«Ի՞նչ մասնագիտություն ընտրել»,- այս գլուխկոտրուկի առջև յուրաքանչյուր ամառ կանգնում են և՛ դպրոցի շրջանավարտը, և՛ նրա ծնողը։ Նկատենք, որ վերջին տարիներին մասնագիտության ընտրության առջև են կանգնած նաև հիմնական դպրոցի 9-րդ դասարանի շրջանավարտները, և գնալով նրանց թիվը ավելանում է։ Դա պատահական չէ, քանի որ ուսումը քոլեջում շարունակելով 9-րդ դասարանի շրջանավարտն ստանում է հանրակրթական ավագ դպրոցի ուսուցում,և դրա հետ մեկտեղ ձեռք է բերում մասնագիտություն՝ ստանալով դիպլոմ։ Ինչ խոսք, սա մեծ առավելություն է, սակայն ոչ պակաս կարևոր է ճշտել, թե որքանով է քոլեջի շրջանավարտը պահանջարկված աշխատաշուկայում։ Այս հարցից սկսեցինք մեր զրույցը ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանի միջին մասնագիտական կրթության քոլեջի տնօրեն տ. գ. թ. ԱՆԱՀԻՏ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆԻ հետ։
-Մենք պատրաստում ենք գիտակ և որակյալ մասնագետներ շինարարության ոլորտի համար ըստ համապատասխան մասնագիտությունների, որոնք պահանջարկված են աշխատաշուկայում, և անհրաժեշտություն կա անգամ սերնդափոխության,- ասաց մեր զրուցակիցը:- Մարդիկ գիտակցում են մասնագիտական կրթության կարևորությունը՝ աշխատաշուկայում արագ աշխատանք գտնելու հարցում: Դա է պատճառը, որ քոլեջների նկատմամբ հետաքրքրությունը օրեցօր աճում է, ավելացել է քոլեջ դիմողների հոսքը: Եվրոպական երկրներում տնտեսության 60-65 %-ը հիմնված է միջին մասնագիտական կրթություն ունեցող մասնագետների վրա: Ցանկալի է, որ դիմորդներն առաջնորդվեն ոչ թե հեշտ ուսուցանվող մասնագիտությունների ընտրությամբ՝ վարսավիրություն, խոհարարություն, մատնահարդարում, դիմահարդարում և այլն, այլ այն մասնագիտությունների ընտրությամբ, որոնք պահանջարկված են և կառավարության ռազմավարության առաջնահերթություններում են` ապագայում զարգացող և հեռանկարային։ Մասնավորապես` «Գազամատակարարման սարքավորումների և համակարգերի տեղակայում և շահագործում», «Քաղաքաշինական կադաստր», «Ջրամատակարարում և ջրահեռացում», «Վերամբարձ տրանսպորտային, շինարարական, ճանապարհային մեքենաների և սարքավորումների շահագործում»։
Գաղտնիք չէ, որ կառավարությունն այս տարվանից լայնածավալ ճանապարհաշինարարական և ենթակառուցվածքների շինարարության ծրագրեր է իրականացնում, և այս ոլորտը դարձել է ռազմավարական նշանակության առաջնայնություն։ Այս առումով կարևոր է նաև «Վերամբարձ տրանսպորտային, շինարարական, ճանապարհային մեքենաների և սարքավորումների շահագործում» մասնագիտության ընտրությունը, քանի որ պետք է զարգանան ճանապարհային կառուցվածքները և ապահովեն բարձրակարգ և որակյալ ճանապարհներ: Սրանից ելնելով` շինարարության ոլորտում որակյալ մասնագետների պահանջարկն էլ ավելի է մեծանում։
Կառավարությունը, նախատեսում է 2020 թ. մեծ գումարներ հատկացնել պետական քաղաքաշինական քաղաքականության, տարածքային զարգացման ռազմավարության, քաղաքաշինական փաստաթղթերի մշակման, գեոդեզիայի և քարտեզագրության, քաղաքաշինական գործունեության իրականացման համար: «Քաղաքաշինական կադաստր» մասնագիտության ընտրությունը հնարավորություն կտա մասնակցելու քաղաքաշինական գործունեությանը:
-Ի՞նչ պայմաններ են ստեղծված որակյալ կրթություն ստանալու համար, համագործակցու՞մ եք այլ երկրների քոլեջների հետ։
-Ապահովված ենք որակյալ մասնագիտական և մանկավարժական կադրերով: Մեզ մոտ դասավանդում են ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանի դասախոսներ, գործատուներ, բարձրակարգ մասնագետներ, որոնք իրենց գիտելիքներն ու անձնական փորձն են փոխանցում ուսանողներին` նպաստելով գիտելիքների կայացմանն ու յուրացմանը, հարստացմանն ու զարգացմանը, հմտությունների և կարողությունների ձևավորմանը:
ՈՒսումնական պրոցեսում օգտագործում ենք տարբեր մեթոդներ՝ ինտերակտիվ, թիմային աշխատանք, գործնական աշխատանք, սեմինարներ, օլիմպիադաներ, գրական երեկոներ, ոչ ֆորմալ դասընթացներ։ Պրակտիկան անց ենք կացնում առաջատար կազմակերպություններում: Համագործակցում ենք Սանկտ-Պետերբուրգի համանման քոլեջների հետ, կազմակերպում փոխադարձ այցեր: ՈՒնենք պայմանագրեր Լատվիայի Հանրապետության, Լիտվայի Հանրապետության համանման ուսումնական հաստատությունների հետ և պլանավորում ենք նմանատիպ համագործակցություն: Ի դեպ, անցած տարի եռակողմ պայմանագրի` KNAUF, ԿԳՄՍՆ, ՃՇՀԱՀ ՄՄԿ քոլեջ, հիման վրա ներդրվել է նոր մասնագիտություն՝ «Ներքին հարդարման շինարարական աշխատանքների իրականացում»։
-Ո՞ր դեպքում ձեր շրջանավարտը կարող է ուսումը շարունակել ՃՇՀԱՀ-ում՝ ընդունվելով 2-րդ կուրս։
-Այն դեպքում, երբ ունի գերազանց և լավ գնահատականներ ողջ ուսումնառության ընթացքում:
-Ո՞րն է ձեր քոլեջի առանձնահատկությունը։
-Մեր քոլեջի պատմությունը ինքնին առանձնահատուկ է, քանզի այն ստեղծվել է 99 տարի առաջ՝ 1921-ին հիմնադրված շինարարական տեխնիկումի հենքի վրա: Այն ունի մեծ ճանաչվածություն մեր երկրի կրթական համակարգի պատմության մեջ: Քոլեջի շրջանավարտները միութենական և հանրապետական անվանի գործիչներ են, գիտության և տեխնիկայի ջատագովներ՝ Սամվել Սաֆարյան, Հովիկ Մարգարյան, ակադեմիկոս, Խորհրդային Միության գիտությունների ակադեմիայի պրոբլեմային մեխանիկայի բաժնի վարիչ, Խորհրդային Հայաստանի Գերագույն խորհրդի նախագահության նախագահ Նագուշ Հարությունյան, Երևանի պոլիտեխնիկական ինստիտուտի պրոֆեսորներ Վարազդատ Հարությունյան, Արտաշես Մամիջանյան, գրող, պետական մրցանակի դափնեկիր Անահիտ Սահինյան, Մոսկվայի Ժուկովսկու անվան ռազմաօդային ակադեմիայի աերոդինամիկայի ամբիոնի վարիչ, դոկտոր, պրոֆեսոր Ռաֆիկ Մեժլումյան, ճարտարապետ Հովհաննես Հակոբյան, Խորհրդային Միության գազային արդյունաբերության փոխնախարար Ռուդոլֆ Ասատրյան և այլք, ովքեր իրենց մասնագիտական ունակություններն ու կարողությունները ներդրել են մեր երկրի զարգացման գործում:
Քոլեջի առանձնահատկությունն այն է նաև, որ մենք պատրաստում ենք որակյալ և գիտակ մասնագետներ շինարարության ոլորտի համապատասխան մասնագիտություններով։ Բացի բուն ուսումնառության հարցերից, քոլեջում մեծ ուշադրություն է հատկացվում Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացու կերպարի կերտմանը, հայրենասիրության ձևավորմանը տարբեր միջոցառումների անցկացմամբ պատմամշակութային, թանգարանային օջախներ, ցուցահանդեսներ այցելությամբ, բաց դասերով, կլոր սեղանի շուրջ քննարկումներով` գեներալներ Սաֆարյանի, լեգենդար հերոս, գեներալ Արկադի Տեր-Թադևոսյանի, հերոսածին մայրերի և այլոց մասնակցությամբ:
Քոլեջում կրթությունը դիտարկվում է որպես ազգային անվտանգության ապահովման, երկրի զարգացման ու հզորացման կարևոր գործոն ու երաշխիք: Մեր գլխավոր նպատակը ուսանողների մտավոր, հոգևոր, ֆիզիկական ու սոցիալական ունակությունների զարգացումն է, մտագործունեության տարբեր տեսակներին տիրապետող Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացու կատարելատիպին ձգտող անհատի ձևավորումը, ինչպես նաև անհատին հմտություններ, ունակություններ և կարողություններ հաղորդելն է կոնկրետ ոլորտի զարգացման համար:
Քանի որ մեզ մոտ սովորող ուսանողները 14-19 տարեկան են, ուստի կարևորում ենք նրանց անվտանգության ապահովումը ներքին կարգապահական կանոնների միջոցով, որոնց ենթարկվում են բոլորը` սկսած տնօրենից, ուսումնական մասի աշխատողներից, դասախոսներից, մինչև սպասարկող անձնակազմ: Մեր կարգախոսն է «Մենք որակյալ մասնագետ ենք, մենք հայ ենք, մենք հայրենասեր ենք»:
-Ինչ՞ բաժիններ ունի քոլեջը։
-Մեզ մոտ ուսուցանվող մասնագիտություններն են՝ «Շենքերի և կառույցների շինարարություն և շահագործում», «Հաշվապահական հաշվառում», «Մենեջմենթ», «Գազամատակարարման սարքավորումների և համակարգերի տեղակայում և շահագործում», «Վերամբարձ տրանսպորտային, շինարարական, ճանապարհային մեքենաների և սարքավորումների շահագործում», «Ջրամատակարարում և ջրահեռացում», «Քաղաքաշինական կադաստր», «Արդյունաբերական և քաղաքացիական շենքերի էլեկտրական սարքավորումների տեղակայում, կարգավորում և շահագործում», «Հաշվողական տեխնիկայի և ավտոմատացված համակարգերի ծրագրային ապահովում», «Հագուստի մոդելավորում և նախագծում», «Ներքին ջեռուցման և օդափոխման համակարգերի, սանիտարատեխնիկական սարքավորումների մոնտաժում և շահագործում», «Զբոսաշրջություն», «Ներքին հարդարման շինարարական աշխատանքների իրականացում»։
Զրուցեց Հասմիկ ԹԵՐԶՅԱՆԸ