 աշխատանքով մասնակցել է ԱՄՆ-ի Լոս Անջելես քաղաքում կայացած ցուցահանդեսին:
Վարպետը մշտապես առաջնորդվել է լոռեցի վարպետ Գալոյի պատգամով. «Ամեն մարդ պետք է իրենից հետո թողնի գեղեցիկ գործեր»: Այս պատգամին հավատարիմ` նա ստեղծագործական իր լիցքերի համար անսպառ ակունք է համարելՄեծն լոռեցու` Հովհաննես Թումանյանի կերպարները: «Նա, կարծես, կերպարները քանդակված քեզ է հրամցնում: Մնում է միայն կավը վերցնես ու քո ձեռքով քանդակես»,- ասում էր վարպետը:
Ժողովրդական վարպետի ստեղծագործությունը բարձր են գնահատել մշակույթի ոլորտի բարձրաստիճան պաշտոնյաները, ի մասնավորի` ՀՀ մշակույթի նախարար Հասմիկ Պողոսյանը` նկատելով, որ ժողովրդական կոչումը, որը հենց ժողովուրդն է շնորհում, իսկապես ամենահզոր երևույթն է արվեստում, և այդ կոչմանն արժանացել է վարպետ Սահակը: ՀՀ ազգային պատկերասրահի տնօրեն Փարավոն Միրզոյանն այսպես է բնութագրել Սահակ Սահակյանի արվեստը. «Վարպետ Սահակի ամեն մի ստեղծագործության մեջ կարելի է տեսնել մեր ժողովրդի, մեր էպոսի, մեր հեքիաթների ողջ իմաստը»:
Սահակ Սահակյանի ստեղծագործությունների բազմաթիվ ցուցահանդեսների շարքում, որոնք կայացել են Երևանում, Մոսկվայում, Գերմանիայում, Իտալիայում, Ֆրանսիայում, Չեխոսլովակիայում, ԱՄՆ-ում և այլուր, առանձնակի կարևոր էր Գերմանիայի Հանովեր քաղաքում վեց ամիս շարունակված EXPO-2000-ին մասնակցությունը, որի ընթացքում Նոյյան տապանի ֆոնին ներկայանում էր վարպետ Սահակը` իբրև Նոյ նահապետ, իբրև հայ տոհմի նախակարապետ` մասնակից 140 երկրների էքսպոզիցիաների մեջ շահեկանորեն առանձնանալով իր կերպարով:
Երկրային կյանքին վերջերս հրաժեշտ տված վարպետը շարունակում է իր կենսապատումը` սերունդներին ժառանգություն թողած ստեղծագործությունների մեջ:
Սահակ Սահակյանի աշխատանքները պահվում են Հայաստանի ժողովրդական արվեստի թանգարանում, փայտարվեստի թանգարանում, Լենինգրադի ազգագրական թանգարանում, Բելգիայի, Ֆինլանդիայի, Չեխիայի, Ռումինիայի, Իտալիայի, Անգլիայի, Իսպանիայի, ԱՄՆ-ի, Ալժիրի մասնավոր հավաքածուներում:
Դեռևս 2001 թվականին արվեստաբան Հենրիկ Իգիթյանը նախանշել է կարևոր մի նպատակ. «Սահակ Սահակյանը եզակի երևույթ է` որպես արվեստագետ, որպես մտածող, ստեղծող: Նա հիշեցնում է հին վարպետներին: Ոչ թե իր ոճով, այլ իր գործունեությամբ: Որովհետև չկա արվեստի մի որևէ տեսակ, որով նա չզբաղվի: Սահակն իսկական ժողովրդական արվեստագետ է, ժողովրդական վարպետ: Եվ դա չափազանց կարևոր է, որովհետև, կարծես թե, մշակույթի այդ մարդկային կատեգորիան արդեն անհետանում է մեր միջից: ՈՒնենք մտադրություն ստեղծելու Սահակի գործող թանգարանը, որտեղ և՛ ինքը կաշխատի, և՛ կունենա բազմաթիվ աշակերտներ, որոնց կուսուցանի: Որովհետև շատ ափսոս է, որ այս վարպետի ունակությունը, տաղանդը չփոխանցվեն նոր սերունդներին»:
Կիսելով վարպետի որդու` Պերճ Սահակյանի մտահոգությունները` կապված իր տաղանդավոր հոր ժառանգության ապագա ճակատագրի հետ, ցանկանում ենք հավատալ, որ նա ի զորու կլինի իրագործելու հայրական տունը տուն-թանգարանի վերածելու իր լուսավոր նպատակը, և այն կդառնա մեր քաղաքի կենսունակ մշակութային օջախներից մեկը, ուր ոչ միայն հնարավոր կլինի շփվել գեղեցիկի հետ, այլև դասեր քաղել ժողովրդական վարպետի թողած հարուստ հավաքածուից:
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4316

Մեկնաբանություններ