Մոսկվան ակնկալում է, որ Հայաստանի իշխանությունները թույլ չեն տա դպրոցներ տեղափոխել 8-րդ դասարանի պատմության դասագիրքը, որը խեղաթյուրում է 18-րդ դարավերջի և 19-րդ դարասկզբի Հարավային Կովկասի իրադարձությունները՝ ասված է ՌԴ ԱԳՆ հաղորդագրության մեջ: Ըստ այդմ՝ դասագրքի գլուխներից մեկում «Արևելյան Հայաստանի բռնի միացումը Ռուսաստանին» սադրիչ վերնագրով վերանայվել են 1826-1828 թ.թ. ռուս-պարսկական պատերազմի արդյունքներն ու Թուրքմանչայի պայմանագիրը կոչվել է Արևելյան Հայաստանի «բռնակցում»:                
 

Տիրոջ ոտքերի մոտ

Տիրոջ ոտքերի մոտ
21.05.2013 | 00:30

(սկիզբը` այստեղ)

ՄԱՍ II

1. Սերը փորձաքար է, որի միջոցով հասու են դառնում ճշմարտության իսկությանը. դրանով բոլոր մարդիկ կիմանան, որ դուք իմ աշակերտներն եք: Ես նույնպես օգտվում եմ արդարության սրից: Ոմանք առաջին հայացքից հակված են մտածելու, որ ես Սողոմոնի նման մտադիր եմ իմ գործն ավարտել առանց ողորմության, բայց իմ նպատակը, ինչպես նրանը, սիրո փորձաքարը կիրառելն է, որը վեր կհանի ճշմարտությունը և ցույց կտա, որ դուք այն նույն Սիրո Աստծո զավակներն եք, որն Իր կյանքը տվեց ձերը խնայելու համար: Հետևաբար, պետք է մնաք այդ սիրո մեջ և ծառայեք միմյանց, նույնիսկ ձեր կյանքը տաք՝ ծառայելու ուրիշներին, ինչպես որ ես տվեցի իմ կյանքը ձեզ համար: Ինչպես ես եմ կենդանի, դուք նույնպես կենդանի եք լինելու:
2. Եթե դուք իմ աշակերտներն եք, իսկապես ձեր սիրո ծառայությունը շատ պտուղ կտա: Եվ եթե մարդիկ չարախոսեն ձեզ ու կշտամբանքներ թափեն ձեզ վրա, աղոթե՛ք նրանց համար և պարսավելու փոխարեն թո՛ւյլ տվեք, որ ճաշակեն ձեր սիրո քաղցր պտուղը:
Երբ չարաճճի տղաները քաղցր պտուղ են տեսնում ծառի վրա, քարեր են նետում, իսկ ծառն առանց փնթփնթոցի քարերի փոխարեն նրանց վրա է թափում իր սքանչելի պտուղները: Ծառը քարեր չունի նետելու համար, բայց ինչ Աստված տվել է նրան, նա տալիս է առանց գանգատվելու: Մի՛ վհատվեք վատ վերաբերմունքից, քանզի այն փաստը, որ մարդիկ կշտամբանք են նետում ձեզ վրա, լիակատար վկայությունն է նրա, որ դուք պտղաբեր կյանքով եք ապրում: Թեև նրանք նախանձությունից ու չարությունից են այդպես վարվում ձեզ հետ, բայց այդ ճանապարհով ձեր երկնային Հոր փառքն է հայտնի դառնում: Մի՛ կարծեք, թե Աստված փառքի է տենչում, կամ Նրա փառքի մեջ պակասում է մի բան, որը մարդը կարող է ապահովել: Դա անհնար է: Նրա սիրո նպատակն այդ նվաստ արարածին՝ մարդուն, մեղսանկյալ վիճակից բարձրացնելը և վեր՝ դեպի Իր փառքի դրախտը, տանելն է: Այսպիսով Նա փառքը ոչ թե Իրեն, այլ մարդուն է տալիս՝ սրբելով ու մաքրելով նրան, և սրանում են հայտնի դառնում Նրա սիրո հրաշքն ու վեհությունը:
3. Նրանց, ովքեր իրենց ջանքերով շատերին են մղել շրջվելու մեղքից և արդարություն գտնելու իմ մեջ, ես այնպիսի փառք կտամ, որ նրանք նախ կփայլեն աստղերի նման, իսկ հետո դառնալով կատարյալ՝ արևի նման կշողան իրենց Հոր արքայության մեջ: Աստղերը խամրում և անհետանում են արդարության արեգակի ծագելուն պես, բայց իմ Հոր ցանկությունն է, որ Իր որդիները դառնան Իր նման կատարյալ ու Իր հետ փայլեն հավիտենական փառքի մեջ՝ ընդմիշտ ցնծալով Նրա անեզր և հավերժական սիրո մեջ:
4. Կան փոքրիկ արարածներ, որոնք անհամեմատ ստորադաս են մարդուց, ինչպես լուսատտիկն իր առկայծող լույսով և որոշ փոքր բույսեր Հիմալայների բուսականության մեջ, որոնք մութ ջունգլին, որտեղ ապրում են, իրենց աղոտ շողշողացող փայլով լուսավորում են, որքան կարողանում են: Մանրիկ ձկները նույնպես, որ լողում են օվկիանոսի խոր ջրերում, արձակում են առկայծող լույս, որն ուղղորդում է ուրիշ ձկներին և օգնում խույս տալու իրենց թշնամիներից: Որքա՜ն առավել ևս իմ զավակները պետք է լինեն լույս աշխարհում և եռանդուն լինեն ինքնազոհողության մեջ՝ իրենց աստվածատուր լույսի միջոցով ճշմարտության ճանապարհին կանգնեցնելու նրանց, ովքեր խավարի պատճառով կարող են սատանայի զոհը դառնալ:
5. Եթե այդ երկնառաք կարողությունները նրանք չեն ծառայեցնում Աստծուն և Նրա արարածներին, ապա այդ երկնային նվերները հավիտյան կորցնելու վտանգի մեջ են: Այսպիսի բան պատահել է մութ քարանձավների խոր ջրերում ապրող ձկների հետ, նաև Տիբեթի որոշ ճգնավորների. նրանք այնքան երկար են ապրել խավարի մեջ, որ ամբողջովին կորցրել են իրենց տեսողությունը: Նույն կերպ ջայլամը իր թևերը չօգտագործելու պատճառով ամբողջությամբ կորցրել է թռչելու կարողությունը: Հետևաբար ուշադի՛ր եղեք, որ չարհամարհեք ձեզ վստահված նվերներն ու շնորհները, այլ գործածե՛ք դրանք, որ կարողանաք բաժին ունենալ ձեր Տիրոջ երանության ու փառքի մեջ:
6. Երբեմն, երբ ծառայության ինչ-որ խոշոր գործ պետք է արվի, ես իմ նպատակի համար ընտրում եմ նրանց, ովքեր քիչ են գնահատված աշխարհի աչքին, քանզի նրանք չեն պարծենում իրենց սեփական իմաստությամբ կամ կարողությամբ, այլ ամբողջովին ինձ են ապավինում և իրենց ունեցած փոքր ունակությունը մեծ արժեք չհամարելով՝ նվիրում են ամենը, ինչ ունեն, և իմ գործին են նվիրվում ի սեր մարդկանց: Օրինակ, երբ ես ամայի վայրում հինգ հազար մարդկանց կերակրեցի հինգ հացով և երկու ձկով, դու կհիշես, որ ես այդ հրաշքն իմ աշակերտների օգնությամբ չկատարեցի, որովհետև նրանք լի էին կասկածով ու շփոթվածությամբ և ուզում էին բազմությանը քաղցած ուղարկել: Իմ ծառան այդ դեպքում փոքրիկ տղան էր, որին ես բուժել էի կաթվածահարությունից: Իմ խոսքերը լսելու փափագով լցված՝ նա որոշեց հետևել ինձ: Նրա խեղճ մայրը շորի մեջ մի քանի գարեհաց ու չորացրած ձուկ էր փաթաթել, որը բավարար էր երկու կամ երեք օրվա ճամփորդության համար: Երբ բազմությանը կերակրելու համար հարցուփորձ արվեց, այդ հավատարիմ փոքրիկ տղան միանգամից բերեց իր ամբողջ ունեցածն ու դրեց աշակերտների ոտքերի մոտ: Թեև այնտեղ ունևոր մարդիկ կային, որոնք իրենց հետ ավելի լավ սնունդ ունեին, ինչպես օրինակ՝ ցորենի թխվածքներ, նրանք պատրաստ չէին հրաժարվելու դրանցից: Այսպիսով, այդ տղայի՝ իմ անվանակցի գարեհացերի շնորհիվ էր, որ իմ օրհնությամբ բազմությունը կերակրվեց լավագույն սնունդով:
7. Շատերը երախտագիտության պակասն այնքան ունեն, որ ինչպիսի օրհնություններ էլ շնորհվեն նրանց, անգամ եթե հրաշքներ կատարվեն իրենց օգտին, նրանք շարունակում են մնալ անգոհ ու անշնորհակալ: Նման մարդիկ չեն կարող երբևէ ներգրավվել ուրիշներին ծառայելու և երջանկացնելու համար, այլ նման են այն մարդուն, որին ես բուժեցի երեսունութ տարվա անբուժելի հիվանդությունից: Երախտապարտ լինելու և ինձ հավատալու փոխարեն նա նույնիսկ չջանաց հիշել իմ անունը: Նման մարդկանցից աշխարհը որևէ բարիք չի կարող ակնկալել. դա գալիս է միայն նրանցից, ովքեր աղքատ այրի կնոջ նման պատրաստ են հրաժարվելու այն ամենից, ինչ ունեն, նույնիսկ իրենց ողջ ապրուստից:
8. Ճշմարիտ ծառայության և պարտքի կատարման համար իմ ծառաները պետք է պատրաստ լինեն նույնիսկ իրենց կյանքը տալու՝ այն հավատարիմ զինվորի նման, որը մնաց իր դիրքում՝ սառնամանիքի ու տեղացող ձյան մեջ, մինչև սառեց մահվան աստիճան, թեև պահակախմբից մյուսները գնացին կրակի մոտ տաքանալու: Երբ թագավորը եկավ ու տեսավ նրան անշարժ ու հավատարիմ կանգնած անգամ մահացած վիճակում, հանեց իր թագը և որոշ ժամանակ դրեց նրա գլխին՝ ասելով. «Այսպիսի հավատարիվ զինվորն ու ծառան արժանի է իմ խույրի պատվին և փառքին: Եթե նա ողջ մնար, իմ թագավորության գլուխը կդարձնեի»: Իմ հավատարիմ ծառաներն այդպիսին պետք է լինեն այն ծառայության մեջ, որին ես կոչում եմ նրանց, և ովքեր իրենց գործը նման հավատարմությամբ ու արիությամբ են ավարտին հասցնում, նրանց կշնորհեմ հավիտենական թագավորության անխամրելի թագը:
9. Շատերը վատնել են իմ ծառայության համար իրենց տրված թանկագին ժամանակը, բայց նույնիսկ նրանց համար կա հնարավորություն՝ սթափվելու և լավագույն ձևով օգտագործելու իրենց մնացած ժամանակը: Նրանք նման են այն որսորդին, որը ջունգլիում թափառելիս մի քանի գեղեցիկ քար հավաքեց գետի ափից: Դրանց արժեքից անտեղյակ՝ մեկը մյուսի հետևից դրեց իր պարսատիկում՝ խփելու գետի մոտի ծառերին նստած թռչուններին: Այդպես քարերը մեկ առ մեկ ջուրն ընկան ու կորան: Մեկը դեռ իր ձեռքում՝ վերադարձավ քաղաք և քանի որ շուկայի մոտով էր անցնում, ակնագործը նկատեց այն ու անմիտ մարդուն ասաց, որ դա արժեքավոր ադամանդ է, որի համար նա կարող է հազարավոր ռուփիներ ստանալ: Դա լսելով՝ որսորդն սկսեց ողբալ իր անձն ու ասել. «Վա՜յ ինձ: Ես չգիտեի այդ քարերի արժեքը և դրանցից շատերն օգտագործել եմ գետափնյա թռչուններին խփելու համար. ադամանդներն էլ ընկել են գետի մեջ ու կորել, այնինչ ես միլիոնատե՜ր կարող էի լինել: Այնուամենայնիվ այս մեկը պահել եմ, և այն շահած բան է»: Յուրաքանչյուր օրը նման է թանկարժեք ադամանդի: Եվ չնայած բազում անգին օրեր են վատնվել՝ հետամուտ լինելով անցողիկ հաճույքներին, ու ընդմիշտ սուզված են անցյալի խորքերում, դուք պետք է գիտակցեք արժեքը նրա, ինչ մնում է, և հնարավորինս գործի դնելով՝ ձեզ համար հոգևոր գանձեր ամբարեք: Օգտագործե՛ք այն իմ ծառայության մեջ, ով ձեզ կյանք է տվել ու դրա բոլոր անգին բարիքները, և ուրիշներին մեղքից ու մահվանից փրկելու համար գործի դնելով դրանք՝ դուք հավիտենական, երկնային պարգև կստանաք:
(շարունակելի)


Անգլերենից թարգմանեց
Գրիգոր ՄՈՎՍԻՍՅԱՆԸ
Նկարիչ` Մայիս ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1539

Մեկնաբանություններ