Վերջին երեք տարիներին, հայկական կոնյակի արտահանման ծավալները, որոնք դիտարկվում են օղու, ռոմի և ջինի անվանախմբում, զգալիորեն աճել են և լայնորեն սպառվում են հատկապես միջազգային շուկայում:
Ըստ ՀՀ ազգային վիճակագրական ծառայության, եթե 10 տարի առաջ Հայաստանից արտահանվել է ընդամենը 8133 տոննա կոնյակ, օղի, ռոմ և ջին, ապա միայն այս տարվա առաջին կիսամյակում արտահանվել է 21 038 տոննա, որի ընդհանուր արժեքը 77,8 միլիոն դոլար է: Նշենք, որ նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածում արտահանվել է 12 271 տոննա, իսկ ողջ տարվա ընթացքում` 32 558 տոննա, որի ընդհանուր արժեքը` 131,2 միլիոն դոլար է:
Պետական եկամուտների կոմիտեի տվյալների համաձայն, հայկական կոնյակի արտադրության ծավալները 2011 թվականին կազմել են 14 482 644,3 լիտր, արտահանման ծավալները` 12 094 477,3 լիտր, իսկ երկրի ներսում իրացման ծավալները` 2 129 818,8 լիտր: Հայկական կոնյակի արտադրության ոլորտում, որտեղ 2011 թվականին գործունեություն են իրականացրել 28 տնտեսվարող սուբյեկտներ, նշված խմիչքի 22 տոկոսը արտադրել է «Երևանի կոնյակի գործարան» ՓԲ-ն, 20,0 տոկոսը` «Պռոշյանի կոնյակի գործարան» ՍՊ-ն և 19,9 տոկոսը` «Երևանի Արարատ կոնյակի-գինու-օղու կոմբինատ» ԲԲ ընկերությունը:
Հայկական կոնյակի սպառման ամենամեծ շուկան շարունակում է մնալ Ռուսաստանի Դաշնությունը, այնուհետև ՈՒկրաինան, Բելառուսը, Գերմանիան, Միացյալ Նահանգները, Չինաստանը: Մեծ քանակությամբ կոնյակ է արտահանվում նաև Լիտվա, Ղազախստան, Եվրամիության երկրներ, որտեղ հայկական կոնյակը պահանջված ապրանքատեսակ է:
Նշենք, որ չնայած կոնյակագործության և գինեգործության լավագույն ավանդույթներին` վիճակագրությունը փաստում է, որ ալկոհոլային խմիչքներից ամենամեծ սպառումը Հայաստանում ունի օղին, ապա գինին, հետո նոր միայն կոնյակը:
Հասմիկ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆ