ԵԽ «Հայաստանի բարձրագույն կրթության համակարգում բարեվարքության ամրապնդում և կոռուպցիայի դեմ պայքար» ծրագրի շրջանակներում իրականացվել է Հայաստանի բարձրագույն կրթության համակարգի բարեվարքության վրա ազդող գործոնների ռիսկի վերլուծություն, որի հիման վրա միջազգային փորձագետներն ոլորտի շահակիցներին ներկայացրեցին կարճաժամկետ և երկարաժամկետ նպատակների ճանապարհային քարտեզի նախագիծը:
Եվրոպայի խորհրդի փորձագետ խորհրդատուներ Յան Սմիթը և Թոմ Համիլթոնը, ոլորտն ուսումնասիրելուց և վերլուծելուց հետո, 13 խումբ առաջարկներ են ներկայացրել, որոնց իրագործումը կնպաստի մեր երկրում բարձրագույն կրթության համակարգում բարեվարքության ամրապնդմանը և կոռուպցիայի դեմ պայքարին:
Փորձագետների 13 խումբ առաջարկներից մեկը նվիրված է Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոնի դիրքին:
«ՈԱԱԿ-ի առկա դրական ձեռքբերումների վրա հիմնվելը պետք է առաջնային լինի ՀՀ կառավարության և ԲԿ համայնքի համար`Հայաստանի բուհական համակարգի ներսում բարեվարքությունն ամրապնդելիս»,- նշված է զեկույցում:
Փորձագետներն առաջարկում են Կառավարությանը ձեռնարկել անհրաժեշտ բոլոր քայլերը, այդ թվում և օրենսդրական փոփոխություններ, ապահովելու ՈԱԱԿ-ի անկախությունը:
«ՀՀ կառավարությունը և ԲԿ համակարգը պետք է լիակատար աջակցություն ցուցաբերեն ՈԱԱԿ-ին`երկարաժամկետ ֆինանսական կայունություն ապահովող ֆինանսական մոդել մշակելիս, որը համահունչ կլինի ՈԱԱԿ-ի լիակատար անկախությանը»,- ասված է զեկույցում:
Փորձագետներն առաջարկում են, որպեսզի բուհերը, հավատարմագրման ծախսերից զատ նաև անդամավճարներ մուծեն, ինչպես նաև իրենց աշխատակազմի զարգացումը լիազորեն ՈԱԱԿ-ին: Ըստ մասնագետների, ֆինանսական առումով այս հարցերում բուհերին կարող է աջակցություն ցուցաբերել կառավարությունը:
«ՈԱԱԿ-ը պետք է նաև նախատեսի իր չափորոշիչների շրջանակներում բարեվարքության պարամետրերի հետագա զարգացումը: Բարեվարքության խնդիրների լուծումն ինստիտուցիոնալ և ծրագրային հավատարմագրման գործընթացում պետք է դառնա հզոր գործիք Հայաստանի բուհական համակարգում բերեվարքությունն ամրապնդելու համար»,- նշում են փորձագետները:
Զեկույցում անդրադարձ է կատարվում նաև Հայաստանում բուհերի ընդհանուր թվին և մասնավոր բուհերի նկատմամբ դիրքորոշմանը, բարձրագույն կրթությունը կարգավորող օրենսդրական դաշտին, բուհերի ֆինանսավորմանը, հետազոտություններին, կադրային խնդիրներին, ուսանողների ընդունելությանը, ուսանողների մասնակցությանը բուհերի կառավարմանը, էթիկայի նորմերին և կառավարության հակակոռուպցիոն ռազմավարությանը: