ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

Ինչո՞ւ է ավագ դպրոցի ուսումնական ծրագրերից դուրս մնացել «Աստղագիտություն» առարկան

Ինչո՞ւ է ավագ դպրոցի ուսումնական ծրագրերից դուրս մնացել «Աստղագիտություն» առարկան
04.03.2013 | 15:33

Ոչ վաղ անցյալում հանրակրթական դպրոցների 10-րդ դասարանի աշակերտները «Աստղագիտություն» առարկային ծանոթանում էին Բ. Վոլոնցով-Վելյամինովի հեղինակած դասագրքով: 2001-ից շրջանառության մեջ մտավ ֆիզմաթ գիտությունների թեկնածու, դոցենտ ՍԵՐԳԵՅ ՆԵՐՍԻՍՅԱՆԻ «Աստղագիտություն-10» դասագիրքը` նախատեսված դարձյալ տասներորդցիների համար: 2009-ից «Աստղագիտություն» առարկան հանվեց ավագ դպրոցի ուսումնական ծրագրերից:

Դպրոցում աստղագիտությանը ծանոթանում են հիմնական դպրոցի 9-րդ դասարանի երկրորդ կիսամյակում (17 ժամ)` «Ֆիզիկա և աստղագիտություն» դասագրքի միջոցով:
ՀՊՄՀ-ի ընդհանուր ֆիզիկայի ամբիոնի վարիչ, պրոֆեսոր ԳԱՐԻԿ ԵՂԻԱԶԱՐՅԱՆԸ մեզ հետ զրույցում ասաց, որ դեռևս չորս տարի առաջ, երբ ինքը դեկան էր, համալսարանը պատրաստում էր նաև աստղագետի մասնագիտությամբ ուսուցիչներ: «Սահուն կերպով վերացավ այդ մասնագիտությունը: Հետո առարկայի ժամերը պակասեցրին: Գուցե բավարար չափով չպայքարեցինք դրա դեմ: Պետք է լրջորեն մոտենալ այս հարցին», - ասաց նա` ընդգծելով, որ եթե դպրոցներում անտեսվի «Աստղագիտություն» առարկան, բուհերում նույնպես աստիճանաբար այն կվերանա:
ՀՊՄՀ-ի մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի և իմֆորմատիկայի ֆակուլտետի դեկան, ֆիզմաթ. գիտությունների դոկտոր ԳԱԳԻԿ ԴԵՄԻՐԽԱՆՅԱՆԻ խոսքով` «Աստղագիտություն» առարկայի նկատմամբ ուսանողների, աշակերտների հետաքրքրությունը ամենևին էլ չի նվազել: «Թե ինչո՞ւ է դպրոցական ուսումնական ծրագրից «Աստղագիտություն» առարկան դուրս մղվել ու մի փոքր մասով ներառվել «Ֆիզիկա» առարկայի ծրագրի մեջ, չգիտեմ»,- ասաց նա, ընդգծելով, որ մեր երկիրն այդ բնագավառում հայտնի էր ոչ միայն նախկին ԽՍՀՄ-ի, այլև աշխարհի մասշտաբով:
«Ավելին, Հայաստանի Հանրապետության սահմանած Վիկտոր Համբարձումյանի անվան մրցանակն իր դրամային արտահայտությամբ մի փոքր է զիջում Նոբելյան մրցանակին: Ի դեպ, մի քանի տարի առաջ ԵՊՀ-ում լուծարվեց Վ. Համբարձումյանի հիմնադրած աստղագիտության ամբիոնը: Հարց է առաջանում, եթե ԵՊՀ-ում չկա աստղագիտություն մասնագիտություն, ո՞վ պետք է 10-20 տարի հետո Բյուրականի աստղադիտարանում կատարի գիտական հետազոտություններ: Ինչ վերաբերում է մեզ, ապա պետք է նշեմ, որ մանկավարժական համալսարանի առաքելությունը հանրակրթական հաստատությունների համար ուսուցիչների պատրաստումն է և ուղղակիորեն կապված է դպրոցական ուսումնական ծրագրերի հետ: ՈՒստի, եթե դպրոցից որևէ առարկա դուրս է մղվում, ապա դա անմիջապես անդրադառնում է արտոնագրված մասնագիտությունների վրա: Դրա հետ մեկտեղ, մենք փորձում ենք պահպանել աստղագիտությունը` եթե ոչ որպես մասնագիտություն, ապա գոնե որպես մասնագիտացում: Այսինքն, ֆիզիկա մասնագիտության ուսումնական ծրագրում աստղագիտությունը ներառված է այնքան, որ այդ մասնագիտության որակավորում ստացած շրջանավարտն ի զորու լինի դասավանդելու նաև աստղագիտություն առարկան ավելի խորացված ծրագրով, քան պահանջված է այսօր: Մեր կյանքը շատ արագ է փոխվում: Ենթադրենք, 5 տարի հետո դպրոցական ուսումնական պլաններում կրկին ներառվեց աստղագիտություն առարկան, ո՞վ պիտի այդ դեպքում այն դասավանդի և ի՞նչ մակարդակով: ՈՒստի և մենք իրավունք չունենք աղբյուրները իսպառ փակելու: Պետք է պատրաստ լինենք բոլոր հնարավոր սցենարներին: Մյուս կողմից էլ, անշուշտ, պետք է հաշվի առնել համալսարանի համապատասխան որակավորում ստացած շրջանավարտների աշխատանքի տեղավորման հնարավորությունները»,- ասաց Գ. Դեմիրխանյանը:
Նրա կարծիքով` եթե Վիկտոր Համբարձումյանը կենդանի լիներ, աստղագիտության հետ կապված նման խնդիր չէր առաջ, գուցե հիմա ասպարեզում չկա՞ն այնպիսի հեղինակություններ, ովքեր կարող էին շտկել ստեղծված իրավիճակը:
«Ֆիզիկայի գործերն էլ առանձնապես բարվոք վիճակում չեն,- հավելեց դեկանը: - Խորհրդային տարիների համեմատ` ֆիզիկայի, մաթեմատիկայի ոլորտներում հայ գիտնականների ներդրումն էապես նվազել է, գիտնականների (որպես կանոն, երիտասարդ և արդյունավետ գործող գիտնականների) մի մասն էլ հեռանում է երկրից: Մեր լավագույն ուսանողներից շատերը համապատասխան աշխատանք փնտրելու և իրենց հետագա կարիերան ապահովելու նպատակով նույնպես արտերկիր մեկնելու ուղին են ընտրում»:
Գ. Դեմիրխանյանը փորձեց լավատեսական շեշտադրումով եզրափակել իր խոսքը, ստեղծված իրավիճակը համեմատելով «ձախորդ օրերի» հետ, որոնք «կուգան ու կերթան»: Նրա խոսքով` խանգարող հանգամանքներ կան, բայց պետք է կրակը տաք պահել: Համալսարանն ունի աստղադիտակ, որն օգտագործվում է թե՛ ուսումնական, թե՛ գիտական հետազոտությունների նպատակով, հեռանկարում մտադիր են պայմանագրեր կնքել Սանկտ Պետերբուրգի պետական համալսարանի հետ:
«ՈՒզում եմ նշել, որ դպրոցներում անցնեն, թե չանցնեն աստղագիտություն առարկան, մեկ է, երեխան, իր մորն ու հորը տեսնելուց հետո, ի վերջո, երկնքին է նայում, ուզում է հասկանալ` ի՞նչ են լուսինը, արևը: Այլ հարց է` կբավարարե՞ն նրա հետաքրքրությունը, թե՞ կընկնի աստղագուշակների ծուղակը»,- ասաց դեկանը:
Ինչո՞ւ հարցը չի բարձրացվել հենց սկզբից: «Ամեն ինչ մենաշնորհված է, դասագրքեր են գրում, որ նույնիսկ չեն ուղարկում մեզ` գրաքննելու»,- եղավ պատասխանը:
Ս. Ներսիսյանը կրթության նախարարին նամակ է հղել՝ ներկայացնելով ծրագիրը և չափորոշիչները, որ խորացված ուսուցմամբ ավագ դպրոցներում ներառվի աստղագիտություն առարկան: «Հրամանը տրված է, բայց ոչ մի գործնական քայլ չի արվել: Մի քանի տեղ դիմել եմ, սակայն ցայսօր ոչինչ չի փոխվել»,- ասաց աստղագետը:
Հատկանշական է, որ աստղագիտության միջազգային օլիմպիադայում մեր դպրոցականները բարձր, այդ թվում և` առաջին տեղեր են գրավում: Ս. Ներսիսյանը երեք ոսկե մեդալակիր օլիմպիական է պատրաստել: Բայց այդ հաղթանակները, նրա խոսքով, երկու դպրոցների «Քվանտ» վարժարանի և Ա. Շահինյանի անվան ֆիզմաթ դպրոցի շնորհիվ են, որտեղ գործում են աստղագիտական խմբակներ:
«Դա չի խոսում Հայաստանի աստղագիտության մասին, այդ նույն երեխան կարող է ֆիզիկայի, ինֆորմատիկայի օլիմպիադայի մասնակցել: Օժտված երեխաներ են: Իսկ ինչո՞ւ այդ օժտված երեխան չի կարող այս կամ այն մարզում լինել: Հանրապետական օլիմպիադային գալիս են մարզերից, նայում ես երեխայի աչքերին, տխրում ես, նա չգիտի` ինչ է խնդիրը, բանաձևը, պարզապես պետք է գա, եկել է: Ստացվում է, որ հանրապետական օլիմպիադան երկու դպրոցների օլիմպիադա է»,- պարզաբանեց աստղագետը, նշեց նաև, որ բազմաթիվ դպրոցականներ իրենց մոտ էքսկուրսիա են գալիս ու նրանց մեջ հարց է ծագում, թե ինչո՞ւ է աստղագիտություն առարկան հանվել դպրոցական ծրագրից։
«Ախր սա ապրելակերպ է, աշխարհաճանաչողություն, կենսաձև, դու աչքդ բացում ես, տեսնում ես լուսին, աստղ, արեգակ»,- ասաց Ս. Ներսիսյանը, ընդգծելով, որ աստղագիտությունը համարվում է գիտությունների գիտություն:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 7964

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ