«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Ջեբ­կի­րու­թ­յու­նը որ­պես գի­տակց­ված կե­ցու­թ­յուն

Ջեբ­կի­րու­թ­յու­նը որ­պես գի­տակց­ված կե­ցու­թ­յուն
22.12.2020 | 01:44

ԳԵՂՋ­ԿԱ­ԿԱՆ ԾԱՆ­ԾԱ­ՂԱՄ­ՏՈՒ­ԹՅԱՆ «ՀՄԱՅՔ­ՆԵ­ՐԸ»


Պարզ­վում է՝ խոր մո­լո­րու­թյուն է այն ըն­կա­լու­մը, թե ջեբ­կի­րու­թյունն ան­հա­տա­կան տն­տե­սա­կան գոր­ծու­նեու­թյան տե­սակ է։ Բավ է լի­նել դրա ար­հես­տա­վար­ժը, ու կա­րող ես «հմ­տու­թյուն­նե­րիդ» խոր­խո­րա­տը քա­շել նաև մի ամ­բողջ կա­ռույց։
Կոնկ­րե­տա­նա՞նք։ Խնդ­րեմ։
Հա­յաս­տա­նի ազ­գա­յին կի­նո­կենտ­րո­նի (ՀԱԿ) ֆեյս­բու­քյան է­ջում կար­դում ենք. «Ինչ­պես հայտ­նում է Марс Медиа-ն՝ «Սու­սե­րով պար» և «Երկ­րա­շարժ» ֆիլ­մե­րը, ո­րոնք ֆի­նան­սա­կան ա­ջակ­ցու­թյուն են ստա­ցել Հա­յաս­տա­նի ազ­գա­յին կի­նո­կենտ­րո­նի կող­մից, չորս ֆիլ­մե­րի հետ միա­սին գն­վել են Լա­տի­նա­կան Ա­մե­րի­կա­յում ցու­ցադ­րու­թյուն­նե­րի հա­մար»։


Մի կողմ թող­նե­լով, որ բրա­զի­լա­կան դիստ­րի­բյու­տո­րի ու Encripta վի­դեո­հար­թա­կի կող­մից ԾՈՐր ԾպՊ­ՌՈ-ի թո­ղար­կա­ծի մեջ Հա­յաս­տա­նի մաս­նակ­ցու­թյունն իր կի­նո­կենտ­րո­նով գրե­թե զրո­յա­կան է, հատ­կա­պես «Սու­սե­րով պա­րի» դեպ­քում, անց­նենք բուն դի­տար­կում­նե­րին, ո­րոն­ցում այդ նույն կա­ռույ­ցի մաս­նակ­ցու­թյու­նը ո՛չ միայն զրո­յա­կան չէ, այլև մե­ջը մե­կը մյու­սից զար­մա­նահ­րաշ, գու­նա­գեղ պատ­մու­թյուն­ներ ու­նի, ո­րոնց վեր­հա­նումն ու օ­րեն­քի դի­տան­կյու­նից ըն­թեր­ցու­մը մեր ի­րա­վա­պահ­նե­րից ար­հես­տա­վար­ժու­թյան լր­ջա­գույն քն­նու­թյուն են պա­հան­ջում։
Վե­րը բեր­ված հրա­պա­րա­կու­մով «միա­միտ» հմ­տու­թյամբ խառ­նե­լով ժա­մա­նա­կա­յին չա­փում­ներն ու ան­տե­ղյակ­նե­րին ա­պա­կող­նո­րո­շե­լով՝ միր­զա­խա­նյա­նա­կան կի­նո­կենտ­րո­նը փոր­ձում է հա­վա­տաց­նել, թե այն­քան էլ պե­տու­թյան վզին նս­տած կա­ռույց չէ, թե իբր իր ա­ջակ­ցու­թյամբ ստեղծ­ված ֆիլ­մերն այն­քա՜ն լավն են, որ մր­ցու­նակ են մի­ջազ­գա­յին հար­թա­կում, գն­ման են­թա­կա ապ­րանք են։ Սա­կայն, այս­քանն ա­նուղ­ղա­կի ա­սե­լով, այ­դու­հան­դերձ չի՛ հա­մար­ձակ­վում այն­քա՜ն ա­ռաջ գնալ, որ նաև հա­վե­լի, թե դրանք փող են աշ­խա­տում, փող են բե­րում՝ փոխ­հա­տու­ցե­լով ի­րա­կա­նաց­ված ծախ­սե­րը։ Չի՛ հա­մար­ձակ­վում, քան­զի այս դեպ­քում մեջ­տեղ կգան ի­րա­վա­պահ մար­մին­նե­րի կող­մից տր­վե­լիք ան­ցան­կա­լի բա­զում հար­ցեր, ո­րոնց առն­չու­թյամբ ա­ռար­կա­յա­կան մե­ծա­թիվ դի­տար­կում­ներ են ար­ված ՀՀ հաշ­վեքն­նիչ պա­լա­տի ու­սում­նա­սի­րու­թյու­նում։ ՈՒ քա­նի որ չա­փից ա­վե­լի «խե­լո­քու­թյու­նից» փորձ­ված աղ­վեսը եր­կու ոտ­քով է թա­կարդն ընկ­նում, է­ժա­նա­գին դի­վի­դենդ­նե­րի հրա­պույ­րին տր­ված կի­նո­կենտ­րոնն իր գլ­խին կանգ­նա­ծի գեղջ­կա­կան ծան­ծա­ղամ­տու­թյամբ վրի­պում է էա­կա­նում՝ ա­կա­մա ցու­ցա­նե­լով հան­ցա­վոր մաս­նակ­ցու­թյան լրա­ցու­ցիչ փաս­տեր մի ի­րո­ղու­թյան, որն իր ամ­բող­ջու­թյան ու ծա­վա­լայ­նու­թյան մեջ ՀՀ քնն­չա­կան կո­մի­տեի վա­րույ­թում է՝ հա­րա­կից բաց­վող ու դեռ բաց­վե­լիք այլ դր­վագ­նե­րով։

«ԵՐԿ­ՐԱ­ՇԱՐԺՆ» ՈՒ «ՍՈՒ­ՍԵ­ՐՈՎ ՊԱ­ՐԸ»


Ինչ­պես լու­սան­կա­րում ե­ղած հա­վաս­տում­նե­րից տես­նում ենք, «Երկ­րա­շար­ժը».
-կի­նո­կենտ­րո­նի նախ­կին տնօ­րե­նու­թյան օ­րոք նկա­րա­հան­ված, 2016 թ. ար­տադ­րու­թյան ֆիլմ է,
-ար­տադ­րող եր­կր­ներ են Հա­յաս­տանն ու Ռու­սաս­տա­նը,
-հա­մաշ­խար­հա­յին ցու­ցադ­րու­մից ու­նե­ցել է ա­վե­լի քան 3 մի­լիոն 910 հա­զար, ռու­սաս­տա­նյա­նից՝ մոտ 3 մի­լիոն 630 հա­զար դո­լա­րի ե­կա­մուտ։
Չմո­ռա­նա­լով «Երկ­րա­շարժ» կի­նոն­կա­րին ըն­դա­մե­նը 8 մի­լիոն դրա­մով մաս­նակ­ցու­թյան փաս­տը, Հա­յաս­տա­նը «Սու­սե­րով պա­րին» մաս­նակ­ցել է ար­դեն... շուրջ 100 մի­լիոն դրա­մով ու դրա դի­մաց տես­նում ենք հետևյալ հղում­նե­րը՝
-ար­տադ­րող եր­կիր՝ Ռու­սաս­տան,
-ար­տադ­րու­թյան թիվ՝ 2018 (ա­սել է՝ շմիր­զա­խա­նյա­նա­կան ժա­մա­նակ­ներ),
-հա­մաշ­խար­հա­յին ցու­ցադ­րու­մից 21011, ռու­սա­կա­նից՝ 22 հա­զար դո­լար ե­կա­մուտ։
Հի­մա, խնդ­րում եմ, չզ­լա­նալ ու հա­մե­մա­տել այս ֆիլ­մե­րի վրա հա­յաս­տա­նյան կող­մի ծախ­սե­րը՝ «Երկ­րա­շարժ»՝ 8 մի­լիոն դրամ, «Սու­սե­րով պա­րը»՝ 100 մի­լիոն դրամ, դրանց հետ բե­րած կամ աշ­խա­տած փո­ղե­րը՝ հա­մա­պա­տաս­խա­նա­բար 7 մի­լիոն 540 հա­զար դո­լար ու... 43 հա­զար 011 դո­լար (հան­կարծ միամ­տո­րեն չմ­տա­ծեք, թե դրանք հա­յաս­տա­նյան բյու­ջե են մտել) և վեր­ջա­պես փոր­ձել հաս­կա­նալ, թե ի՛նչ «փայ­լուն» դե­րա­կա­տա­րու­թյամբ է կի­նո­կենտ­րո­նի գլ­խին հայ­տն­վել Շ. Միր­զա­խա­նյա­նը, ով օ­րենք­նե­րի կոպ­տա­գույն խախ­տու­մով ար­դեն 3,5 տա­րի կա­ռույ­ցի գլ­խին է ժ/պ-ի կար­գա­վի­ճա­կով, ու վե­րա­դա­սի բնավ պետքն էլ չէ օ­րենք­նե­րի ոտ­նա­հա­րու­մը։
«Սու­սե­րով պա­րը» կի­նոն­կա­րի և հա­րա­կից այլ դր­վագ­նե­րով մյուս փաս­տե­րի մա­սին մենք ա­մե­նայն ման­րա­մաս­նու­թյամբ չենք խո­սի, քա­նի որ դրանց վե­րա­բեր­մամբ ե­ղել են մեր մի քա­նի ծա­վա­լուն հրա­պա­րա­կում­նե­րը, ո­րոնց հի­ման վրա ՀՀ քնն­չա­կան կո­մի­տեի վա­րույ­թում գործ կա հա­րուց­ված, սա­կայն չէինք էլ ու­զե­նա այս հա­վե­լյալ հի­շա­տա­կու­մը չա­նել, քան­զի այն նույն­քան հա­վե­լյալ ան­գամ հու­շում է «Սու­սե­րով պա­րը» ֆիլ­մով շմիր­զա­խա­նյա­նա­կան կի­նո­կենտ­րո­նի ա­րած մա­նի­պու­լյա­ցիա­նե­րի մա­սին։

ՀԸ՞, ՀԱՐ­ՑԵՐ ԿԱ՞Ն


Ի հա­վե­լումն ե­ղած վկա­յում­նե­րի, որ բա­ցի 100 մի­լիոն դրամ տրա­մադ­րե­լուց ու հա­վա­նա­բար դրա տակ թաքն­ված ստ­վե­րա­յին գոր­ծո­ղու­թյու­նե­րից զատ ՀԱԿ-ը «Սու­սե­րով պա­րը» ֆիլ­մի հետ այլ առն­չու­թյուն չու­նի։ Սույ­նը հա­վաս­տում է և kinobusiness.com-ի 07.05. 2018 թվագ­րու­թյամբ հրա­պա­րա­կու­մը. «Ռե­ժի­սոր Յու­սուպ Ռա­զի­կո­վը Հա­յաս­տա­նում ա­վար­տեց «Սու­սե­րով պա­րը» կի­նոն­կա­րի նկա­րա­հա­նում­նե­րը... Ռու­սաս­տա­նի մշա­կույ­թի նա­խա­րա­րու­թյան ա­ջակ­ցու­թյամբ կի­նոն­կա­րի պրո­դյու­սե­րու­թյունն ա­նում է Ռու­բեն Դիշ­դի­շյա­նի «Մարս մե­դիա» կի­նոըն­կե­րու­թյու­նը»։
Հը՞։ Հար­ցեր կա՞ն։ Որ­պես ֆիլ­մի ար­տադ­րու­թյա­նը մաս­նակ­ցած կողմ, այս­տեղ Հա­յաս­տա­նի ու նրա կի­նո­կենտ­րո­նի մա­սին տես­նում ե՞ք որևէ հի­շա­տա­կում։ Հի­մա շատ սխալ­ված կլի­նե՞մ, ե­թե շուռ գամ ու հարց­նեմ. «Ի դեմս Հա­յաս­տա­նի ազ­գա­յին կի­նո­կենտ­րո­նի, «Սու­սե­րով պա­րը» ֆիլ­մին 100 մի­լիոն դրամ որ­պես ի՞նչ էիր տրա­մադ­րում, կի­նո­կենտ­րո­նի այ ոչ ու բա­րով տնօ­րե­նի ժ/պ Միր­զա­խա­նենց Շու­շո, նշա­նիդ օ­ժի­տի գու­մա՞րն էիր ամ­բող­ջա­ցում»։ Շա՞տ սխալ­ված կլի­նեմ, ե­թե շուռ գամ ու ՀՀ հպարտ քա­ղա­քա­ցու ա­նա­ռողջ հե­տաքր­քր­վա­ծու­թյամբ փոր­ձեմ ի­րա­զեկ­վել. ««Սու­սե­րով պա­րը» կի­նոն­կա­րի պատ­մու­թյան մութ կող­մե­րը քն­նե­լու, վեր հա­նե­լու հա­մար դեռ ինչ­քա՞ն ժա­մա­նակ է անհ­րա­ժեշտ ՀՀ ի­րա­վա­պահ մար­մին­նե­րին, երբ ՀՀ վե­րաքն­նիչ պա­լա­տի բե­րա­նով գոր­ծի ա­ռյու­ծի բա­ժի­նը ծա­մած, դեմ­ներդ դրած է նաև «Սու­սե­րով պա­րին» հա­ջոր­դած հա­վե­լյալ բա­ղադ­րիչ­նե­րով»։
Սա­կայն սույ­նով մեր բուն խն­դի­րը կի­նո­կենտ­րո­նում առ­կա ֆի­նան­սա­կան քյալ­լա­գյո­զու­թյուն­նե­րը վեր­հա­նե՛­լը չէ միայն, ո­րոնք, ի դեպ, միայն մեր հու­շում­նե­րով չեն ամ­բող­ջա­նում։ Շմիր­զա­խա­նյան կի­նո­կոմ­բի­նա­տո­րի մե­քե­նա­յու­թյուն­նե­րը դի­տար­կած այլ կա­ռույց­ներ էլ կան. մե­կը Հաշ­վեքն­նիչ պա­լատն է փաս­տե­րի իր ար­ձա­նագ­րու­մով ու ՀՀ ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյուն ի­րա­զե­կու­մով։ Ի դեպ, պա­լա­տի այդ բա­ցա­հայ­տում­նե­րից վեր­ջի­նիս սար­սափն այն­քա՜ն մեծ է ե­ղել, որ, մո­ռա­ցած իր հո­վա­նա­վո­րյա­լին, փու­թա­ցել է խայ­տա­ռակ բա­ցա­հայ­տում­նե­րից տրա­քող փա­թե­թը ժամ ա­ռաջ հանձ­նել ՀՀ գլ­խա­վոր դա­տա­խա­զու­թյա­նը։ Մյուս կա­ռույ­ցը ՝իլ­մար­տադ­րող­նե­րի հա­մա­հայ­կա­կան ֆե­դե­րա­ցիան է կի­նո­կենտ­րո­նի ու ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյան կայ­քե­րում տե­ղադր­ված փաս­տե­րի հի­ման վրա ի­րա­կա­նաց­րած մո­նի­տո­րին­գի ար­դյունք­նե­րով, ո­րոն­ցով հա­վաստ­վում-վկայ­վում է, որ շմիր­զա­խա­նյա­նա­կան տի­րա­պե­տու­թյան տա­րի­նե­րին հայ կի­նո­յում փո­շիաց­վել է ա­վե­լի քան մեկ մի­լիարդ 200 մի­լիոն դրամ։
Սա­կայն ե­թե կու­զեք շատ ա­վե­լի ան­կեղ­ծու­թյուն, մեր մտա­հո­գու­թյու­ներն ան­գամ ֆի­նան­սա­կան այս այ­լան­դա­կու­թյուն­ներն էլ չեն, ո­րոնց ջր­վե­լու հետ հույ­սեր է կա­պում կի­նո­կենտ­րո­նի տնօ­րե­նի ժ/պ-ն՝ ու­նե­նա­լով ժա­մա­նա­կի մեջ գոր­ծը «քնեց­նե­լու» ակն­կա­լիք, ին­չի հա­ճույ­քը, բնա­կա­նա­բար մենք նրան չենք ըն­ձե­ռի՝ ել­նե­լով այդ նույն հայ կի­նո­յի շա­հե­րից։ Շ. Միր­զա­խա­նյա­նը հայ կի­նո­յի ու ի­րա­կա­նու­թյան հա­մար ան­հա­մե­մատ սար­սա­փե­լի երևույթ է ա՛յլ, ա­վե­լի ա­ռանց­քա­յին ա­ռու­մով, ո­րի ուղ­ղա­կի ու ա­նուղ­ղա­կի ար­դյունք­նե­րը, որ­պես եր­կիր, պե­տու­թյուն, ազգ, լիու­լի խփշ­տե­ցինք դա­վա­ճա­նա­կան ձեռ­քով մեզ պար­տադր­ված այս 44-օ­րյա ա­ղե­տա­լի պա­տե­րազ­մում։


«ՄԵ­ԼԻՑ» «ՉՆ­ՉԻԿ» ՀՈ­ԳԵ­ԳԱ­ՐՈՒ­ԹՅՈՒ­ՆԸ


Ճա­կա­տագ­րի հեգ­նան­քո՞վ, թե՞ դրա լավ էլ հա­տու դի­տա­վո­րու­թյամբ Շ. Միր­զա­խա­նյա­նի՛ օ­րոք մե­զա­նում կյանք տր­վեց «Մել» կի­նոն­կա­րին։ Սե­ռա­փոխ մար­զի­կի կյան­քի կի­նո­վա­վե­րա­ցու­մը, որ ի­րա­կա­նում այ­լա­սեր­վա­ծու­թյան բա­ցա­հայտ քա­րոզ էր, այդ կեղ­տոտ խա­ղի մեջ հայ կի­նո­յի լկ­տի ներ­քա­շում, հան­րու­թյան բարձ­րաց­րած ընդ­վզ­ման տակ հրամց­վեց որ­պես եր­բեմ­նի ծան­րոր­դի մար­զա­կան հա­ջո­ղու­թյուն­նե­րը ներ­կա­յաց­նե­լու փորձ, մինչև որ այն իր պաշտ­պա­նու­թյան տակ ա­ռավ վար­չա­պետ կարգ­ված Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը, ով խն­դի­րը զգա­յա­կան հար­թու­թյուն տա­նե­լով ու որ­պես ան­հա­տի ող­բեր­գու­թյուն ներ­կա­յաց­նե­լով, փաս­տո­րեն ոչ միայն իր հո­վա­նու տակ վերց­րեց իշ­խա­նու­թյան մա­կար­դա­կով սեր­ման­վող այ­լա­սեր­վա­ծու­թյու­նը, այլև մար­տահ­րա­վե­րի տես­քով հայ­տա­րա­րեց, որ հպարտ է ֆիլ­մի նկա­րա­հան­մա­նը կա­նաչ լույս ցու­ցա­նած նա­խա­րա­րու­թյան ո­րո­շու­մով։
Հայ­րե­նի­քը 44-օ­րյա պա­տե­րազ­մա­կան ա­վան­տյու­րա­յի մեջ ներ­քա­շա­ծը հար­կավ ու­րիշ բա­նե­րով էլ կա­րող է «հպարտ» լի­նել, սա­կայն նկա­տենք, որ ա­մեն ին­չի վրա ազ­դե­լու լծակ­նե­րը ձեռ­քի տակ ու­նե­նա­լով հան­դերձ չզո­րեց գեթ մեկ հե­ռուս­տաըն­կե­րու­թյան պար­տադ­րել կամ հա­մո­զել «Մե­լը» ցու­ցադ­րե­լու հա­մար­ձա­կու­թյու­նը ստան­ձել։ Ա­վե­լին, ոչ մի հ/ը չու­նե­ցավ կի­նո­կենտ­րո­նի տնօ­րե­նի ժ/պ-ի մտ­քի «խո­րու­թյունն» ու «բա­րո­յա­կա­նու­թյու­նը», որ հա­մար­ձակ­վեր բա­ցա­հայտ այ­լա­սե­րում քա­րո­զող ֆիլ­մը դի­տար­կել որ­պես պար­զա­պես մար­զա­կան հա­ջո­ղու­թյուն­նե­րի անդ­րա­դարձ։
Այս­տեղ թերևս ա­վե­լորդ չհա­մա­րենք նկա­տել, որ ազ­գա­յին, բա­րո­յա­կան ար­ժե­հա­մա­կարգ, հոգևոր նկա­րա­գիր քայ­քա­յող «Մել» կի­նոն­կա­րին ա­ռանց վա­րա­նե­լու 20 մի­լիոն դրամ հատ­կաց­րած կի­նո­յի Շու­շոն, ով ո­չինչ հենց այն­պես չի տա­լիս ու ա­նում (այս մաս­նա­վո­րե­ցու­մը հա­տուկ ի­րա­վա­պահ մար­մին­նե­րի հա­մար է ար­վում) իր ձեռ­նա­սուն փոր­ձա­գետ­նե­րի ու­ժե­րով ար­գե­լա­փա­կեց 20 հո­գու կյանք փր­կած, աշ­խար­հի ու Եվ­րո­պա­յի բազ­մա­կի չեմ­պիոն, ի­րա­պես ազ­գա­յին հե­րոս Շա­վարշ Կա­րա­պե­տյա­նի մա­սին ֆիլ­մի հայ­տը՝ ա­մե­նայն հա­վա­նա­կա­նու­թյամբ չհան­դուր­ժե­լով, որ լե­գեն­դար սու­զա­լո­ղոր­դը սե­ռա­կան ա­ռողջ կյան­քի ջա­տա­գով է ու դրա­նով ար­դեն իսկ ոչ միայն ան­հե­տաքր­քիր, այլև հա­սա­րա­կու­թյան հա­մար վտան­գա­վոր անձ։
Շա­րու­նա­կենք։ Տես­նե­լով, որ «Մե­լի» հետ կապ­ված այ­լան­դա­կու­թյու­նը հա­ջո­ղու­թյամբ խփշ­տեց, Շ. Միր­զա­խա­նյա­նը 16,5 մի­լիո­նի մաս­հա­նու­մով ոչ միայն գնաց իր հա­ջորդ «խի­զախ­մա­նը»՝ տաս­նա­մյա­կից ա­վե­լի այդ­պես էլ գլուխ չե­կող «Չն­չիկ» կի­նոն­կա­րի ամ­բող­ջաց­մա­նը, այլև եր­կար ժա­մա­նակ այդ ֆիլ­մի լու­սան­կար­նե­րով «պատ­վեց» կի­նո­կենտ­րո­նի ֆեյս­բու­քյան է­ջի դի­մա­պա­տի գլ­խա­դի­րը։
Ինչն էր այս կի­նոն­կա­րում հատ­կա­պես գե­րել Շ. Միր­զա­խա­նյա­նի՞ն։
Ակն­հայ­տո­րեն ոչ միայն կի­նո­կենտ­րո­նում ֆիլմ-հանձ­նա­կա­տա­րի հո­րին­ված պաշ­տո­նի վրա նս­տեց­ված Մե­լիք Կա­րա­պե­տյա­նի գոր­ծո­նը, ով նաև «Չն­չի­կի» պրո­դյու­սերն էր։ Ի­րա­կա­նում տնօ­րե­նի ժ/պ-ին կի­նոն­կա­րում խո­րա­պես հու­զել էր միայն ի՛ր ու­ղե­ղի ծալ­քե­րին հա­սա­նե­լի ազ­գա­յին ու հա­մա­մարդ­կա­յին գա­ղա­փար­նե­րի ներ­թա­փան­ցու­մը։ ՈՒ քա­նի որ նրա մտ­քի խո­լա­կան թռիչ­քին ու խո­րու­թյա­նը հաս­նելն անհ­նար է, ա­վե­լի լավ է հենց ի­րեն էլ լսենք. «Ի­րա­կա­նում շատ կարևոր է ֆիլ­մե­րում պահ­պա­նել ազ­գա­յի­նը, ո­րը հա­մա­մարդ­կա­յին ար­ժեք ու­նի, և մա­նա­վանդ լավ է, երբ դրանք արժևոր­վում են մի­ջազ­գա­յին կի­նո­փա­ռա­տո­նե­րում, դառ­նում են ե­կամ­տա­բեր` մտ­նե­լով տե­ղա­կան և ար­տա­սահ­մա­նյան կի­նո­վար­ձույթ: ...«Չն­չիկ» ֆիլ­մի հիմ­քում ի­րա­կան մի դեպք է, ո­րը պա­տա­հել է Հա­յաս­տա­նի գյու­ղե­րից մե­կում: Ե­րի­տա­սարդ աղջ­կա հայ­րը սպա­նել էր իր դս­տե­րը, ո­րը հա­մար­ձակ­վել էր ա­ռանց օ­րի­նա­կան ա­մուս­նա­նա­լու հղիա­նալ: Վա­խե­նա­լով, որ իր ըն­տա­նի­քը կա­րող է ա­դա­թով ապ­րող հա­մա­գյու­ղա­ցի­նե­րի մոտ ծի­ծա­ղի ար­ժա­նա­նալ, ըն­տա­նի­քի հայ­րը գե­րա-դա­սել էր ա­ռանց ա­վե­լորդ աղ­մու­կի «ջն­ջել» իր դս­տեր հետ­քը»:
Ա­հա ոչ թե բա­զա­յին, այլ տար­րա­կա՛ն գրա­գի­տու­թյան բա­ցա­կա­յու­թյան պատ­ճա­ռով ազ­գա­յի­նի ու հա­մա­մարդ­կա­յի­նի մա­սին հայ կի­նո­յի Շու­շո­յի ու­նե­ցած «ի­մա­ցու­թյան» փայ­լա­տա­կում­ներն ու խտա­ցում­նե­րը, որ­տեղ նրան ոգևո­րա­ծը հոր կող­մից դս­տե­րը կաց­նա­հա­րե­լու փաստն է։ Թուր­քի նման։ Հաս­կա­նում ե՞ք, թե այս զազ­րե­լի, զար­հու­րե­լի մաս­նա­վոր դեպ­քով հա­մե­մա­տա­կան ի՛նչ հար­թու­թյան վրա է փոր­ձում հա­յին կանգ­նեց­նել հայ կի­նո­յի գլ­խին հայ­տն­ված սույն ար­դեն չեմ էլ կա­րող ա­սել, ին­չա­բա­րոն ու ի՛նչ գի­տակց­ված դի­տա­վո­րու­թյամբ է դա բե­րել կի­նո։
Ա­հա՛ ազ­գի բա­րո­յա­կան, հոգևոր նկա­րագ­րի, ար­ժե­հա­մա­կար­գա­յին հաս­կա­ցու­թյուն­նե­րի մա­սին Շ. Միր­զա­խա­նյա­նի կի­նոըն­կա­լումն ու պատ­կե­րա­ցում­նե­րը, ու սա մենք լռե­լյայն հան­դուր­ժում ենք։ Հար­կավ շատ բա­նե­րի օ­րի­նա­կով սրան էլ կա­րե­լի էր ան­լր­ջու­թյամբ մո­տե­նալ՝ մտա­ծե­լով, որ կյան­քում նմա՞ն ա­նու­ղեղ­ներ ու ա­նու­ղե­ղու­թյուն­ներ, խեն­թու­թյուն­ներ ու խե­լա­գա­րու­թյուն­ներ են լի­նում, սա­կայն չմո­ռա­նանք, որ խոս­քը վե­րա­բե­րում է հայ կի­նո­յի գլ­խին հայ­տն­վա­ծին, ու այս թյու­րի­մա­ցու­թյան դե­մը ոչ մե­կը չի ու­զում առ­նել։
Հի­շու՞մ եք՝ ա­մե­րի­կյան մի ֆիլմ կար խիստ ու­շագ­րավ «Խե­լա­կո­րույս, խե­լա­կո­րույս, խե­լա­կո­րույս աշ­խարհ» վեր­նագ­րով։ Մեր պա­րա­գա­յում տար­բե­րու­թյունն այն է, որ ե­թե այն­տեղ դա կի­նո­նյու­թի վե­րա­ծած ըն­դա­մե­նը զա­վեշ­տա­լի պատ­մու­թյուն էր, մեզ մոտ դառն ի­րա­կա­նու­թյուն է՝ հո­գե­կան հի­վանդ­նե­րի ձեռ­քով օ­տար­վող հայ­րե­նի­քի ող­բեր­գու­թյան ֆո­նին։
Իսկ այդ մո­լա­գար­նե­րին ով­քե՞ր են սնում, միտք ու գա­ղա­փար տա­լիս։
Բնա­կա­նա­բար գա­ղա­փա­րա­կան թե­րուս­ներն ու տհաս­նե­րը։

Մար­տին ՀՈՒ­ՐԻ­ԽԱ­ՆՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 31069

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ