Մերձավոր Արևելքում ստեղծված պայթյունավտանգ իրավիճակին անդրադառնալով՝ ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է. «Իրան-Իսրայել ուղու վրա ամեն ինչ չափազանց լարված է։ Այս անվերջանալի հարվածների փոխանակումը պետք է դադարեցվի։ Անհրաժեշտ է գտնել իրավիճակի կարգավորման այնպիսի ուղիներ, որոնք երկու կողմերին էլ կբավարարեն: Հարցի պատասխանը միշտ փոխզիջումների որոնման մեջ է, որոնք հնարավոր են տվյալ իրավիճակում, որքան էլ դա դժվար լինի»:               
 

«Մրցույթի մասնակիցների մոտ 20 տոկոսը չուներ երաժշտական կրթություն»

«Մրցույթի մասնակիցների մոտ 20 տոկոսը չուներ երաժշտական կրթություն»
10.03.2015 | 12:24

Մեկնարկում է Էդվարդ Միրզոյանի անվան պատանի կոմպոզիտորների հանրապետական երկրորդ մրցույթը: Մասնակցել կարող են 8-18 տարեկան պատանի ստեղծագործողները: Մրցույթի հեղինակ, կոմպոզիտորների միության տեղեկատվական բաժնի ղեկավար, կոմպոզիտոր ԷԴՄՈՆԴ ՄԱԿԱՐՅԱՆԻ փոխանցմամբ` այս տարի կան փոփոխություններ` կապված մասնակիցների տարիքային շեմի և ներկայացվող աշխատանքների հետ: Որպես օրինակ, մրցույթի ավագ ենթախմբի մասնակիցների ներկայացրած ստեղծագործությունը կարող է գրված լինել մինչև չորս գործիքի համար: Գործիքների ընտրությունը ազատ է: Փոքրերի ենթախմբում ներկայացվելու է բացառապես մեկ դաշնամուրային ստեղծագործություն: Մրցույթը մեկնարկում է Հայաստանի կոմպոզիտորների միության նախաձեռնությամբ:

-Մրցույթի օրակարգում մի շարք փոփոխություններ են տեղ գտել, «Պարտադիր չէ, որ մասնակցել ցանկացողները սովորեն երաժշտական դպրոցում, կամ հաճախեն կոմպոզիցիայի դասարան» կետը պահպանվե՞լ է:
-Այո, դա մեր մրցույթի գլխավոր նախապայմանն է:
-Այնուհանդերձ, ենթադրում եմ, որ ավելի շատ դիմում են երաժշտական կրթություն ստացող պատանիները:
-Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ այո: Բայց քանի որ հայտերում արգելում ենք նշել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցների անունները, այդ մասին իմանում ենք մրցույթի արդյունքներն ամփոփելուց հետո: Ընդհանուր առմամբ` նախորդ տարի մրցույթի մասնակիցների մոտ 20 տոկոսը չուներ երաժշտական կրթություն:
-Ավելի շատ մարզերի՞ց են մասնակցության հայտ ներկայացնում, թե՞ մայրաքաղաքից:
-Հիմնականում՝ մայրաքաղաքից:
-Կարո՞ղ են մասնակցել նաև Արցախի, սփյուռքի մեր հայրենակիցները:
-Այո, անցյալ տարի հայտ չենք ունեցել, այս տարի նոր-նոր է մեկնարկել հայտերի ընդունումը, հուսանք, որ ավելի գլոբալ կլինի: Ասեմ, որ անցյալ տարի մեր մասնակիցներից մեկը Սիրիայից գաղթած ընտանիքից էր, ի դեպ, երաժշտական որևէ կրթություն չուներ:
-Ի՞նչ է տալիս մրցույթը պատանիներին:
-Ամենակարևորը, երեխաները գիտակցում են, որ կոմպոզիտորների միությունը, երաժշտական աշխարհը չեն անտեսում իրենց: Հնարավորություն են ստանում իրենց ստեղծագործական ունակությունները ներկայացնելու պրոֆեսիոնալ ժյուրիին, պրոֆեսիոնալ ունկնդրին և առհասարակ, երաժշտասեր հանրությանը: Ի վերջո, հավաքվում են մի հարկի տակ, լսում իրենց ընկերների գործերը:
Անցյալ տարվա փորձից կարող եմ ասել, որ հետաքրքրությունը մրցույթի հանդեպ բավական մեծ էր, անգամ դահլիճում նստատեղերի խնդիր էր ծագում:
-Ի՞նչ հեռանկարներ են բացվում մրցանակակիրների համար: Հանրահռչակվո՞ւմ են լավագույն ստեղծագործությունները:
-Այո, մրցանակակիրները մրցույթի ավարտից հետո «շրջել են» հեռուստաընկերություններով: Լուսաբանվել է մրցույթը, հնչել են մրցանակակիրների ստեղծագործությունները: Չի բացառվում, որ այս տարի նրանք փառատոնում հանդես գան արդեն հյուրի կարգավիճակում: Նրանք առաջին քայլերն են անում, առայժմ պետք է քաջալերել, որ ոգևորվեն, առաջ շարժվեն: Այդ ճանապարհը կտանի դեպի պրոֆեսիոնալ հարթություն` կոնսերվատորիա, կոմպոզիտորների դասարան, կոմպոզիտորների միություն, համաշխարհային բեմեր:
-Ասում են, եթե կոմպոզիտորների միության անդամ չես, կոմպոզիտոր համարվել չես կարող: Կա՞ նման տարանջատում:
-ԿՄ անդամ են դառնում նրանք, ովքեր ունեն պրոֆեսիոնալ կրթություն: Այլ հարց է, որ միությունը միառժամանակ իր տեղը «զիջել էր» սիրողական մակարդակի հեղինակների, երգահանների: Շնորհիվ միության նոր ղեկավարության, հանձին ԿՄ նախագահ Արամ Սաթյանի, աստիճանաբար վերականգնվում են չափանիշները: Տարանջատում, իհարկե, կա: Պրոֆեսիոնալը սիրողականից տարբերվում է հենց իր պրոֆեսիոնալ մոտեցմամբ։ Սիրողական մակարդակի հեղինակը, երգահանը, ով եթե նույնիսկ բավական հայտնի է, կարող է շվշվացնելով, առանց կանոններ պահպանելու մեղեդի հորինել, այնուհետև ստեղծել հաջորդ մեղեդին, որը նման կլինի առաջինին: Որպես կանոն, առաջինը լավն է, երկրորդը՝ նորմալ, երրորդը` կրկնություն: Իսկ պրոֆեսիոնալների մոտ դրական պրոգրես է գրանցվում: Նրանք ճիշտ են կառուցում աշխատանքը, զերծ են մնում կրկնություններից:
-Էդվարդ Միրզոյանի անվան առաջին մրցույթում հաղթել են երաժշտական կրթություն ունեցողները: Երաժշտական դպրոցներում չսովորող տաղանդավորներին ի՞նչ է տալու մրցույթը:
-Տալու է իրենց ուժերի ու տաղանդի հանդեպ վստահություն: Սա այլ դեպք է, որովհետև պատանիները դեռ պրոֆեսիոնալ երաժիշտ դառնալու ճանապարհ պիտի անցնեն: Մենք հաշվի ենք առել, որ կարող են լինել տաղանդավոր երեխաներ, որոնք ուղղակի ֆինանսական խնդիրների պատճառով չեն ստանում երաժշտական կրթություն: Իսկ ինչո՞ւ նրանց հնարավորություն չտալ ներկայանալու, մրցելու: Չէ՞ որ տաղանդը Աստծո տված շնորհ է: Այո, ընդունում եմ, որ այդ տաղանդը մշակված չէ, բայց մրցույթը դրսևորվելու հնարավորություն կտա, դռներ կբացի: Օրինակ՝ անցյալ տարի ուսուցիչներից մեկը, մրցույթի մասնակից երեխաներից մեկի ունակությունները տեսնելով, համաձայնեց անվճար պարապել նրա հետ:
Սա հարթակ է յուրաքանչյուր պատանի ստեղծագործողի համար, հարթակ, որ բացում է նոր ու մեծ դռներ:

Զրույցը`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1429

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ