«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Մոռացված ժառանգությունը» արդիականացրել են հայ և ֆրանսիացի ուսանողները

«Մոռացված ժառանգությունը» արդիականացրել են հայ և ֆրանսիացի ուսանողները
01.03.2019 | 04:13

Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանի և Ֆրանսիայի Կլերմոն Ֆեռանի ազգային բարձրագույն ճարտարապետական դպրոցի համագործակցության շրջանակում արդեն 16 տարի անցկացվում են փոխադարձ այցեր ու կատարվում են համատեղ նախագծեր:

Այս տարի փետրվարի 1-9-ին Կլերմոն Ֆեռանում անցկացվել է ամենամյա ուսանողական նախագծային 27-րդ շաբաթը, որին մասնակցել են նաև ճարտարապետության տեսության, պատմաճարտարապետական ժառանգության վերականգնման, վերակառուցման, գեղեցիկ արվեստի և պատմության ամբիոնի վարիչ, դոցենտ ԷՄՄԱ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆԸ և նույն ամբիոնի դասախոս ԱՐԵՎ ՍԱՄՈՒԵԼՅԱՆԸ:
Աշխատանքային շաբաթվա նախագծի թեման «Մոռացված ժառանգությունն» էր, որի շրջանակում ուսանողներից պահանջվել է ճարտարապետական ժառանգության տարածքի վերականգնում ու արդիականացում:


«Կլերմոն Ֆեռանի դպրոցի և մեր համալսարանի ուսանողները, չորս խումբ կազմած, նույն թեմայի շուրջ ներկայացրել են տարածքի վերաօգտագործման տարբեր նախագծեր: Փորձել են պահպանելով գոյություն ունեցողը՝ նոր շունչ ու բովանդակություն տալ այդ վայրին»,- ասաց Արև Սամուելյանը:
«Մոռացված ժառանգություն» թեմայի շուրջ հաջորդ հանդիպումը լինելու է 2019-ի ապրիլին Հայաստանում: Մասնակցելու են ուսանողներ Կլերմոն Ֆեռանի ազգային բարձրագույն ճարտարապետական դպրոցի, նաև Իսպանիայի Կորունյայի համալսարանից: Հանդիպման վայրը, որտեղ իրականացվելու է նախագիծը, առայժմ չենք բացահայտում:
Հետաքրքրվեցի՝ նախագծման ընթացքում ուսանողներն ի՞նչ լեզվով են հաղորդակցում: «Մեր ոչ բոլոր ուսանողներն են ֆրանսախոս, բնականաբար նրանք էլ հայերեն, ռուսերեն չգիտեն: Աշխատանքային լեզուն անգլերենն է, բայց հիմնական հաղորդակցման միջոցը մատիտն է ու գծագրությունը»,- եղավ պատասխանը:


Արև Սամուելյանի կարծիքով` ծրագիրը որոշիչ դեր կարող է ունենալ ուսանողների մասնագիտական ուղղվածության հարցում:
Մեր «Ինչո՞վ են առանձնանում՝ հայ և ֆրանսիացի ապագա ճարտարապետները» հարցին ի պատասխան նա ասաց, որ իրենց սաների մոտ ավելի ցայտուն են ձեռքի շնորհքն ու գեղարվեստական մատուցումը, ֆրանսիական կողմի մոտ՝ ճարտարապետության փիլիսոփայության տեսական մատուցումը. «Բացի այդ, ֆրանսիական կողմն ավելի երկար է վերլուծությունների վրա ժամանակ ծախսում, մերոնք միանգամից սկսում են էսքիզներ անել: Համատեղ աշխատանքը կարծես լավ արդյունք է տալիս»:


Էմմա Հարությունյանից հետաքրքրվեցինք՝ ի՞նչ է տալիս ծրագիրը երկուստեք: «Առաջին հերթին ուսանողները հնարավորություն են ունենում շփվելու իրենց եվրոպացի գործընկերների հետ, համեմատելու ուրիշ դպրոցների ուսումնական գործընթացը, կրթական համակարգը, մեթոդաբանությունը, հասկանում են եվրոպական կրթության և դրական, և բացասական կողմերը: Նրանք էլ իրենց հերթին ճանաչում են Հայաստանը»,- ասաց ճարտարապետության ամբիոնի վարիչը, նշեց նաև, որ փոխայցերի ժամանակ մեր ուսանողները ապրում են ֆրանսիացի ուսանողների, նրանք էլ՝ մեր ուսանողների ընտանիքներում: Ըստ նրա՝ սա շատ կարևոր ձևաչափ է. հնարավորություն է տալիս հայկական ընտանիքը, կենցաղը, նիստուկացը, մշակույթը ճանաչելու ներսից, սեփական աչքերով: Շատ հաճախ էլ հայ ուսանողները օտարերկյա գործընկերների հետ կապերը պահպանում են, հնարավորություն են ունենում հետագայում համատեղ աշխատանքներ, ծրագրեր իրականացնելու:


«Մտավախություն չունե՞ք, որ մեր երեխաները կընտրեն «երկիրը թողնելու» ճանապարհը: Մանավանդ կա տարածված կարծիք, որ մեր երկրում հեռանկարներն այնքան էլ հուսադրող չեն»,- այս հարցերին ի պատասխան Էմմա Հարությունյանն ասաց, որ ճիշտ հակառակն է. ունենալով համեմատելու հնարավորություն, նրանք հասկանում են, որ ապրում են շատ լավ երկրում, սովորում են շատ լավ բուհում և իրենց ստացած կրթությունը ոչնչով չի զիջում այն կրթությանը, որ տալիս են Եվրոպայում. «Չեմ նկատել, որ գնալու ցանկություն ունենան: Ինձ թվում է, այս ծրագիրը ամրացնում է հայրենասիրությունը, ավելի են գնահատում այն, ինչ ունեն»:


Ինչ վերաբերում է ծրագրին մասնակից ուսանողների ընտրությանը, մեր զրուցակիցն ասաց, որ սկզբնական շրջանում ֆրանսիական կողմն աջակցել է մեր ուսանողներին: Վերջին տարիներին չունենք ֆինանսավորում, ընտրությունը կատարում ենք այն ուսանողների միջև, ովքեր հնարավորություն ունեն իրենց ճանապարհածախսը հոգալու: «Շատ լավ ուսանողներ են, բայց եթե աջակցություն լիներ, ընտրություն կատարելու ավելի մեծ հնարավորություն կունենայինք, թեև մեր երկու բուհերի ղեկավարությունն էլ հնարավորինս անում է ամեն ինչ համագործակցության շարունակականությունն ապահովելու համար: Մեր վերջին այցի ժամանակ զրուցել ենք Ֆրանսիական կողմի միջազգային կապերի պատասխանատուների հետ: Փորձում ենք աջակիցներ գտնել, որ ուսանողների ճանապարհածախսի հոգսը չմնա ընտանիքների վրա: Ճարտարապետական կրթությունն առանց այն էլ թանկ կրթություն է»:
Հետաքրքրվեցի` ի՞նչ հատկանիշներ պետք է ունենա ճարտարապետը:


«Ճարտարապետությունն արվեստի և ճշգրիտ գիտությունների միահյուսում է, ինչը ենթադրում է, որ պետք է տեղեկացված լինես ամենատարբեր ոլորտներից: Ճարտարապետ բառն իր ստուգաբանությամբ նշանակում է ճարտարների հմտությունների ղեկավար, այսինքն, շատ հմտությունների պետք է տիրապետես ղեկավարելու համար»,- ասաց Էմմա Հարությունյանը, անդրադառնալով նաև մեր «Ի՞նչպես է վերաբերվում նոր սերունդը քանդվող, պատմական դեմքը կորցնող հուշարձանների խնդրին» հարցին. «Ծրագրի շրջանակում դասերից դուրս ուրիշ հարթության մեջ են շփվում, քննարկում ենք նաև հուշարձանների պահպանության հարցերը: Մեր համատեղ աշխատանքը նաև հուշարձանների պահպանությանն ու նոր կյանք տալուն է վերաբերում: Որովհետև պահպանությունը տարբեր ձևեր ունի թե մեզ մոտ, թե Եվրոպայում: Մեր ուսանողները տեսնում են, թե ինչպես է եվրոպացին վերաբերվում իր 13-րդ, 17-րդ դարերի հուշարձաններին, իսկ մեզանում, ցավոք, նույն վերաբերմունքին չեն արժանանում հազարամյակների պատմություն ունեցող հուշարձանները: Կարծում եմ՝ այս ծրագիրը նաև պատմամշակութային ժառանգության նկատմամբ վերաբերմունք է դաստիարակում»:


ՌՈՒԶԱՆՆԱ ՄԵԼԻՔՍԵԹՅԱՆԸ ծրագրի մասնակից ուսանողներից ամենակրտսերն է: «Իրատեսին» նա պատմեց, թե ինչու որոշեցին ուսումնասիրվող տարածքին ձիարշավարանի բովանդակություն տալ, նշեց, որ բավական երկար են մտածել թեմայի մասին: Սկզբում ուսումնասիրել են ռազմական բազան, փորձել որոշ պատմական նյութեր գտնել: Որոնումների արդյունքում գտել են մի հին նամականիշ, որի վրա իրենց նախագծի տարածքն էր՝ իր վեց միատիպ կառույցներով ու հեծյալներով: «Հետաքրքիր միտք ծագեց` ձիերն այս տարածքի մոռացված հիշողությունն են: Որոշեցինք օգտագործել գաղափարն ու շարժվել այդ սիմվոլի հետևից: Չմոռացանք նաև Կլերմոնի մյուս մոռացված հուշը՝ գյուղատնտեսությունը: Մեր նախագծով բացեցինք այս պարփակ ու խստաշունչ տարածքը բնության առջև:

Վերադարձանք դեպի բնություն»,- այսպես բնորոշեց իրենց աշխատանքը Ռուզաննան, հավելով, որ բազայի տարածքն անհասանելի էր, շենքերին մոտենալ չէին կարող, բայց կար մի բան, որ հեռվից էլ նկատելի էր:- Առանձնահատկությունը տարածքի ոգին էր: Զուսպ ճարտարապետությամբ վեց միատիպ շենքեր էին: Ռազմական շունչն ամենուր էր: Հստակություն ու խստություն կար և՛ hատակագծում, և՛ արտաքին հորինվածքում: Նախագծման ընթացքում փորձել ենք պահել հստակությունն ու սիմետրիան, բայց կոտրել ենք խստությունը որոշ նոր ծավալների միջոցով»: Դժվարությունը, որին բախվել են իրենց աշխատանքը նախագծելիս, տարածքի անհասանելիությունն էր: Ասում է՝ ավելի պատկերավոր կլիներ ամեն ինչ, եթե տարածքը բաց լիներ, ծավալներն ու հեռանկարներն ավելի լավ կընկալեին: Դժվարություններից մեկն էլ բազմակարծությունն է եղել, սակայն հեշտությամբ հաղթահարել են ու հաջողությամբ կատարել իրենց առաջին խմբային աշխատանքը: «Քանի որ բոլորիս նպատակը մեկն էր՝ լավ նախագիծը»,- ընդգծեց երիտասարդ ճարտարապետը:


ԱՐՓԻՆԵ ՅՈԼՅԱՆԸ պատմեց ֆրանսիացի ուսանողների հետ համատեղ աշխատանքային շաբաթի բարդ ու հետաքրքիր կողմերի մասին, մասնավորապես նշելով, որ հետաքրքիր էին ֆրանսիական կողմի աշխատելաոճին ծանոթանալն ու փորձառու ճարտարապետների խորհուրդները լսելը: «Չնայած որոշ դժվարություններին՝ այս աշխատանքային ուղևորությունը մեծ փորձ էր մեզ համար,- ընդգծեց երիտասարդ ճարտարապետը, անդրադառնալով նաև հուշարձանների պահպանության խնդրին:- Հուշարձանները, որպես պատմական «հիշողություններ», բավարար հոգածության չեն արժանանում մեր երկրում: Կարծում եմ՝ հուշարձանների վերաօգտագործումը բավականին լավ տարբերակ է թե՛ դրանց պահպանման, թե՛ հասարակությանը ավելի հասանելի դարձնելու համար»:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4895

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ