«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Պողպատյա լեդին

Պողպատյա լեդին
19.12.2014 | 11:53

Նրա անունը ոսկե տառերով է գրված Խորհրդային Միության ինքնաթիռաշինության պատմության մեջ: Ծնվել է Երևանում՝ 1911 թվականի դեկտեմբերի 22-ին, հայտնի դաշնակցական գործիչ Ավետիս Շախաթունյանի ընտանիքում: Երկու տարի Երևանի պետական համալսարանի ինժեներական ֆակուլտետում ուսանելուց հետո՝ 1930 թվականին Շախաթունին ընդունվել է Մոսկվայի ավիացիոն ինստիտուտ, որն ավարտելուց հետո սկսել է աշխատել ավիացիոն արդյունաբերության մեջ: 1937-39 թվականներին երիտասարդ գիտնականն աշխատել է Տուշինոյի պլաներային գործարանում, այնուհետև՝ Լավոչկինի անվան կոնստրուկտորական բյուրոյում, իսկ Հայրենական պատերազմի առաջին օրվանից մինչև հաղթական ավարտը՝ Յակովլևի գլխավորած կոնստրուկտորական բյուրոյում: 1946 թվականից Շախաթունին տարբեր պատասխանատու պաշտոններ է զբաղեցրել իր ապագա ամուսնու՝ Օլեգ Անտոնովի գլխավորած կոնստրուկտորական բյուրոյում: Նրա ղեկավարությամբ կամ անմիջական մասնակցությամբ են կատարվել AH տիպի գրեթե բոլոր ինքնաթիռների ամրության հաշվարկներն ու իրագործվել փորձնական թռիչքները: Հատկապես ակնառու են Շախաթունու գիտական ձեռքբերումները աշխարհում խոշորագույն՝ ԱՆ-22 «Անթեյ», ԱՆ-124 «Ռուսլան», ԱՆ-225 «Մրիա» ինքնաթիռների ամրակայունության ապահովման ու հաջող փորձարկումների գործում: Հընթացս նա ղեկավարում էր Կիևում՝ Եվրոպայում ամենախոշոր փորձարարական լաբորատորիայի ստեղծման, շահագործման ու երիտասարդ կադրերին ուսուցանելու գործը:
Հայրենական մեծ պատերազմի տարիներին Շախաթունին պլաներներ էր պատրաստում բանակի համար: Տեխնիկական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Ելիզավետա Շախաթունին երկար տարիներ դասավանդում էր Կիևի ավիացիոն ինստիտուտում: Նրան է պատկանում ինքնաթիռների թևերի ու մյուս մասերի զոդման-սոսնձման գյուտը, ինչի շնորհիվ ինքնաթիռների շահագործման ժամկետը հասցվեց 45 հազար ժամի:
Մասնագետներն այս նշանավոր հայուհուն դնում են համաշխարհային ինքնաթիռաշինության այնպիսի գիգանտների կողքին, ինչպիսիք են Գյունտեր եղբայրները՝ Հենկելի, Դոնովան Բեռլինը՝ Կարտիսի, Պետլյակովը՝ Տուպոլևի կոնստրուկտորական բյուրոներում: Նա այս կոհորտայի միակ կին մասնագետն էր ու նաև Խորհրդային Միության միակ կինը, որն արժանացավ Լենինյան մրցանակի: Շախաթունին պարգևատրվել է նաև Լենինի, Աշխատանքային կարմիր դրոշի, Պատվո նշան շքանշաններով ու բազմաթիվ մեդալներով:
Ելիզավետա Շախաթունին մահկանացուն կնքեց 100-ամյակը բոլորելուց երկու ամիս առաջ՝ 2011 թվականի հոկտեմբերի 30-ին: Նրա հոգեհանգիստը տեղի ունեցավ Կիևի նորակառույց հայկական եկեղեցում, թաղումը՝ «Բերկովցի» քաղաքային գերեզմանատանը:


Ասքանազ ԱԲՐԱՀԱՄՅԱՆ
Ավագ սպա, ռազմական պատմաբան

Դիտվել է՝ 1612

Մեկնաբանություններ