ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Պարծենկոտը լցված է ինքնախաբեությամբ

Պարծենկոտը լցված է ինքնախաբեությամբ
04.02.2022 | 14:54

«Ով որ բարձրացնում է իր անձը, կխոնարհվի, եւ ով որ խոնարհեցնում է իր անձը, կբարձրացվի» (Ղուկ. 18:14):
Ի՞նչ հոգով ենք մենք աղոթքի կանգնում Աստծո առջև, ի՞նչ կեցվածք ունենք այդ պահին, ի՞նչ ենք վկայում մեր անձի և ուրիշների մասին, ինչպե՞ս կարող է այնպես պատահել, որ մեկ ակնթարթում ի չիք դառնան մեր թվացյալ արժանիքները, որոնց վրա հույս էինք դրել. ահա այն հարցադրումները, որոնց պատասխանում է Հիսուսի կողմից պատմված «Փարիսեցին և մաքսավորը» առակը: Այն ուղղված է նրանց, ովքեր «...իրենք իրենցով պարծենում էին, թե արդար են, եւ արհամարհում էին ուրիշ շատերին» (Ղուկ. 18; 9): Ներկայացվում են երկու աղոթողներ, որոնց տարբերությունն աղոթքում հայտնված հոգու դրսևորման մեջ է: Փարիսեցին ինքն իր հետ աղոթողն է: Նա իսկապես երախտագետ չէ Աստծուն, այլ մի ինքնագոհ, որ իր անձը համեմատում է ուրիշների հետ` նշելով նրանց բացթողումներն ու ցուցադրելով իր առավելությունները: Մաքսավորը, սակայն, ասում է մեղավորի աղոթքն ու Աստծուն ցույց է տալիս իր մեղքերը` առանց նկատի ունենալու ուրիշներին: Ինքն իրեն հավանող պարծենկոտը զղջում չունի, արժանավորություն էլ չունի, մարդկանց խաբելով` կարծում է, թե Աստծուն էլ է խաբում: Միայն ուրիշներին երևալու համար կատարված օրինապահությունը ճշմարիտ առաքինություն չէ, բուն առաքինության հոգին չկա դրա մեջ, միայն կեղևն է փայլուն, իսկ միջուկը` փտած: Աստված արտաքինը չի ընդունում, այլ սիրտ ու հոգի է փնտրում: Իսկ մեղավորը կընդունվի Աստծու կողմից կատարյալ զղջումով, որ պարունակում է անկեղծ ցավ, հատուցման պատրաստակամություն և չմեղանչելու վճռականություն: Քրիստոնեական բարեպաշտության ճշմարիտ սխրանքի համար հարկավոր է փարիսեցու արտաքին բարի գործերին միաձուլել մաքսավորի ներքին խոնարհությունը:
Այս սկզբունքները ոչ միայն աղոթքին են վերաբերում, այլ ընդհանուր առմամբ` ամեն գործի:

Քրիստոնյան պարտավոր է հետևել իր յուրաքանչյուր արարքին, նույնիսկ խոսքին ու հայացքին: Նրա կյանքն ազդում է իր ողջ շրջապատի վրա: Բայց այստեղ պետք է զգուշանալ կեղծավորությունից. պետք չէ արտաքնապես զարդարվել բարեգործությամբ ու առաքինությամբ, իսկ ներսից լցված լինել չարությամբ ու ինքնահավանությամբ: Քրիստոնյան պետք է անդադար աշխատի իր հոգու փրկության համար. մաքրի այն առատ արցունքներով մեղքից ու չարիքից, հետևի իր գործերին ու մտքերին` միշտ զորանալով Աստծո շնորհով: Պետք չէ պարծենալ սեփական լավ ու բարի գործերով, հակառակ դեպքում այդ գործերը կկորցնեն իրենց արժեքն ու նշանակությունը: Խոնարհ, ապաշխարող մեղավորն ավելի արժեքավոր է Աստծո աչքին, քան նա, ով արդար է երևում ու պարծենում է դրանով: Բարի գործերի մասին պետք չէ շատ խոսել, որովհետև դրանք գործվում են ոչ թե մեր կողմից, այլ Աստծո Շնորհի կողմից` մեր միջոցով: Ամեն բան մեր մեջ Աստծուց է` բացի մեղքից: Նա մեր միջից շարունակաբար ուզում է արմատախիլ անել պարծենկոտության մոլախոտը` դրա տեղը ճշմարիտ բարեգործություն և առաքինություն սերմանելու համար: Իսկ պարծենկոտությունը բթացնում է մարդկային միտքն ու այն դարձնում անհաղորդ Աստծո կամքի հանդեպ:

Պարծենկոտը լցված է ինքնախաբեությամբ. նա այդպես է երևում, այդպես քայլում և այդպես աղոթում: ՈՒրիշներից մի կողմ քաշվելով, կարծես ասելով. «Ինձ մի՛ դիպչեք, որովհետև ես սուրբ եմ». նա «առանձին կանգնած» է աղոթում: Միանգամայն գոհ իրենից, նա կարծում է, թե Աստված և մարդիկ նույն գոհունակությունն են արտահայտում իր մասին: Ոչինչ այնքան վիրավորական չէ Աստծո համար կամ այնքան վտանգավոր մարդկային հոգու համար, որքան պարծենկոտությունն ու ինքնագոհությունը: Սա ամենաանհուսալին, ամենաանբուժելին է բոլոր մեղքերից: Սրանից են ծնվում եսասիրությունը, գլուխգովանությունը, փառասիրությունն ու ամենից կործանարար հպարտությունը: Իսկ հպարտությունը դա հենց Աստծուն մերժելն է. եթե ինչ-որ մեկն իր բարի գործը վերագրում է իրեն, այլ ոչ թե Աստծո Շնորհին, ապա նա ի՞նչ է անում, եթե ոչ ապստամբում Աստծո դեմ և մերժում Նրա գոյությունն ու ներկայությունն իր կյանքից ներս: Ով բարձրամտելով իրեն բոլոր մարդկանցից վեր է դասում և իր համար բոլորից ավելի մասնավոր փառք ու պատիվ փնտրում, դուրս է գալիս մարդկային կարգից, և հույժ իրավացիորեն է ամենքից արհամարհվում նա, ով բոլորին արհամարհեց: Իսկ այն գովեստը, որ այդպիսին լսում է, մարդահաճոներն իրեն տալիս են իրենց շահասիրության պատճառով: Առերես ասված գովեստը, թեկուզև ճշմարիտ լինի, սին է և սնապարծության գրգռիչ:

Առաքինությունը, թեև արժանի է զարմանքի ու գովասանքի ուրիշների աչքում և Աստծո առջև, բայց եթե մարդը թույլ է տալիս իրեն հպարտանալ դրանով, ապա նա ընկնում է ամենացածր աստիճանին և նման է դառնում դևին, որ երբեմն առնում է նաև Լույսի Հրեշտակի կերպարանք:
Այստեղից է առաջանում նաև ուրիշներին դատելու մեծ մեղքը: Դատելով ուրիշներին՝ ինքնահավան մարդը չի նկատում սեփական բարոյական մերկությունը, որ ծածկվում է միայն Աստծո Շնորհով: Այդ ներքին ամբարտավանությունն արտահայտվում է նաև մարդու արտաքին կեցվածքի ու շարժուձեւի մեջ` սեփական բարձրահոնությամբ և մյուսներին վերևից նայելով: Իսկ խոնարհն ու ապաշխարողը «չի էլ համարձակվում աչքերը երկինք բարձրացնել» (Ղուկ. 18; 13): Նրա կեցվածքն արտահայտում է ոչ թե անարգ ստրկամտություն, այլ համբերություն, խոնարհություն և ինքնաքննադատություն: Այդպիսի հոգին կմոտենա Աստծուն, որովհետև անկեղծորեն թողել է իր մեղավոր ընթացքն ու երախտապարտ է այն Շնորհի համար, որ տրվել է իրեն: Նա մտածում է միայն իր վարքի մասին, ոչ ոքի չի դատում, ոչ ոքից բարձր իրեն չի համարում, այլ ընթանում է ինքնաքննության ճանապարհով և այդպես է արդարանում: Նրան բազում խոսքեր պետք չեն. մաքսավորը մեկ խոսք ասաց, և նրա աղոթքն ընդունելի եղավ: Ի տարբերություն մաքսավորի, փարիսեցին շատ բան խոսեց, բայց չարդարացավ ու մերժվեց:
«Ինչո՞ւ է հպարտանում մարդը, որ հող է ու մոխիր», - ասում է Իմաստունը (Սիր. 10; 9): Մարդն անկյալ ու մեղավոր էակ է և Աստծո առջև պարծենալու ոչինչ չունի: Ապաշխարության միջոցով նա պետք է վերադառնա իր Երկնավոր Հոր մոտ և իր կյանքը հանձնի Աստծո Շնորհի առաջնորդությանը, որպեսզի Աստված բարձրացնի նրան, ով խոնարհվում է:


Տեր Պարգև քհն. Զեյնալյան
Սիսիանի տարածաշրջանի հոգևոր հովիվ

Դիտվել է՝ 6246

Մեկնաբանություններ

f="hyâ‚/spike">Ծաղրանկարչի կսմիթ «Չն­չին» պարգևավ­ճար են ստա­ցել
«Չն­չին» պարգևավ­ճար են ստա­ցել