Այսօր ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը կհանդիպի Մեծ Բրիտանիայի վարչապետ Քիր Սթարմերի հետ։ Բրիտանական կառավարությունը լիովին ընդունելի է համարում Storm Shadow թևավոր հրթիռների կիրառումը Ռուսաստանի խորքում գտնվող թիրախների դեմ, սակայն ցանկանում է ուղիղ համաձայնություն ստանալ Վաշինգտոնից, որպեսզի տպավորություն չստեղծվի, թե այս հարցում դաշնակիցների միջև տարաձայնություններ կան։ Ըստ աղբյուրների՝ Բայդենը դեռ վերջնական որոշում չի կայացրել։               
 

ՈՒժը չի՛ կարող ծնել ճշմարիտ իրավունք

ՈՒժը չի՛ կարող ծնել ճշմարիտ իրավունք
20.03.2018 | 00:59

Նախ Հովհաննեսի Ավետարանում ասվել է. «Սկզբից էր Բանը» և «ամենայն ինչ նրանով եղավ... առանց նրա չեղավ ոչինչ, որ եղել է... Ճշմարտությունը նրանով էր... Կյանքը նրանով էր»:
Այսինքն առանց Աստծո խոսքի, բանի և բանականության որևէ գործընթաց կամ շարժ երբևէ տեղի չի ունենում: Աստված ասաց` և ասածը եղավ: Բնականաբար, չարը ոչինչ անել չի կարող, և ինչ «կարողանում է», Աստծո մարդկանց խաբելու միջոցով է անում, Աստծո բանը չարափոխելով, որի արդյունքը կորուստ է և հոգեխեղում, մահ ու պատիժ, մանավանդ ավելացրած այն վնասների չափերը, որ խարդախություններով շրջապատում առաջացրեց:
Եվ ինչպես նախորդ գլխից տեսանք՝ «ՈՒժն է ծնում իրավունք» խոսքը երեկ Հիսուսին սպանողների և այսօր դերաքրիստոսի (սուտ քրիստոսի) ճանապարհը նախապատրաստողների խոսքն է Նժդեհը մեջբերում, որ իմանանք, թե չարերն են Հիսուսին և հային խաչողներն ու ծաղրողները:


ՈՒժը, այսինքն` ծառա է միայն իմաստունների և սրբերի, Աստծո մարդկանց կամքին, և տաղանդավորներին ենթակա լինելով է միայն օգտակար: Ինչպես ձեռքն ու ոտքը սրտին և գլխին ենթարկվելով են օգտակարը գործում: Ինչի՞ նման կլինի, եթե սիրտն ու գլուխը ենթակա լինեն ձեռքին ու ոտքին: Երբ ղեկավարը բանականությունն է, որ սիրտն ու գլուխն են իրագործում` հրաման տալով ոտքին ու ձեռքին, որ սրանք օգտակարը գործեն: Եվ եթե ձեռքն ու ոտքը կամ մարմնի մեկ այլ անդամ ապստամբեն բանականության դեմ` մարդիկ կվերածվեն անասունների և նրանցից ցած էլ կիջնեն: Բնականաբար, նման ապստամբությունը հանկարծակի և խայտառակված մի օր կընկնի և նրան երբևէ՛ պահող չի լինի, քանի որ ուժը չար ու անասնական է, եթե Աստծո Կամքի բանականությամբ չի ուղղորդվում:
Նապոլեոնն ասել է. «Ես ու Ալեքսանդրը (Մակեդոնացին) սխալվեցինք, մենք մեր իշխանությունը հիմնեցինք ուժի վրա և պարտվեցինք, իսկ Քրիստոս իր իշխանությունը հիմնեց սիրո վրա և հաղթեց, մինչ օրս էլ հաղթում է և վաղն էլ է հաղթելու»:
Առաքելոց վանքի կռվում Զորավար Անդրանիկը 30 մարդով, միայն չախմախե հրացաններով` 20 օր շարունակ կռվեց թուրքական 6-հազարանոց կանոնավոր զինյալ բանակի դեմ: Եվ երբ մեր Հերոսի փամփուշտները վերջացան, նա հեռացավ՝ ոչ այլ մի ճանապարհով, եթե ոչ... թուրքական բանակի միջով: Միայն երկու զոհ տվեց Անդրանիկը, այդ երկու զոհն էլ չէր լինի, եթե Անդրանիկի` Աստծո բանական մարդու հրահանգները ժամանակին և ճշտությամբ պահեին: Իսկ թուրքերի զոհերը 1800 են հաշվվել: Որովհետև մարմնային ուժը թուրքերի կողմն էր, իսկ բանական իրավունքը, զորությունը, որ նշանակում է արդարությունն Աստծո, սերն Աստծո, օրհնությունն Աստծո՝ զորավիգ էին Անդրանիկին: Եվ բանական իրավունքն է Աստծո, որ ինչպես ոգու արծիվն է ապստամբած ճնճղուկներին միշտ հաղթում, այդպես հաղթել ու հաղթելու՛ է մարմնավոր բոլոր վեր թռած ուժերին, և` բոլո՛ր ժամանակներում:


Նույնն է նաև սուրբ Վարդանանց օրինակը: Պատերազմ՝ զորությամբ: Զորությունն է, արդարության ոգին, որ մարդուն կամ ազգերին անվախ է դարձնում և նահատակվելո՛վ էլ նրանք չեն պարտվում, այլ մտնում են հավիտենական կյանքի դռներից ներս, քանի որ բանական հաղթողներն են հոգով կենդանի` թե՛ այս, թե՛ այն աշխարհում: Մարմնավոր ուժին տուրք տված միլիարդավոր մարդիկ չեն հիշվում, նրանք մարդակերպ ստվերների պես եկան-անցան, բայց Վարդանը հոգով կենդանի է և այսօ՛ր էլ է իր հաղթության վարդով և զորությամբ գոտևորում մեր ազգի գիտակցական դաշտի որդիներին:
Նույնը Հոգու զորությամբ արեց սաղմոսերգու Դավիթը, որ երբ դեռ նորելուկ պատանի էր, մեն մի պարսատիկով և ոտաբոբիկ ելավ հսկայակազմ, ոտից գլուխ զինված ու զրահավորված Գողիաթի դեմ, որի հետ վախենում էին մարտնչել կոչված հսկաներն անգամ: Բայց Դավիթ պատանին ճշմարտության իրավունքով, սիրո և մարդասիրության, կյանքի իրավունքով, Աստծո Բանն իր մեջ ունենալով, վերին այդ զորությամբ ասաց. «Ես իմ Աստծո՛վ եմ գալիս քո դեմ, ով Աստվածհայհո՛յ Գողիաթ» և պարսատիկի քարը մեխեց հսկայի ճակատի ճի՛շտ մեջտեղում ու նրան իր հսկա ուժի հետ տապալեց գետնին, թե՝ հո՛ղ, քո մարմնական ուժի հպարտանքով ու բամբասանքով ինչպե՞ս ես ելնում հավիտենարժեք բանի դեմ: Երբ Աստծո բանի զորությամբ լեցուն ահա անգամ մի երեխա կարող է քո սևը մշտապես և ամե՛ն ժամանակ բերել: Այդպես է Տեր Աստծով եղել և լինում բոլո՛ր ժամանակներում:
Աստծո իրավունքի զորությամբ, սիրո ու մարդասիրության զորությամբ, աստվածաշնչյան դատավոր Սամփսոնը` մեն-մենակ, էշի մի ժանիք ձեռքին` հակառակորդի բանակներն էր կոտորում, լափում էր հակառակորդին, ինչպես կրակն է երաշտից չորացած արտն սպառում: Սա ուժ չէ, այլ գիտակցված զորությունն Աստծո: Սա ուժ չէ, այլ ոգեղեն աստվածընտիրների սուրբ մի տեսակ, երկնային տեսակ, բանական մարդարծիվ կերպարների տեսակ, երգելով կռվող մշտահաղթների տեսակ:


Զորավար Անդրանիկը ևս իր զինվորներին բանական երգի նույն ոգեկոչն էր հրահանգում. «Մեր զինվորները հարկ չէ, որ հայհոյեն, ինչպես հակառակորդը, այլ հարկ է, որ մեր զինվորները երգեն ու կռվեն»: Որովհետև հոգու սնունդը, զորանալը, այդ զորությամբ հազարավորներին հաղթելը` շնորհներով է, իսկ երգն ու երգի խոսքը, սրտանց աղոթքը` շնորհներով հոգին զորացնել, սնել է նշանակում: Այդ պատճառով` երգելով կռվողներն են արծվանում և ոչ երբևէ Գողիաթի նման հայհոյիչները: Ինչպես գիտենք, Դավիթը, ում Քրիստոս մոր կողմից հայր անվանեց, պատանի օրերին մերկ ձեռքերով առյուծ էր սպանում, սակայն նա առաջին հերթին սաղմոսերգու էր և Աստծու խոսքն ու շնորհքն էր նրա մեջ գերմարդկային այդ զորությունը, որպես նաև ուժ առաջացնում: Ոգու արծիվ էր, ուրեմն և ոչ թե միայն մարմնով ուժեղ մարդ և... երգելով էր զորավորվում, ուժով լցվում, կռվում ու հաղթում իրենից քանիցս առավել զորավորներին: Հայտնի է, որ սուրբ Գևորգ և սուրբ Սարգիս անպարտելի զորավարները նույնպես երգելով էին ելնում մարտի, նույն հաղթող Դավթի սաղմոսները երգելով:


Քրիստոսի սիրով զգեցած մեր Կամսարական իշխանների հեծյալ խումբը, մեկ տասնյակի չափ, շրջափակվում են մոտ 20000-անոց պարսկական բանակով: Դիմում են Հիսուսին և իրենց վրա զգում երկնքից իջած նրա բանական զորությունը: Մշտապես և ամենքին հաղթող Հիսուսի կենդանի զորությունն իրենց մեջ տեսնելով՝ մարգարեանում են, թե՝ ահա ճեղքելու ենք թշնամու բանակը և անգամ մի քերծվածք չե՛նք ստանալու: Եվ ապա Աստծո բանի զորությամբ` իրե՛նք են հարձակվում և ինչպես դանակը կարագը ճեղքի՝ կոտորելով ու կտրելով թշնամու ամուր շարքերը, անվնաս դուրս են գալիս շրջափակումից, պարսից հրամանատարներին թողնելով ապշանքի մեջ: Ճշմարիտ որ` քերծվա՛ծք անգամ չստանալով են ելնում գերությունից: Եվ ապշահար պարսիկները հրավիրում են Կամսարական իշխանին, որ իրենց զորքերի սպարապետը դառնա ու՝ դառնում է:
Այս մեկն էլ վկայություն իմ կյանքից: Այն մասին, որ Աստծո մարդկանց զորությունը, հիրավի, մահից այն կողմում էլ է կենդանի, մասնակից այս աշխարհում իրենց մերձավորների, հայրենակիցների, բանական դաշտի մարդկանց, նաև երեխաների ու որբերի կյանքին:
Ծնողներս մահացան, երբ ութերորդ դասարանում էի: Բարեկամներս ինձ տարան արհեստագործական մի ուսումնարան, ուր սնում էին, հագցնում, գիշերելու տեղ տալիս: Ստեղծագործում էի: Մի օր ինձ ու ընկերոջս, թաղի «գող» տղերքը՝ 7-8 հոգի, սկսեցին ծաղրել ու ծեծել: Ընկերոջս դեմ ինչ-որ բան ունեին: Ընկերոջս հաջողվեց փախչել: Քիչ անց ինձ էլ հաջողվեց: Փողոցի այն կողմն էի վազում: Հետ նայեցի: Գողականներից մեկը, որ քիչ օրեր անց մեր ուսումնարանի տղերքից, շրջանից եկած բարի մի զավակի դանակահարեց ու նրա կյանքը չհաջողվեց փրկել, նույն այդ մեկը, ծալովի դանակը բաց` հասնում էր ինձ: Շարունակեցի վազել, և... անդորր եղավ հանկարծ, ու որոտընդոստ մի ձայն լսեցի: Հոգևոր ձայն, միայն ինձ լսելի: «Կանգնի՛ր, ես Անդրանիկ Զորավարն եմ, հե՛տ դարձիր»: Հետ դարձա: Այդժամ, զգացի, որ մինչև գոտկատեղս Զորավարի սուրբ հոգին իջավ իմ մեջ և ձեռքս (այդ պահին՝ պայմանականորեն էր իմ ձեռքը) հետ գնաց ու հզոր ապտակ իջավ հետապնդողիս դեմքին: Նա երկայնակի փռվեց փողոցի մեջտեղում ու թպրտում էր: Ես ավելի դանդաղ, հանգիստ վազքով անցա փողոցն ու մտա ուսումնարան: ՈՒժը չէր իմ կողմը, այլ՝ ճշմարիտ իրավունքը, որ գյուղից եկած որբ էի ու միամիտ երեխա` միայն մարմնով մեծ և ուժեղ և լկտի իմ հակառակորդի առաջ: Իրավունքս չանտեսվեց Աստծուց, որ նախապես ասել էր իր ընտրյալներին, թե. «որբի իրավունքը կպահեք» և Տիրոջ ընտրյալներից Անդրանիկը, որ ժամանակին բազմաթիվ որբերի էր փրկել, այդ օրն էլ շնորհի հետևորդիս ապրելու իրավունքը պահեց՝ արդեն իր առավել հոգևոր աստիճանակարգից: Մի աստիճանակարգ, որտեղ կենդանի հոգով սրբերն են գործում:
«Սրբերի բարեխոսություն» որ ասում ենք` նաև սրբերի նման միջնորդությունները նկատի ունենք: Որոնք ակնհայտ բաներ են: Հոգևոր հարազատություն: Հոգևոր-բանական ազգընտանիք: Իզուր չէր հոգևոր Նժդեհը պատերազմի ելնելիս մեր նախնի մեծերից աղոթքով խնդրում նրանց կենդանի զորակցությունը: Եվ այդ զորակցությամբ զորավարը հաղթում էր մարմնով և թվաքանակով ուժեղներին: Իսկ Նժդեհն այդ ամենը լավ գիտեր, որովհետև քահանայի որդի էր և մանկուց Աստվածաշնչից էր սնվել:


Աստծո բանի զորության նվիրապետական այս բանալին մեր օրերում էլ է հրաշքներ գործում: Ո՞վ չի հիշում Շուշի քաղաքի ազատագրումը: Քահանայի թոռ Արկադի Տեր-Թադևոսյանն իր փոքրաքանակ զինվորներին հրամայեց աջ ձեռքերի և մեջքի վրա Փրկչի խաչի նշանը դնել և խաչի հովանու տակ ելնել պատերազմի: Եվ խաչի երևման տոնի օրը հարձակվեցին և տարան Քրիստոսի խաչի պատվին արժանի սքանչելի հաղթանակ:
Խաչի նշանով պատերազմի ելնելու Տերունական խրատը եղավ Կոստանդինոս արքայի օրոք: Նա իր փոքրաթիվ զորքով կամենում էր հաղթել մեծաքանակ բարբարոսներին: Չհպարտացավ, որ գնար-ջարդվեր, այլ սրտանց խնդրեց Աստծուն թե՝ ինչպես վարվել: Այդժամ երկնքում, ամենքին ի տես, հայտնվեց մի դրոշ՝ վրան խաչի նշանը և վրան գրված՝ ՔՐԻՍՏՈՍ, և վերստին գրված. «Սրանո՛վ հաղթիր»: Եվ ինչպես մեր Կոմանդոսը վարվեց, Կոստանդինոսն էլ, իր զինվորներին, զենքից բացի, զինեց Քրիստոսի խաչի նշանով: Եվ մեկը մյուսի հետևից մեծաթիվ հակառակորդների դեմ տարավ փառավո՛ր հաղթանակներ: Ապա Կոստանդինոսը, ասում են, դարձավ աշխարհի ամենահավատացյալ արքան: Թվում է, մինչ օրս չգերազանցված: Կոստանդինոսը մեր Տրդատի ու Լուսավորչի ժամանակակիցն էր:
Բնականաբար, այս վկայությամբ ևս, ինչպես մյուս օրինակներում` Աստծո զորության, Բանական ոգու հաղթանակն էր կայանում` սոսկ մարմնով ուժի հպարտացման հանդեպ:
Այս ամենը իմանալը մեզ համար կարևոր է, որովհետև մենք փոքր ազգ ենք, բայց Աստծո զորությամբ կարո՛ղ ենք մեծերի խարդավանքները պատժել, եթե ապրենք քրիստոնեական կենդանի՛ հավատով, հավատի կյանքով և ո՛չ թե միայն անգիրներով:


Նույն հավատի զորությամբ, երբ Շուշին լցված էր Էլչիբեյի զորքերով՝ գիտությունների թեկնածու, ֆիդայի Ալֆրեդ Ներսիսյանը, արձակագիր Վրեժ Իսրայելյանի, արվեստաբան- լրագրող Սպարտակ Ղարաբաղցյանի և մի օդաչուի հետ, օրը ցերեկով, տաքսի մեքենայով ուխտի գնացին գերեվար Շուշիի Ղազանչեցոց եկեղեցին: Եվ ազերի զինվորներն ու ազերի «բնակիչները» Շուշիի փողոցներում լսում էին Զորավար Անդրանիկի մասին Ալֆրեդ Ներսիսյանի երգերն ու չէին կարողանում ո՛չ որևէ բան հասկանալ, ո՛չ ձեռնարկել, ո՛չ պատասխան տալ: Կարծում էին, թե հայերը արդեն Շուշին ազատագրել են` իրենք են դեռ անտեղյակ: Այս ուխտագնացությունը վստահ հույսով և հավատով էր. ԶՈՐՈՒԹՅԱ՛ՄԲ ԱՍՏԾՈ և ո՛չ երբեք միայն` ըստ մարմնական ուժի:
Շուշիի ուխտագնացությունը Տիրոջ այն խոստմամբ էր, որ հավատավորի ներսում Աստվա՛ծ է բնակվում, իսկ Աստծո առաջ անհնար կամ դիմակայող ոչինչ չկա: Իսկ մեր փոքր ժողովրդի մեջ ամո՛թ է Քրիստոսի հանդեպ հավատ չունենալը կամ կես հավատ ունենալը, քան անհրաժեշտ է հավիտենական մեր համազգային կյանքին:


Մեր «Սասունցի Դավիթ» էպոսն իսկ Աստծո զորության այս հիմնաքարով է: Երբ մեր գենի արտահայտիչ նախնին` Սանասարը, Աստվածածնի պատվերով մկրտվում է սուրբ ավազանում, դառնում է յոթնապատիկ հսկա և զորավոր, քան էր: Հորինվածք չէ մեր էպոսը, այլ հայկական գենի կենդանի սերմնահատիկ, որ ննջած է մեր հոգում, և որը մեր քրիստոնեական կյանքով պիտի արթնացնենք և մեր այդ տեսակին հավատարմենք, որ առավել բարի պտուղներ տանք: Եվ պիտի քրիստոնեավայել ապրենք, որ այդ սերմնահատիկն առավել աճեցնի Աստված` բարի արդյունքներով:


Զորությունն Աստծո երկնքի այն արծիվն է, որի երևալով միաբանված ուժովները՝ մանր կենդանիների նման զարհուրած, ճողոպրում են: Եվ որքան այդ կենդանիները շատ լինեն, անկարելի է, որ արծվի հանդեպ զարհուրհանքը երբևէ անբանական իրենց միաբանությամբ հաղթահարեն, որովհետև չգիտեն, թե որ մեկին կբռնեցնի: Զարհուրելի է բարկացած կենդանի Աստծո ձեռքն ընկնել, վկայում է Սուրբ գիրքը, և բազմաթիվ մարդիկ են նույնը խոստովանում: Որովհետև եթե ապստամբները բանական լինեին, այսինքն, եթե արծիվ լինեին՝ Արծվի կողմից կլինեին, նրա ճշմարիտ թագավորությունը կընդունեին և չէին հակառակի: Եվ այդպես՝ ամե՛նքն են զարհուրում Աստծո բանի զորությունից, Աստծո Արծվից. եթե անգամ միաբան լինեն՝ ո՞վ կարող է իր Ստեղծողի դեմ ելնել ու կենդանի մնալ կամ մինչ ի մահ չվնասվել, չապտակվել, կամ չխեղվել:


Քրիստոս Բանականություն Արծվից, ինչպես Հայտնության գրքում է գրված, պիտի խայտառակությամբ պարտվի համաշխարհային թագավորների ո՛ղջ միությունը, որ այսօր կազմավորվում է և այժմ դեռ հաջողում է մարմնավոր իր պատիր ուժը որպես իրավունք ստախոսություններով, խաբելով ստիպել տալ մարդկությանը: Այսինքն. «ՈՒժն է ծնում իրավունք» ասողները պիտի խայտառակվեն Քրիստոսի` Ճշմարտության հայտնվելուց:
Եվ ամեն բան, որ բաբելոնացվելով որպես ուժ կապստամբի Աստծո Բանի, Աստծո Արծվի դեմ` խայտառակվելով էլ պիտի ընկնի՛ երկնային այն սրի առաջ, որ Աստծո խոսքով է ծագում աշխարհի վրա: Եվ թող մարդասերն Աստված թողություն տա մեր` հավատացյալներիս մեղքերին և թող որ ժամանակին դարձ ապրենք, ինչու՞ ուշանանք կյանքի մեջ մտնել: Տկա՞ր ես, ջա՛նք արա: Ճիշտ է, այդ ամեն ինչ չէ, բայց այդ էլ արդեն մի բան է, քան ոչինչը: Հայտնի է, որ Աստված ջանք անողին շտապո՛ւմ է օգնության:


Հին կտակարանի մարգարեներից մեկը` Դանիելը, պատմում է, որ երբ Աստծո զորությունը սկսեց մոտենալ, բոլոր ուժովները, մարմնապես կուշտերը, այսինքն` մարդակերպ ցուլերն ու գայլերը, ի ծնե շները նաև, հանկարծ զգայական սարսափ զգալով՝ փախան այդ վայրից և միայն ինքը մնաց, որ պահքով մարմնապես տկարացել, բայց հոգով զորացել էր: Իսկ Տիրոջ հրեշտակը երևաց նրան մարդու Որդու նմանությամբ և նրան անվանեց. «Սիրելի՛ մարդ»: Անսիրտ մարդակերպ ցլերին, շներին, գայլերին սիրելի մարդ չէր անվանի. նրանք թեպետ արտաքնապես կուշտ և ուժեղ, սակայն սարսափահար փախչում էին Տիրոջ մոտեցող զորությունից, շնորհի պայծառությունից: Որովհետև այդ զորության ներկայությունից կարող էին միանգամից մեռնել կամ սարսափից ցնորվել, կամ վերածվել աղբի: Ինչպես տեսնում ենք՝ մարմնապես ուժովներինը չեն երբևէ ճշմարտությունն ու իրավունքը և ո՛չ էլ, առավել ևս, տիեզերական իշխանությունը, և ո՛չ էլ ճշմարիտ կյանքը և առավել ևս սուրբ սերը: Որովհետև իրավունքը հոգևոր, ոգեղեն իմաստնությամբ է շնորհ՝ զորությամբ Տիրոջ:
Մեր օրերի վերջում, ինչպես ասացինք, և ինչպես արդեն լինում է, Աստծո զորության արծվի դեմ միաբանվելու են աշխարհի գրեթե բոլոր թագավորները, ոչ թե աստվածերկյուղ, այլ վայ-նյութապաշտ, կաշառասեր իշխանավորները, բայց Բանի զորության արծիվը տարերային աղետներով բռնացնելո՛ւ է նրանց և զարհուրանքից ոչ մի թագավոր պահպանված չի՛ զգալու ինքն իրեն, չգիտեն՝ ո՞ր մեկին է բռնեցնելու կարկուտով, ցունամիով, երկրաշարժով կամ արևի տապով, համաճարակով (հայտնի և դեռևս անհայտ այլ փորձանքներով), մինչև մեր Տիրոջ բոլոր հակառակողներն էլ հալվե՛ն, մաշվե՛ն ու ընկնե՛ն՝ Աստծո ամենահաղթ զորության Արծվի առաջ: Սիրո առաջ: ՈՒրեմն, հաղթող այն թագավորն է կոչվելու, որ Տիրոջով հովվի ու խնամի իր երկիրը:


«Եթե չապաշխարեք, ամենքդ էլ պիտի կորչեք», նախօրոք ասել է Հիսուս:
Եվ այն թագավորները, որ Քրիստոս Տիրոջով չեն կամ Աստծո օրենք են արհամարհում, դրանք իրենց հակառակ իմաստին նենգափոխում, պիտի ընկնեն իրենց չարով: Մի՞թե չենք տեսնում, որ ինչքան աշխարհը բաբելոնացվում է, անբարոյականությունն ու պոռնկությունն այդքան ավելանում են, և նույնքան էլ տարերային աղետներն են շատանում, մեծանում ու հսկայանում, ինչպես գրվածքում խոստացել է Աստված` թե աղետները մեծացնելու է, երբ Իր տված բանականությանն ու սիրուն հակառակ` աշխարհը բաբելոնանա ու ապականվի: Եվ խոստացել է թե` վա՜յ է լինելու չարին կամակիցներին: Եվ երանին այն ազգին, որ Տիրոջ հետ է, Նրա Սուրբ Սիրո հետ: Եվ քանի՜ քանիսը ուշացած, ցավոք, շատ ուշացած պիտի հասկանան երկնքի Արծվի՝ Քրիստոսի խոսքը, թե. «Եթե (ժամանակին) չապաշխարեք, ամենքդ էլ կորչելու եք»: Երանի՜ չուշացողներին:


Եվ բաբելոնացող մարդկությանը Աստված խոստացել է այս անգամ ոչ թե ջրհեղեղով կործանել, այլ կրակով այրել: Եվ ահա, աշխարհի ապականման հետ մեկտեղ, ողջ երկրագունդն սկսել է տաքանալ, հիշեցնելով «կրակով այրման» նախազգուշացումը: Հինգ իմաստուն կույսերի առակը հիշելով ևս` լավ է զգոնանանք և չուշանանք.
«Երանի ժամանակին լսողներին, ոչ թե ուշացածներին»:
Չէ՞ որ շատերս ենք փափագում հավիտենության հետևորդ լինել և ոչ թե անպտուղ մի կցորդը` անցնող ժամանակի: Կյանքի հետևորդ լինել և ոչ թե դժբախտությունների կամ անմիտ փորձությունների կամ ահռելի աղետների մեջ ընկնելը կուրությամբ փնտրողների:
ՈՒստի իրավունքը Աստծունն է, նրա սիրով և ընկերասիրությամբ առաջնորդվողներինը:
Տերունական աղոթքում պատահական չէ, որ ասում ենք՝ Քոնն է զորությունը… Չենք ասում` ուժը, որ խիստ ցածր ու խիստ ստվերային բնորոշում կլիներ:
Հոգևոր Նժդեհի խոսքի այն հատվածը, որում հայն է նկարագրվում խաչի վրա, ցնցող և զորավոր է մեր ամենքի համար: Սակայն հարկ է անխարդավ կարդալ և թշնամու խոսքը Նժդեհին չվերագրել, քանի որ մենք զորության «ոգեղեն» ժողովուրդ ենք, ի բնե «ոգեղեն», այսինքն՝ զորության ժողովուրդ ենք, որ խաչվելով էլ գիտի սքանչելիորեն հաղթել և հարություն առնել: Հոգևոր ժողովուրդ, որ երբ զարթնենք, մարմնասեր-նյութապաշտ «ուժեղ հպարտներին» պիտի թողնենք իրենց շարունակական ամոթի մեջ:

Մաքսիմ ՈՍԿԱՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4081

Մեկնաբանություններ