ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«Վարչապետը արտահայտեց իր քաղաքական դիրքորոշումը»

«Վարչապետը արտահայտեց  իր քաղաքական դիրքորոշումը»
24.02.2017 | 00:25

Երկու շաբաթ առաջ վարչապետ Կարեն Կարապետյանը ի լուր աշխարհի հայտարարեց և խիստ հորդորեց նախարարներին ու գերատեսչության ղեկավարներին` չօգտագործել ձեռքի տակ եղած լծակներն ընտրությունների ժամանակ։ Նման հայտարարություններ արել են նաև նախկին վարչապետները, սակայն փորձը ցույց է տվել, որ իրականում լծակները գործի դրվում են։ Այս անգամ նշված հայտարարությունը կգործի՞։ Հիշյալ և կրթության, գիտության ոլորտում սպասվող ներդրումների մասին է զրույցը ԿԳ նախարար ԼԵՎՈՆ ՄԿՐՏՉՅԱՆԻ հետ։

-Վարչապետն այդ հայտարարությամբ հրապարակավ արտահայտեց իր քաղաքական դիրքորոշումը նման երևույթների նկատմամբ։ Նմանապես, երբ կրթության, գիտության ոլորտում նախարարն իր աշխատակիցներից, վարչական շրջանների ղեկավարներից, քաղաքապետարաններից պահանջում է չօգտագործել ադմինիստրատիվ լծակները։ Սա մեր դիրքորոշումն է կրթական համակարգում։ Որքանո՞վ կարող ենք նման երևույթից խուսափել. այնքանով, որքանով մեր հասարակությունը պատրաստ է լուրջ մոտենալու ընտրությունների գործընթացին։
-Այսինքն` մեղավորը կրկին ընտրողն է։
-Հարցը պետք է դիտարկել օրենսդրությունից ելնելով։ Ըստ նոր օրենսգրքի, յուրաքանչյուր ընտրատարածքում ռեյտինգային ցուցակներն են գործելու։ Հիմա պատկերացրեք, եթե ընտրություններին մասնակցելու է 5-7 կուսակցություն, ապա յուրաքանչյուրն ամեն ընտրատարածքում ներկայացնելու է 12-13 ռեյտինգային թեկնածու։ Եթե փորձեն օգտագործել ադմինիստրատիվ լծակները, ապա ի՞նչ է ստացվելու. յուրաքանչյուրը պետք է թակի դպրոցների դռները, օգնություն խնդրի` պատկերացնո՞ւմ եք այդ դպրոցների վիճակը։ Հավատացեք, որ նման երևույթը մարդկանց մեջ կառաջացնի հակադարձ ռեակցիա։ Ես չեմ կարծում, թե այս ընտրությունների ժամանակ հնարավոր լինի գործի դնել վարչական ռեսուրսները, քանի որ փոխված է ընտրությունների ձևաչափը։
-Գուցե վարչական ռեսուրսները գործի չդրվեն, բայց «իրարուտոցին» թեժ լինի։
-Կարծում եմ` ռեյտինգային ցուցակների դեպքում ավելի շատ կգործի համայնքային ընտրությունների ձևաչափը։ Եվ ընտրապայքարի մեջ մտած մարդու համար շատ բան պայմանավորված կլինի բարեկամների, մտերիմների թվաքանակով, շրջապատով և նման այլ գործոններով։
-Դպրոցի տնօրենների մեծ մասը հանրապետական է, իսկ Դուք` իրենց նախարարը, դաշնակցական, սա խնդիր չի՞ ստեղծի։
-Եվ դաշնակցական նախարարից, և դպրոցների հանրապետական տնօրեններից պետք է պահանջել, որպեսզի նրանք, ունենալով իրենց քաղաքական կողմնորոշումները, չօգտագործեն իրենց լծակները։ Եվ դրանով իսկ մարդկանց մեջ տհաճ ասոցիացիաներ չառաջացնեն։
-Պարոն նախարար, շատ է խոսվում նոր դասագրքերի ստեղծման ծրագրից, ինչը, բնականաբար, ենթադրում է նաև լուրջ ներդրումներ։ Այսօր հինը մերժելով նոր ծրագիր է առաջարկվում։ Ի վերջո, չե՞ք կարծում, որ պետք է այնպես անել, որպեսզի դասագրքաստեղծ գործընթացը երեք տարին մեկ չկրկնվի։
-Շատ կարևոր հարց եք բարձրացնում։ Օրերս մենք հրատարակիչների հետ քննարկում էինք այդ հարցը։ Ինչո՞ւ մենք չենք կարողանում որակյալ դասագրքեր ստեղծել։ Կարծում եմ` գլխավոր պատճառը փորձի պակասն է։ Խնդիրը կարգավորելու նպատակով մենք պարտավոր ենք կոնկրետ քայլեր ձեռնարկել։ Կարծում եմ` կրթության ազգային ինստիտուտում անհրաժեշտ է ձևավորել դասագրքաստեղծ կենտրոն` 5-7 բարձրակարգ աշխատակազմով։ Այն պետք է կարողանա ներկայացնել դասագրքի «աշխատանքի առաջադրանքը»` դասագիրք գրելու ձևաչափը ըստ տարիքային և մասնագիտական առանձնահատկությունների։ Անհրաժեշտության դեպքում մենք պատրաստ ենք մեր համալսարաններից մեկում ներդնելու մագիստրոսական հատուկ դասընթաց։ Դասագիրք գրելը շատ լուրջ գիտական խնդիր է, և մենք պետք է օգնենք հրատարակիչներին ու հեղինակներին, որպեսզի նրանք պատկերացնեն, թե ինչպիսին պետք է լինի յուրաքանչյուր դասագիրքը։
-Ե՞րբ է ստեղծվելու այդ կենտրոնը։
-Նախատեսում ենք այն այս տարի ձևավորել` կրթության ազգային ինստիտուտի վերակառուցման ծրագրի շրջանակներում։
-Պարոն նախարար, վերջերս Դուք նշել էիք, որ այն ծրագրերը, որոնք ենթադրում են շարունակականություն, 2017 թվականին շարունակվելու են, և ընդգծել էիք, որ 2016-ին իրականացված և 2017-ին նախատեսվող ներդրումային ծրագրերը թվով 44-ն են: Այս տարի քանի՞ ծրագիր կմեկնարկի, և դրանցից որո՞նք են իրականացվելու մասնավոր ներդրումներով, և որո՞նք` վարկային ծրագրերով։
-Ամենամեծ ֆինանսական ծավալը բաժին է ընկնում «Կրթության բարելավում» վարկային ծրագրին, որի արժեքը՝ ներառյալ ՀՀ կառավարության ներդրումը, կազմում է 37,5 մլն դոլար. Համաշխարհային բանկի մասնաբաժինը կազմում է 30 մլն դոլար, և 7,5 մլն դոլար` ՀՀ կառավարության ներդրումը: Հաջորդը «Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» ծրագիրն է, որն իրականացվում է ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության աջակցությամբ, որի ընդհանուր գումարը կազմում է 825 հազար ԱՄՆ դոլար:
Կրթության ոլորտում իրականացվող մասնավոր ներդրումներից կառանձնացնեի «Այբ» դպրոցում շարունակվող շինարարության և ուսումնական տարածքի ընդլայնման աշխատանքները, որի ծավալը 2016-2017 թթ. համար շինարարական աշխատանքների ուղղությամբ կազմել է մոտ 3,4 մլն դոլար: «Այբ» կրթական հիմնադրամի կրթաթոշակները աշխարհի լավագույն համալսարաններում սովորող ուսանողների համար, ինչպես նաև դպրոցական միջազգային և տեղական մրցույթների մասնակցության համար՝ 1,3 մլն դոլար:
Ներդրումային հաջողված ծրագիր է իրականացվում նաև «Հայաստանի մանուկներ հիմնադրամի» կողմից. Դեբեդում կառուցվում է SMART կենտրոն, որտեղ լրացուցիչ կրթական ծրագրեր են իրականացվելու, և դրանով իսկ ակնկալվում է ներդրումների նոր խթան. 2016 թվականին կատարված ներդրումները կազմել են 1, 7 մլն դոլար, իսկ 2017-ին ակնկալվում է մինչև 2,8 մլն դոլար:
Ներդրումային ծրագրեր են իրականացվում նաև բուհերում՝ հիմնականում դրամաշնորհային տարբեր ծրագրերի միջոցով. մասնավորապես ՀՀ բուհերում դրամաշնորհներից 2017 թվականին ակնկալվում է մոտ 4,4 մլն դոլարի ներդրում:
2017-ին պետք է ուժեղացնենք նաև գիտության բլոկը՝ մասնավորապես Հայաստանի Հանրապետությունն արդեն անդամակցում է «Հորիզոն 2020» ծրագրին, որը գիտության ոլորտի ֆինանսավորման մեջ կարող է արմատական փոփոխություն մտցնել։ Այստեղ լուրջ խնդիր կա, քանի որ Հայաստանի գիտնականներին անհրաժեշտ է նախապատրաստել, որպեսզի նրանք կարողանան գիտական արդյունքը վերածել բիզնես ծրագրի: «Հորիզոն 2020» ծրագիրն այստեղ՝ Հայաստանում, կունենա գրասենյակ, որն այդ հարցում կաջակցի մեր գիտնականներին: Մենք պետք է կարողանանք օգտվել ստեղծված իրավիճակից և փորձենք մոտենալ միջազգային հետազոտական համալսարանների չափանիշներին։ Ընդհանուր առմամբ անցած 2016 թվականին գիտության ոլորտում իրականացվել է 10 ներդրումային ծրագիր` մասնավորապես խոշոր ֆինանսական ներդրումը «ՔԵՆԴԼ» ծրագիրն է, որտեղ 2016 թվականին 237 մլն դրամ ներդրվել է Շվեյցարիայի (Paul Scherrer Institut (PSI)), 9,5 մլն դրամ` Գերմանիայի կողմից, 2017-ին ակնկալվում է 180 մլն դրամի ներդրում Գերմանիայից:


Զրուցեց Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2887

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ