Մերձավոր Արևելքում ստեղծված պայթյունավտանգ իրավիճակին անդրադառնալով՝ ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է. «Իրան-Իսրայել ուղու վրա ամեն ինչ չափազանց լարված է։ Այս անվերջանալի հարվածների փոխանակումը պետք է դադարեցվի։ Անհրաժեշտ է գտնել իրավիճակի կարգավորման այնպիսի ուղիներ, որոնք երկու կողմերին էլ կբավարարեն: Հարցի պատասխանը միշտ փոխզիջումների որոնման մեջ է, որոնք հնարավոր են տվյալ իրավիճակում, որքան էլ դա դժվար լինի»:               
 

«Լավ գործերը նույնպես փոխհատուցվում են» (տեսանյութ)

«Լավ գործերը նույնպես  փոխհատուցվում են» (տեսանյութ)
18.07.2014 | 11:51

Հայաստանյան մամուլի և կինոաշխարհի ներկայացուցիչների համար իսկապես իրադարձություն էր հանդիպումը աշխարհին իր ֆիլմերով զարմացրած կորեացի ռեժիսոր Կիմ Կի-Դուկի հետ: Նրան ներկայացնող Միքայել Ստամբոլցյանն իրավացիորեն նկատեց, թե այնքան հանրահայտ դեմք է մեր հյուրը, որ նրա մասին բոլորն ամեն ինչ գիտեն և կարծես ի մոտո ճանաչում են այդ մարդուն:

«Այն ժամանակ, երբ աշխարհում շատ շատերը քիչ բան գիտեին Կորեայի մասին, հենց Կիմ Կի-Դուկի ֆիլմերով էր, որ ծանոթացան այդ երկրի կինոարվեստին, արվեստին` ընդհանրապես, կորեական կենցաղին, նիստուկացին, մենթալիտետին: Շատ հաճախ նրան մեղադրում են իր ֆիլմերում առկա դաժանության համար: Բայց, ինչպես ինքն է ասում, այդ դաժանության հետևում իր նուրբ սիրտն է և սերը մարդկանց հանդեպ. այդ ամենը ցուցադրվում է այն նպատակով, որ դաժանություն այլևս չլինի»,- նշեց Միքայել Ստամբոլցյանը:
Սկսած 1990-ականներից` Կիմ Կի-Դուկը կինոյում է, համաշխարհային կինոյի նշանակալից դեմքերի աստղաբույլում: Մարդ, որ հետաքրքիր է ոչ միայն կինոյում, այլև անմիջական շփման մեջ, հատկապես իր ազգային երգը կատարելիս:
«Գիտեմ, որ Հայաստանում իմ ֆիլմերը շատերն են դիտում, շատերն են հետաքրքրված դրանցով: Այդ առիթով ցանկանում եմ շնորհակալություն հայտնել ձեզ»,- սա հանճարի համեստության օրինաչափ դրսևորումն էր Կիմ Կի-Դուկի խոսքում: Նա, որ մինչև Հայաստան գալը ոչինչ չի իմացել Հայաստանի մասին և միայն համացանցային տեղեկատվությանն է ապավինել` մեր երկրի ու մեր մասին փոքրիշատե պատկերացում կազմելու համար, ընդամենը երկու օրում հասցրել է քայլել Երևանի փողոցներով, լինել սուպերմարկետի վերածված Փակ շուկայի շրջակայքում, Կասկադում և խորաթափանց մարդու և արվեստագետի աչքով նկատել մեր երկրում առկա աղքատության շունչը, հայ և կորեացի ժողովուրդների ճակատագրերում եղած ընդհանրությունները: «Այսօրվանից սկսած` շատ կկարդամ և շատ բաներ կիմանամ Հայաստանի մասին»,- ասես արդարանում է ֆենոմենալ այդ անձնավորությունը, որի կյանքն անհավանական շրջադարձերի պատմություն է: Երբեք դպրոց չհաճախած (նրա կարծիքով` առանց դպրոց գնալու էլ կարելի է լուրջ հաջողության հասնել), ծանր ֆիզիկական աշխատանքի լծված, զրկանքների մեջ ապրած Կիմ Կի-Դուկն իր կյանքում առաջին անգամ մեծ էկրանի վրա կինո է դիտել երեսուներկու տարեկանում: Եվ ի՞նչ: Ընդամենը պարզ բանականության մեջ չտեղավորվող փաստ, անվիճելի ճշմարտություն. մարդը 20 տարում նկարել է 19 ֆիլմ: Եվ 2003-ին, «Ոսկե ծիրանի» ապագա կազմակերպիչների հետ հանդիպելուց 11 տարի անց, ժամանել է Երևան և այնքան կապվել Հայաստանի ու հայկական միջազգային կինոփառատոնի հետ, որ ի լուր բոլորի հայտարարում է. «Եթե նոր ֆիլմ ունենամ, անպայման այն կբերեմ Երևան»:
Միքայել Ստամբոլցյանը պատմեց Կիմ Կի-Դուկի հետ «Ոսկե ծիրանի» ապագա հիմնադիրների հանդիպման և ծանոթության մասին: Կառլովի Վարիի միջազգային կինոփառատոնի մրցութային ծրագրերում ընդգրկված են եղել Հարություն Խաչատրյանի «Վավերագրողը» և Կիմ Կի-Դուկի «Առափնյա պարեկը» ֆիլմերը: FIPRECI-ի ժյուրին գլխավորել է Սուսաննա Հարությունյանը, ում ձեռքից էլ Կիմ Կի-Դուկն ստացել է իր մրցանակը: Այդ ժամանակից են ոսկեծիրանցիները երազել Երևանում միջազգային կինոփառատոն ունենալու և երբևէ Կիմ Կի-Դուկին այդ փառատոնին հյուրընկալելու, մեծ էկրանին հայ հանդիսատեսի համար նրա բարձրարվեստ ֆիլմերը ցուցադրելու մասին: Միքայել Ստամբոլցյանը խոստովանեց, որ անչափ գոհ է և երջանիկ, որ այդ երազանքն այս տարի դարձել է իրականություն:
Կիմ Կի-Դուկի ֆիլմերի հետահայաց ցուցադրությունը զարդարում է «Ոսկե ծիրանի» այս տարվա ծրագիրը: Բայց այստեղ նրան ճանաչում ու սիրում են նաև նախկինում այդ ֆիլմերը տեսած մարդիկ: Դա էր պատճառը, որ արվեստագետին ուղղված հարցերը բազմաթիվ էին ու բազմաբնույթ:
Իմ հարցն առնչվում էր նրա «Գարուն, ամառ, աշուն, ձմեռ… և նորից գարուն» ֆիլմին, որը հավաստում է այն ճշմարտությունը, թե մարդու գործած բոլոր վատ, դաժան արարքները վերադառնում են հենց իրեն, դառնում նրա դժբախտությունների, դառնությունների պատճառը: «Ըստ Ձեզ` փոխհատուցումը կայանում է միայն չար, դաժան արարքների՞ դեպքում, մարդու բարի, աստվածահաճո արարքները մնում են անհետևա՞նք, չե՞ն փոխհատուցվում»,- հարցրի իմաստուն կորեացուն:
«Ես այդ ֆիլմում չեմ ցանկացել ցույց տալ, թե վատ արարքը պատժվում է, և լավը չի տալիս ինչ-որ արդյունք: Քանի որ ֆիլմում տարվա եղանակներն են` գարուն, ամառ, աշուն, ձմեռ և նորից գարուն, ըստ այդ հերթագայության էլ զարգանում է ֆիլմը: Ինչպես տարվա եղանակներն են փոփոխվում, այնպես էլ, կյանքի բերումով, մարդն է փոփոխվում: Եվ մարդը, այդ փոփոխություններին ենթարկվելով, ապրում է իր կյանքը: Դա ուղղակի մարդկային կյանքն է: Ես փորձել եմ այդ կյանքը ցույց տալ ֆիլմում, պատմել, թե իրականում ինչպես է ապրում մարդը: Ինձ համար դա շատ ավելի կարևոր է: Բայց, իմ կարծիքով, լավ արարքները նույնպես անհետևանք չեն մնում մարդու կյանքում: Լավ գործերը նույնպես փոխհատուցվում են»,- այս էր նրա պատասխանը:
Կիմ Կի-Դուկը Երևանից հեռացավ` իր հետ տանելով «Ոսկե ծիրանի» բարձրագույն կինոպարգևը` «Փարաջանովյան թալերը», և Մինաս Ավետիսյանի գրաֆիկական աշխատանքներից մեկը: Իսկ հայաստանցի արվեստասերները իրենց հուշերում ամբարեցին ևս մեկ իրադարձային երևույթի հետ շփման դրվագները, որոնցով տարեցտարի հարստանում է «Ոսկե ծիրանի» շուրջը համախմբված մարդկանց կենսագրությունը:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Տեսանյութ

Կիմ Կի-Դուկ. 11-րդ «Ոսկե Ծիրանի» իրադարձային երևույթը
Դիտվել է՝ 1509

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ