Արդեն լուրեր են տարածվում, թե մարտի 6-ից Վերին Լարսի անցակետը հայկական բեռնատարների համար կփակվի: Կարիք չկա բացատրել կամ հիշեցնել, որ այդ միակ անցակետով է Հայաստանը կապվում ոչ միայն Ռուսաստանի, այլև՝ ԵԱՏՄ-ի հետ: Չիմացողներին պետք է ասել, որ հենց Ռուսաստանի և ԵԱՏՄ-ի հետ առևտրատնտեսական կապերն են ապահովում Փաշինյանի իշխանության կողմից արձանագրվող տնտեսական «աննախադեպ ցուցանիշները»:
Ակնհայտ է, որ եթե այդ տեղեկատվությունը հաստատվի, ապա դա բացառապես քաղաքական որոշման արդյունք է լինելու, որովհետև մինչև հիմա նման «զգուշացումներն» արվում էին «Ռոսպոտրեբնադզորի» խողովակով՝ Հայաստանից ինչ-որ ապրանքատեսակի արտահանման արգելքի ձևով: Երբեմն էլ անցակետը փակվում էր եղանակային պայմանների պատճառով, որոնք հաճախ՝ մի «չար պատահականությամբ», համընկնում էին հայկական կողմի ինչ-ինչ հակառուսական հայտարարությունների կամ գործողությունների հետ:
Վերջին օրերին Հայաստանի իշխանությունների հրահանգով այստեղ սկսված հակառուսական հիստերիան այն աստիճանի է հասել, որ Ռուսաստանի գրեթե բոլոր ազդեցիկ պետական ու հասարակական գործիչները ստիպված են մեկնաբանել դա: Անթալիայի դիվանագիտական ֆորումի արդյունքների վերաբերյալ ասուլիսի ժամանակ Սերգեյ Լավրովը 3 անգամ անդրադարձավ հայ-ռուսական հարաբերությունների վերաբերյալ հացերին: Ուրիշ ոչ մի հարց Անթալիայում այդքան ուշադրության չարժանացավ:
Չի բացառվում, որ ռուսական կողմն անցնի «թամամ խոսքի» քաղաքականությանը, այսինքն, ոչ թե արգելի ինչ-որ ձկնեղենի կամ բանջարեղենի մուտքը, այլ ուղղակի փակի ավտոտրանսպորտային բեռնափոխադրումները: Դա կարող է ոչ միայն էականորեն ազդել Հայաստանի տնտեսության վրա, այլև անկանխատեսելի սոցիալական հետևանքներ ունենալ: Լարսի անցակետի շահառուն ոչ միայն բեռնատարների վարորդներն են, այլև՝ մեր երկրի բոլոր արտահանողները, ներմուծողները, չհաշված՝ տարանցիկ բեռների տերերին:
Եթե ավելի պարզեցնենք խնդիրը, ապա Փաշինյանի անհեռատես արտաքին քաղաքականության պատճառով տուժելու է բացառապես Հայաստանի շարքային հարկատուն: Իսկ քպականներին դա չի հուզում, նրանց պարգևավճարներն այլ կենտրոններից են նշանակվում, թեև՝ կրկին մեր բյուջեի հաշվին:
Էդուարդ Սարիբեկյան